Skip to main content

Posts

Showing posts with the label puding sagu berkuah kastard

PUDING SAGU BERKUAH KASTARD YANG SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Malam tadi  dalam suasana sejuk nyaman tu saya masak Puding sagu berkuah kastard.Sebenarnya dah lama teringin nak makan puding sagu berkuah kastard ni.Tapi sebab malas punya pasal mampu telan air liur je..ehheeh..Lepas tu  kemas2 dapur nampak ada sagu yang masih elok,Seingat saya sagu lebih buat bubur kacang minggu lepas.Jadi saya pun terus la basuh2 sagu tu dan  rendam.

Nak buat puding sagu ni sekejap je..tak sampai setengah jam dah siap kot.Saya buat guna dua dapur jadi cepat la siap.Dah siap masak teringat pulak kat anak-anak jiran sebelah , terus ambil bekas aiskrim dan isi separuh.Suruh kakak hantar kan.Siap cakap sedap, Cuaca pulak sejuk..Puding tu pulak masih suam2..sedap la makan..kalau dibuat dalam cuaca panas , sejuk kan dalam peti ais sebelum makan..


Sagu kena di basuh dulu..dan kemudian direndam dalam 15-20 minit..Kalau biasanya kita tengok orang buat puding sagu ni guna susu tapi kali ni saya guna santan.Guna santan kotak je..Ok..jom la kita belajar bu…