Skip to main content

Posts

Showing posts with the label pendidikan

How To Become A School Counsellor

Who is a school counsellor?

A professional school counsellor is a person who is certified and trained who addresses the needs and various problems of the students through various counselling programs. A school counsellor works with all the students including those who are considered to be “at-risk”.

These counsellors are specialist in human behaviour and relationships and provide assistance to students through 3 primary interventions: individual counselling, consultation, and coordination.


picture: womanthenest


What is the prerequisite to becoming a counsellor?

It’ important that you know how this field works before getting into it. For that, the best way to get a sense of what professional counsellors do is to talk to professionals and spend some time out in the field with them.

There are various fields in which a counsellor can take up a specialization and work such as:

Mental Health CounsellingMarriage and Family CounsellingSchool CounsellingCollege CounsellingRehabilitation CounsellingAd…

IBU BAPA PATUT TAHU ANAK BAIK DAN BERSOPAN DI RUMAH BELUM TENTU BEGITU SIKAPNYA DISEKOLAH

Assalamualaikum.



ANAK BAIK DAN BERSOPAN DI RUMAH BELUM TENTU BEGITU SIKAPNYA DISEKOLAH Berapa hari je lagi nak start sekolah.Berdebar..kan?Padahal bukan kita yang kena sekolah pun.Hahhah..Tapi tu la dah namanya mak pak ni macam2 perasaan bila anak nak start sekolah..

Jangan tak tau, ada mak2 yang masa hari pertama persekolahan , anak tak menangis..Mak yang menangis sebab sebak anak dah besar.

Ada jugak yang sanggup tunggu sampai anak balik sebab risau anak tak boleh terima suasana persekolahan.padahal anak dia seronok je bergelak ketawa.Mak ayah  je rela jadi cicak melekat kat pintu kelas anak.

Salah satu benda yang paling merisaukan mak ayah bila anak start sekolah ni ialah takut anak kena buli.Ye la..kalau tengok kat rumah anak kita ni sopan santun orang nya.lemah lembut berbudi pekerti





Tapi jangan tertipu ye korang.Segalanya boleh berubah bila anak kita dah mula bersekolah.Korang jangan fikir kalau anak baik kat rumah bermakna kat sekolah pun dia lah yang paling baik dan bagus akh…