Showing posts with label murid cabul guru. Show all posts
Showing posts with label murid cabul guru. Show all posts

Monday, 29 October 2018

BUDAK DARKAH 6 CABUL GURU PRAKTIKAL : MASALAH SOSIAL YANG PERLU MASYARAKAT HADAPI DAN ATASI

Asalamualaikum..

Zaman makin mencabar dalam membesarkan anak-anak. banyak perkara yang kita tak boleh terlepas pandang dan ambil mudah.

Kalau zaman saya dulu tak kisah bila anak-anak umur 6-12 tahun keluar rumah dan balik seebelum maghrib



Tapi zaman skarang kalau dia nak keluar umah kena soal dari A sampai Z.
Apa yAng kita risau kan ialah anak-anak bergaul dengan kawan-kawan dia yang tak senonoh.

Budak-budak ni depan kita memang baik. Selalunya yang lembut lidah,ramah bukan main tu la yang paling kita kena brhati-hati.

Baru-baru ni saya terbaca di twitter tentnag seorang guru praktikal di cabul oleh kanak-kanak usia 12 tahun dirumah keluarga kanak-kanak tu.



Kalau dah jadi macam ni siapa yang patut disalah kan? Mustahil ibu ayahnya mengajar perkara yang bukan-bukna..kan? tapi sebagai ibu bapa memang kita kena akui yang banyak perkara kita terlepas pandang dalam hal-hal anak ni.

Tak semua benda kita mampu nak kawal. Lagi-lagi kita suami isteri keluar bekerja mesti ada kekesalan kat hati bila ada benda yang kita tak mampu buat atau kurang bagi penekanan pada anak-anak.

Tapi apa pun cuba lah untuk diidk anak sebaiknya agar terjaga moral diaorang. Jangan fokus pada akademik anak-anak saja. Kalau pandai dalam pelajaran tapi jahat macam setan pun tak bagus jugak.




Kita kena akui perkara-perkara macam ni memang berlaku dan banyak dah berlaku. Anak bawah umur  merogol kawan sekelas, rogol sepupu, mencabul ,simpan video lucah, mencuri dan macam-macam lagi.

Tolong perhatikan anak-anak kita. Memang la kita rasa "PANDAI LA AKU JAGA ANAK AKU SENDIRI..'' tapi masalahnya anak kau jahat, orang lain jadi mangsa. Kalau tak kacau orang lantak kau la...