Skip to main content

Posts

Showing posts with the label resepi kurma daging paling sedap

RESEPI KURMA DAGING YANG PALING SEDAP

Assalamualaikum..




Tiap kali ada jemputan kenduri saya paling terbayang-bayang Kurma Daging .Masa saya kecil-kecil dulu memang tak makan masak kurma tapi bila dah kawen ni saya jadi suka pulak dengan hidangan masak kurma terutamanya  Kurma Daging . Saya pernah hadiri satu majlis perkahwinan kawan sekerja suami saya.Hidangan Kurma Daging yang  paling sedap sekali , memang sampai sekarang saya tak lupa.Sedap sungguh..entah apa la yang tukang masak tu letak?...kalau tahu siapa tukang masaknya dah lama minta resepi.hehehh

Kalau kat rumah ni jarang-jarang saya masak Kurma Daging sebab anak2 kurang gemar.Saya pulak tak makan nasi.Kalau saya masak , suami je la yang makan.Untuk anak-anak kena la masak benda lain pulak.Bagi yang tak tahu macam mana nak masak Kurma Daging yang paling sedap  ini saya sediakan resepinya.

Resepi  Kurma Daging Yang paling Sedap

 Hidangan untuk 6 orang


Bahan-Bahannya..
1/2 kilo daging
2 sudu besar Rempah Kurma
1 cawan santan pekat
2 cawan air
2 kuntum Bunga lawang
2 k…