Skip to main content

Posts

Showing posts with the label resepi gulai daging

RESEPI LENGKAP NASI DAGING BERSAMA ACAR TIMUN NENAS DAN KARI DAGING.

Hi semua..


Dah lama sebenarnya nak buat Nasi Daging. Tapi asyik bertangguh sebab periuk nasi rosak. Dah lama periuk nasi rosak. Lepas tu masak nasi guna dapur. Lama2 jadi terbiasa masak guna dapur. Nasi pun lebih sedap. Sebab kita kawal api.
Bila dah selesa malas la nak beli periuk nasi. Rasa-rasa macam boleh je masak nasi daging guna api dapur. So kita try la. Semua boleh tabik saya sebab pandai masak nasi daging guna api dapur je. Hahaha.. Poyo nya.!
Dalam masa cuma 1 jam setengah siap la Nasi Daging, Daging rebus, air asam, acar timun nenas dan kari daging. Tu pun kena tunggu kejap suami pi beli nenas. Rasanya lagi cepat siap kot kalau nenas memang dah ada.







Biasanya orang makan nasi daging dengan air asam dan dagung rebus je kan? Tapi kali ni kita tambah la sikit lauk nya supaya meriah. Sebab tu saya buat gulai daging tu. Air asam tu guna 4 biji cili padi. Pedas nya bukan main, 
Kalau korang jenis tahan pedas tak pe la kot.Tapi saya memmang tak tahan pedas2 ni. 4 biji cili pun dah…