Showing posts with label rancangan the house di astro. Show all posts
Showing posts with label rancangan the house di astro. Show all posts

Saturday, 21 November 2015

RANCANGAN THE HOUSE MENAMPILKAN ADIK BERADIK EMMA MAEMBONG DIANGGAP SAMPAH

Assalamualaikum...

Siapa dah tonton rancangan The House?
rancangan ni tentang aktiviti seharian 3 adik beradik
yang terdiri dari Emma, Yaya dan Chacha Maembong.
Kalau anda peminat anak2 maembong ni
mungkin rancangan ini sangat menarik di mata anda..


Tapi yang tak minat..(tak minat yang saya maksudkan bukan bermakna benci)
anda akan merasakan rancangan ini adalah rancangan yang 
hanya sekadar hiburan semata-mata.
Walaupun dalam rancangan ini anda akan lihat betapa erat hubungan adik beradik ini
dan bagaimana mereka menghadapi beberapa keadaan 
yang "terdesak" bersama-sama namun ianya masih kelihatan 
rancangan yang membosan kan dan khas untuk peminat-peminat Emma, Yaya dan ChaCha sahaja.



Sebelum ni saya pernah terbaca satu komen tentang rancangan ni 
yang dikatakan hanya sesuai kalau ditayangkan di astro ceria kerana 
ketiga-tiga beradik ini tingkah nya seakan kanak-kanak sahaja.
nampak terlalu gedik untuk tontonan orang dewasa.



Zaman sekarang dah tak sama macam dulu.
Dulu orang tak de ruang untuk mengkritik apa2 rancangan pun.
mereka terima apa saja yang disiarkan.
Tapi sekarang dah lain..
penonton dan bijak menilai dan dah terbuka ruang untuk mengkritik
rancangan2 yang disiarkan.
jadi harapnya penerbit2 rancangan televisyen ni dapat lah
memikirkan rancangan yang lebih berfaedah dan mesej nya lebih jelas
dan mudah diterima penonton.

kalau rasa rancangan he House ni tak berfaedah apakata
anda tonton video  rancangan yang boleh buat anda juga rasa
nak berjaya dan bersaing dengan mereka ini (klik)..
rasa-rasa anda lebih hebat dari mereka kah??

sekian..