Skip to main content

Posts

Showing posts with the label rambut

TATOO RAMBUT; TREND TERBARU MASA KINI

Assalamualaikum...



Tahun 2016 ni di warnai dengan mberbagai2 gaya fesyen yang menjadi trending dan ikutan muda mudi.walaupun trend2 ni tak berlaku dlam tempoh masa yang panjang tapi ianya sangat terkenal di serata dunia.Mungkin disebabkan pengaruh media sosial.

Untuk kali ni fesyen yang menjadi ikutan dan trend masa kini  ialah Tatoo rambut.Gaya rambut dengan dipenuhi dengan warna warni bagaikan pelangi ini dan corak yang cantik ini dimulakan oleh seorang pengaya rambut dari kanada iaitu Janine Ker.Jom kita tengok trend gaya rambut muda mudi yang sekarang menjadi ikutan ramai .









Cantik jugak kan??kalau dibuat corak langsir ni lagi cantik..heheheh..

sekian..

sumber:vemale.com

GAYA RAMBUT APA YANG SESUAI DENGAN BENTUK WAJAH ANDA?

Assalamualaikum..

Korang suka tak dengan bentuk wajah korang sekarang??
mestila..kan??kita kena suka diri sendiri esebelum suka kan orang lain..

cerita pasal wajah mesh tengok bentuk wajah korang tu
sesuai dengan gaya rambut yang macam mana..

GAYA RAMBUT YANG SESUAI DENGAN BENTUK WAJAH :





Ok..dapat dah gaya apa yang sesuai..
lepas ni kalau nak keluar pi kerja ke, pi jalan2 ke..
atau yang berhijab tu nak cantik2 depan suami
ikut la ttip diatas ni ye...

sekian...

CARA MUDAH MENGHILANGKAN WARNA RAMBUT

Assalamualaikum..



Sejak saya letak kotak "contact " kat bawah blog ni selalu saya dapat soalan2 dari pembaca blog saya.Ada orang yang dia tak boleh nak tinggalkan komen atas sebab2 tertentu jadi dia cuma bertanya melalaui "contact" yang saya sediakan di bawah blog ni.Awak pun kalau nak tanya saya apa2 soalan yang agak peribadi atau pun awak bukan pengguna gmail, dan tak dapat tinggal komen boleh la hubungi saya di "contact" tu ye..

Salah satu pertanyaan yang saya dapat hari ni berkaitan mewarnakan rambut ni.Dia tanya macam mana cara nak hilangkan warna rambut dia.Dia nak rambut dia kembali ke warna asal, Hitam..



Yang saya tahu memang ada cara2 tertentu supaya rambut awak kembali hitam tapi ambil masa jugak.Salah satu nya potong rambut awak..Boleh kalau nak potong sikit2.Potong bahagian bawah nya..nanti rambut tu makin panjang dan rambut hitam awak akan tumbuh.jadi potong la bahagian bawah tu sikit2 ye.

cara kedua nya ialah cuci rambut dengan baking soda.…

ANEH: GAMBAR LELAKI BERKEPALA NENAS TERSEBAR

Assalamualaikum....
Saya tengah selsema ni... BIla selsema saya selalu makan nenas.. tak tau la kenapa tapi makan nenas buat selsema saya lega cepat.. hari ni nak pi beli nenas..

Harap2 tak jumpa nenas yang ni..

Cemana la dia tergamak buat rambut dia fesyen macam tu.. kelakar betul...
Hahahhaha...
Sekian...



12 FESYEN RAMBUT BAYI

Assalamualaikum...
Saya teringin nak buat kat Mikhail macam ni.. Rambut dia kan panjang dah..heheh.. Mesti comel kan?,

Tapi Mikhail bukan nak duduk baik2 macam ni. Sikat rambut pun tak nak.. Berangan je la nak ambil gambar dia macam ni..
Tapi comel..kan?? Mesti mak dia tak de banyak kerja nak buat kat rumah. .. hahahahh..
Sekian...

INI YANG ANDA PERLU TAHU TENTANG SIKAT

Assalamualaikum..



selama ni tak ambik tahu pun..
pakai je mana yang rasa selesa..heheh..
kadang2 tu sikat saya pun saya buat sikat rambut Mikhail
hahahahh...asal boleh je kan..
jadi lepas ni kena tahu la jenis2 sikat dan
rambut macam mana yang sesuai untuk jenis2 sikat tu..

Oh..begitu rupanya... sikat kutu je tak de kat dalam nih..heheh.. kalau sapa ada anak yang bersekolah tu wajib ada sikat kutu kat rumah..kan? Seminggu sekali kena buat pemeriksaan.. itu la penting nya sikat kutu.. tapi tak de pulak dalam senarai gambar ni..heheh
sekian..

GAMBAR PUAK ANGGOLA DENGAN GAYA RAMBUT SOTONG YANG UNIK

Asssalamualaiku...
Jom lihat cara puak anggola menggayakan rambut mereka yang nampak sangt unik..


Memang unik rambut mereka..kan?? Macam sotong..Ada yang nak tiru?

kalau nak tiru anda boleh la cuba mencampurkan tahi lembu,mentega dan pewarna. Itulah antara bahan yang digunakan  untuk membentuk rambut supaya kelihatan seperti sotong. Boleh juga di hias dengan manik2 untuk dijadikan aksesori tambahan.






Ada sesetengah wanita di sana yang memakai kolar tebal. ianya dibuat menggunakan lumpur,tahi lembu dan sedikit manik untuk hiasan.





Nak cuba?? silakan..dan siap nanti boleh selfie.. letak kat IG ye.. hehhe'''
sekian..