Skip to main content

Posts

Showing posts with the label rezeki anak

IMPIAN BERTAHUN DIMAKBULKAN BERKAT DOA DAN KATA-KATA YANG BAIK.

Hi semua. Minggu ni saya bertemu semula di alam maya dengan seorang kawan lama yang nak kata rapat sangat pun tidak la. Cuma di masa saya bujang dulu kami sama-sama bekerja di satu kilang di Jb. Saya seronok dengar dia bercerita tentang diri dia selepas sekian lama kami tak bertemu.



Yang paling menarik sekali bila dia cerita tentang anak-anak nya. Setiap anak ada cerita yang sangat menarik. Sama la macam orang lain kan? Tapi yang bestnya bila dia cerita kan tentang anak sulung nya yang satu ni.

Saya agak terkejut bila dia sebut anak sulung sebab setahu saya masa dia kerja dulu dia memang tak de anak lagi walaupun dah 3 tahun berkahwin. dia berkahwin masa tahun 2000.

1 tahun selepas berkahwin dia masih belum ada tanda2 hamil. Masuk tahun ke dua pun sama. Tahun ke 3 begitu jugak. Dia mula rasa sedih bila adik2 dan sepupu2 dia  yang dah kawin semua nya melahirkan anak selepas setahun lebih berkahwin.

Dia mula rasa rendah diri, mudah terasa dan paling sedih bila time raya dan kenduri ken…