Skip to main content

Posts

Showing posts with the label penapis air

PENJUAL PENAPIS AIR : NAK BAGI MASUK RUMAH ATAU PUN TIDAK.

Hi semua..

Hari tu ada orang jual penapis air datang rumah. Budak perempuan 2 orang. lawa-lawa orang nya. Tengok berpeluh2  muka. Letih agaknya sebab waktu tu pun dah jam 6 petang.

Sebab kesian saya suruh la diaorang berdua masuk. Bukan kita nak beli pun. Kita dengar je apa diaorang nak cakap. Jamu air sikit, bagi hilang sakit2 kaki berjalan lepas tu nanti kita kata tak nak beli balik la diaorang nanti.



Bukan semua orang kita boleh buat baik. Kita tengok2 jugak la orang nya tu cemana dan persekitaran kita juga mesti lah selamat sebelum nak bagi diaorang masuk.

Kalau lelaki tak payah la fikir nak bagi masuk ke tidak. jenguk kat pintu pun tak payah. Lagi pulak kita ni perempuan. Tak kan nak suruh diaorang masuk kot.kan?

Hari tu kebetulan anak-anak main kat luar dan pintu terbuka jadi terpaksa la saya mengadap juga ke pintu pagar bertanya apa tujuan 2 orang anak dara tu datang lewat petang tu..

Lagipun masa tu dah jam 6 petang.Jiran-jiran pun dah balik kerja masing-masing ada katdepan r…