Skip to main content

Posts

Showing posts with the label resepi roti yang mudah

RESEPI ROTI MANIS PALING MUDAH YANG LEMBUT DAN GEBU - PERKONGSIAN DARI DYAHLARVIN

Anak-anak saya suka roti dan memang setiap hari makan roti. Walaupun dia jarang makan nasik tapi bila kerap makan roti tak de lah saya risau sangat. Cuma nak mendapatkan roti yang kena dengan selera dia tu susah sikit. Tapi dia memang suka kalau roti yang saya buat sendiri. Roti yang lembut dan gebu jadi pilihan dia,

Foto: dyahlarvin
Kalau anak-anak saya mereka suka roti letak sosej, ayam atau pun cheese. Ada yang tanya sama ke rasa roti yang buat sendiri dengan roti yang dibeli kat kedai?

Dah tentu la tak sama. Kalau buat sendiri ni, kita dapat la makan roti panas-panas dan segar. Sedap tau makan roti yang panas dan baru keluar oven nih. Anak-anak saya kalau makan roti yang beli kat kedai , boleh makan 1 ketul je. Tapi kalau yang baru lepas keluar oven boleh habis 3-4 ketul dorang.


Saya ada jumpa satu resepi Roti manis di instagram Dyahlarvin. Nampak menyelerakan betul roti buatan nya. Paling menarik resepi nya tak menggunakan bread inprover pun. Dengan resepi ni korang juga boleh o…