Skip to main content

Posts

Showing posts with the label resepi pizza tuna TC Boy

PIZZA TUNA TC BOY MEMANG SEDAP

Assalamualaikum...
 Jatuh cinta rasanya dengan produk-produk TC Boy ni ..memudah kan saya sebab tak payah pening kepala nak masak apa sebab anak2 saya ni cerewet bab makan.tapi kalau hidang je apa2 hidangan yang menggunakan produk  TC Boy , anak saya makan tanpa banyak alasan.

Semalam berkesempatan membuat Pizza menggunakan Solid Tuna  in Extra Virgin Oil..saya gunakan nya sebagai watak utama dalam pizza saya ni. Tak menyesal la kalau cuba..sedap!!

 Nampak isi tuna yang memang padat ni..?Nampak macam hancur..kan?Tapi sebenarnya tak..ianya dalam ketulan kecil .Rasa segar tuna tu dan minyak zaitun membuatkan Tuna lebih berperisa.Ada juice2 sikit..tak de la rasa macam masam2 ke apa..


Memang sesuai sangat dijadikan topping pizza.Masa letak atas pizza tu jangan diabaikan minyak zaitun tu ye..renjis2 1,2 sudu atas pizza.Bila dah masak Pizza tak kering..Lepas tu atas dia garing2 je.



Bagi yang suka Cheese banyak boleh la letak banyak2..Macam anak2 saya mereka kurang suka benda masam masin ma…