Showing posts with label pendidikan. Show all posts
Showing posts with label pendidikan. Show all posts

Tuesday, 12 June 2018

How To Become A School Counsellor

Who is a school counsellor?

A professional school counsellor is a person who is certified and trained who addresses the needs and various problems of the students through various counselling programs. A school counsellor works with all the students including those who are considered to be “at-risk”.

These counsellors are specialist in human behaviour and relationships and provide assistance to students through 3 primary interventions: individual counselling, consultation, and coordination.


picture: womanthenest



What is the prerequisite to becoming a counsellor?

It’ important that you know how this field works before getting into it. For that, the best way to get a sense of what professional counsellors do is to talk to professionals and spend some time out in the field with them.

There are various fields in which a counsellor can take up a specialization and work such as:

  • Mental Health Counselling
  • Marriage and Family Counselling
  • School Counselling
  • College Counselling
  • Rehabilitation Counselling
  • Addiction Counselling
  • Pastoral or Faith-Based Counselling


Steps to becoming a counsellor


Step 1: Get your Bachelor’s degree

The first step to becoming a school counsellor is to earn a four-year bachelor’s degree from an accredited college. It would typically take four years for it to complete. Since you are aspiring to become school counsellor it would be of an add-on advantage if you would take a degree course in teaching. You can also take this course online. But you should take it from a college which would offer the best online Teaching degrees.


Step 2: Get a Master’s degree

If you want to be school counsellor master’s degree is required in most of the cases. Becoming a school counsellor is very different and a more challenging job than most of the other counselling work. As in this, you have to work with students this requires making a comfort level with them and also to learn a number of targeted skills and methodologies that would come in handy for this degree. You would also be required to complete a course in career guidance counselling, crisis intervention and trauma counselling.


Step 3: Do an internship in your specialization

A school counsellor should interact with students, parents, teachers and other staff on a daily basis. Each day you would have to face new challenges. Thus, doing an internship in this field would help you to understand what you have to do on a daily basis and what are the challenges you would have to face in your daily work.


Step 4: Start your career or continue your education

Now at this stage, you have two options either you can start your career as a school counsellor or you can continue your education and earn a doctorate degree. 

Degree options

Typically, students attain bachelor’s degree not in counselling but in related fields, such as psychology, sociology or teaching. This gives them a knowledge and skill to apply these in their area of specialization when they take a master’s degree in counselling.


Conclusion

This is a course that requires great dedication, practise and skill and it would be apt that you take this degree from a good college or university and if you're doing an online course you should do this from any of the best online Psychology colleges. As this would improve the value of your course and employability chances. Thus, all the recruiters from this field would accept you to have a bare minimum experience and also a good knowledge in this field. As this is a field that requires you to sometime deal with tricky and sensitive situations with students.



Tuesday, 26 December 2017

IBU BAPA PATUT TAHU ANAK BAIK DAN BERSOPAN DI RUMAH BELUM TENTU BEGITU SIKAPNYA DISEKOLAH

Assalamualaikum.



ANAK BAIK DAN BERSOPAN DI RUMAH BELUM TENTU BEGITU SIKAPNYA DISEKOLAH Berapa hari je lagi nak start sekolah.Berdebar..kan?Padahal bukan kita yang kena sekolah pun.Hahhah..Tapi tu la dah namanya mak pak ni macam2 perasaan bila anak nak start sekolah..

Jangan tak tau, ada mak2 yang masa hari pertama persekolahan , anak tak menangis..Mak yang menangis sebab sebak anak dah besar.

Ada jugak yang sanggup tunggu sampai anak balik sebab risau anak tak boleh terima suasana persekolahan.padahal anak dia seronok je bergelak ketawa.Mak ayah  je rela jadi cicak melekat kat pintu kelas anak.

Salah satu benda yang paling merisaukan mak ayah bila anak start sekolah ni ialah takut anak kena buli.Ye la..kalau tengok kat rumah anak kita ni sopan santun orang nya.lemah lembut berbudi pekerti





Tapi jangan tertipu ye korang.Segalanya boleh berubah bila anak kita dah mula bersekolah.Korang jangan fikir kalau anak baik kat rumah bermakna kat sekolah pun dia lah yang paling baik dan bagus akhlaknya.

Bila kita rasa yakin sangat anak kita bagus, baik dan sebagainya, itu yang buat kita rasa nak mengamuk tak tentu pasal bila anak kena jentik dengan cikgu kat sekolah.

Anak-anak sekarang memang manja walaupun kita tak manjakan dia. Dia kena denda kat sekolah, kena rotan, kena cubit mesti dia akan balik mengadu.

Bila anak mengadu jangan mudah bersangka buruk kat cikgu.Sekarang macam2 cara boleh berhubung dengan cikgu sekolah.. Whatsapp ada, facebook ada, kalau rajin sangat jumpa cikgu kat sekolah dan tanya..

"...betul ke anak saya kat sekolah bermasalah..?"

"..saya percaya cikgu denda anak saya mesti ada sebab nya..
adakah anak saya ada buat apa-apa kesalahan.."

Jalinkan hubungan baik dengan guru dengan selalu berkomunikasi kerana ianya akan memudahkan guru untuk melaporkan perkembangan anak kita.



Kita harus ingat bahawa guru-guru tersebut sedang menjalankan amanah yang diberi untuk mereka. Mereka juga sudah tentu ingin memberi didikan terbaik untuk anak kita.

Tolong sedar bahawa anak kita juga adalah manusia biasa yang akan melakukan kesilapan.Anak kita bukan malaikat yang tidak sesekali akan melakukan kesilapan.Anak kita sudah patut dididik supaya ianya akan membantu perjalanan dan kehidupan nya dewasa kelak.

Jangan kerana sikap kita yang terlalu sayang dan percaya pada anak , ianyakan merosak kan masa hadapan mereka.

sekian..