Skip to main content

Posts

Showing posts with the label resepi cucur tak guna tepung

RESEPI CUCUR TAUHU: MENU DIET YANG SIHAT DAN MUDAH

Hi..



Semalam saya puasa ganti. merangkap nak turungkan berat badan jugak. Berat dah nak dekat 70kg dah ni. Risau pulak sebab dah rasa termengah-mengah bila naik tangga dan rasa sakit tumit bila berjalan. Jadi buka puasa semalam saya buat la Cucur Tauhu.



Sebelum melarat jadi penyakit lain baik lah saya usahakan untuk turunkan berat badan ni. Kebetulan puasa pun belum habis ganti jadi molek sangat lah saya sekalikan je kedua-dua misi saya ni . Cucur tauhu yang saya buat ni boleh dikatakan sebagai menu sihat sebab saya tak gunakan tepung.
Biasanya mereka yang amalkan diet atkins akan makan cucur tauhu sebagai salah satu menu diet mereka. Saya tak buat atkins sebab badan dah tak berapa mampu. Sekarang ni saya cuma kawal jumlah pengambilan makanan je.
Kalau sebelum ni makan nasik 3 kali sehari,  saya kurangkan kepada tak ambik langsung..hahah.. Yang ada tepung pun saya kurang kan. Sebab tu saya buat cucur tauhu je sebab cucur tauhu ni tak guna tepung.  
Cucur tauhu ni memang sedap sebab k…