Skip to main content

Posts

Showing posts with the label remaja

PEMILIK HOMESTAY DEDAH APA YANG BERLAKU SELEPAS SEWAKAN HOMESTAY PADA PELAJAR IPTS.

Hi..



Seorang pemilik homestay mendedahkan perbuatan sekumpulan pelajar IPTS yang menyewa hosmestay miliknya beberapa hari lalu melakukan perbuatan yang tidak senonoh. Dalam akaun twitter nya  @FareezSarifudin turut meluahkan kesal kerana ini lah pertama kali dia mendapat penyewa yang tidak bertanggungjawab sepanjang dia mengusahakan homestay tersebut.





Semasa melakukan pembersihan di juga turut menemuk kotak kondom yang memungkin kan ada berlaku perkara yang tidak senonoh di homestay milik nya.











Banyak komen-komen yang berkongsi pendapat agar pengusaha homestay memastikan setiap penyewa mempunyai hubungan yang sah.

Saya pun bersetuju dengan pendapat mereka. Sepatutnya pengusaha homestay kena lebih berhati-hati agar tak tergolong dalam kalangan mereka yang bersubahat. Perkara yang boleh dielak kan  sepatutnya di cegah lebih awal.





Pastikan mereka ada kad atau sijil perkahwinan. Tetapkan juga syarat tertentu melibatkan fasiliti dalam homestay tersebut supaya semuanya dalam keadaan yang se…

APA PERLU BUAT JIKA ANAK BELASAN TAHUN TERLALU MINAT DENGAN KPOP

Assalamualaikum..



Saya faham sangat perasaan ibu-ibu bila anak dah makin besar dia berminat pada hiburan. Nak tak nak kita tak boleh elak.Biasa la bila budak remaja suka kan hiburan. Kita dulu pun minat dengar lagu-lagu dan ada artis kegemaran jugak..kan?

Cuma masa zaman kita dulu yang keluar kat radio cuma lagu Melayu dan lagu inggeris je. Cuma dengar kat radio. Kat tv jarang-jarang artis-artis tu didedahkan dengan kita kecuali lagunya saja yang kita setiap hari dengar di radio. Kalau yang berkemampuan sikit dapat la beli majalah kat kedai runcit. Bertukar tangan la majalah tu sampai lunyai.

Tapi zaman sekarang artis-artis serata dunia dah ada instagram, ada cenel youtube sendiri dan mereka ni boleh berhubunng dengan peminat peminat di sosial media. Tak kan kita nak sekat semuanya pada anak kita supaya dia cuma boleh balik sekolah dan pergi sekolah saja.

Anak-anak ni lagi kita sekat lagi dia memberontak . Tambah-tambah bila tengok kawan-kawan boleh ada semuanya tapi dia nak dapatkan…

BETUL KE WECHAT HANYA UNTUK BUDAK-BUDAK

Assalamualaikum...





Saya pernah ada akaun WeChat.Masa tu ingat nak join contest satu produk minuman.tapi bila dah ada akaun tu saya rasa tak best langsung benda alah nama WeChat ni..Boleh kata hari2 saya terima mesej dari lelaki2 yang saya tak kenal

."Hi..boleh berkenalan.."

"salam kenal..apa kabar.jom borak.."

adoi..hari2 korang tau tak..orang yang berbeza pulak tu..Apa memang macam tu ke guna WeChat?Jadi saya uninstall WeChat dan sampai sekarang belum rasa nak menggunakan Wechat.Tapi ada anak kawan saya yang guna WeChat.Dia budak sekolah lagi.Dia kata...

" orang tak guna dah facebook tu..budak2 je guna facebook.orang guna WeChat sekarang ni.."

Boooo....

hahhaahha...patut lah saya tengok ramai budak2 yang berlagak jadi dewasa di WeChat.baru tingkatan 3 dah ber mama papa dengan kekasih..Aduh!Rupa-rupanya mereka rasa mereka dah dewasa, dah besar..

Itu belum masuk bab ayat-ayat jiwang lagi..Ada yang nak toreh tangan la, berdoa dilanggar kereta la, nak langg…

RAVE DANCE : IBU BAPA TOLONG TERIMA YANG INI BUKAN LAGI ZAMAN KITA.

Assalamualaikum...



Seminggu lepas sampai ke hari ni ramai rakan2 facebook kongsi video dan gelagat anak2 kita yang sekarang tengah tergila-gilakan tarian rave.Tengok sekali macam tarian cacing pun ada..kan??ekekek..Terhibur la juga bila tengok.Dah nama pun benda untuk hiburan..jadi kita yang tua2 ni pun cuba lah nak berhibur.

Tapi kan..benda2 gini memang tak boleh nak masuk dalam jiwa.Tak de sebab lain...Puncanya ialah kita dah tua.hahahh..Ini bukan zaman kita.Ini zaman anak2 kita.Jadi tak pelik pun bila kita pandang perkara  yang anak2 kita buat tapi tak sama macam kita buat sebagai sesuatu yang pelik dan kelakar dan ada kalanya kita akan kata, tak berfaedah.



Saya tak nampak kat mana teruknya tarian yang tengah jadi kegilaan anak-anak kita ni.Bukan diaorang menari sambil londeh seluar tunjuk punggung, atau buat benda2 tak senonoh.Cuma menari...salah ke?masa KRU, 4U2C , Nico, menari di zaman muda2 kita dulu , boleh je kita hadap padahal tarian tu anak saya tengok dia gelak sampai dia…

DAH TAK SABAR-SABAR SANGAT NAK BERLAKI ...

Assalamualaikum...

Saya akui la zaman sekarang anak2 muda lebih terbuka dalam bagi pandangan dan pendapat.Bukan tu saja,tapi diaorang berani juga melempaRkan komen2 yang tak manis, maki hamun dan sebagainya.Tak kira la lelaki ke perempuan.Masing2 berani dan lantang.kalau diajak bergaduh segela benda dia sebut..



Tapi bukan semua..cuma ramai yang macam tu..Salah satu perkara yang langsung anak-anak muda ni tak segan silu nak luahkan ialah perkara berkaitan kahwin.kalau lelaki itu benda biasa la bila dia kata tak sabar nak kawen.Zaman ayah ,tokwan kita dulu anak lelaki kalau nak mengaku tak sabar kawen tu memang sambil malu2 merah muka la.Zaman sekarang itu benda biasa..

Jangan kan lelaki,anak gadis pun sekarang terang2 mengaku di facebook tak sabar nak kahwin..mengaku bergetar segala tulang dan urat, mengaku tak sabar2 nak dapat imam dan sebagainya..Tak de selindung2 dah.Zaman makcik dulu tak dak macam ni..hahahah..

Kami dulu nak kawin pun bagitau bisik2.Kawan-kawan pun tak tahu..Dah b…

UMUR 13 TAHUN ADA KEKASIH??MAK TAK MARAH KE DIK??

Assalamualaikum...




Bebudak sekarang ni cepat betul matang nya..
umur 13 tahun dah sibuk jaga kecantikan..
Ada yang umur 13 ni dah sibuk2 nak pakai barang2 berjenama..
Enpon setakat boleh sms tak main la..
Paling2 pun nak yang boleh buka facebook walaupun tak de android..

Kalau dalam kelas dapat nombor yang bagus,
bila tanya nak hadiah apa??
Laptop,smartphone,ipad..
peghh..!!terkucil makcik kalau anak mintak benda2 gini..hehehe...



kemarin baca cerita pasal '
budak umur 13 yang di perkosa teman lelaki tu..
terkejut jugak sebab dalam berita tu katanya lelaki tu
adalah teman lelaki budak umur 13 tu..
Hamboi...kau baru umur 13 dah ada teman lelaki..
mak kau tak marah ke dik Oi...
ke mak kau tak tahu pun kau ada teman lelaki..

Semalam Anak saya balik dari sekolah
dia cerita kawan dia si Wawa dapat  no tel dari budak kelas lain.
masa tengah jalan2 ke kantin
budak lelaki tu lalu sebelah wawa siap
cuit tangan wawa..
Amboi...berani betul..kan??

Naik risau pulak saya dengar..
terus pesan kat…

SMARTPHONE LEBIH MENARIK BERBANDING BUKU

Assalamualaikum...

Semalam dah janji nak publish entry GA...
tapi disebabkan ada perkara2 yang tak dapat dielak kan
makanya entry tersebut di bawa ke hari ni..
tengahari nanti dah lengkap semua saya publish ye...


Pagi ni nak bercerita tentang gambar di atas ni...
kalau adik2 yang tengah belajar tu memang biasa la buat perangai macam ni..kan??
memula semangat nak baca buku..
tapi letak enpon kat sebelah..
asyik la tengok enpon..
padahal tak de bunyi apa pun..
cuma mata tu je kalau boleh nak tengok enpon lebih dari buku..
hahhaha...penyakit betul la.!

Last2 tutup buku
terus belek enpon...:)

Makcik dan pakcik dulu tak de peluang nak buat perangai macam ni..
ye la..kami dulu dah kerja baru merasa pegang enpon.
enpon pun tak de benda sangat la..
kalau tak layan sms mesti main game ulor..
lepas tu kalau tengok khusyuk sangat tu maknanya
tengah masuk kan kod lagu..hahhaha...

Untuk adik2 yang nak tips supaya
tak jadi macam dalam gambar tu..
mudah je..bayangkan la muka mak ayah yang
dok hantar…