Skip to main content

Posts

Showing posts with the label mistik

RAHSIA RUMAH BESAR MEWAH INI DIJUAL DENGAN HARGA MURAH TERBONGKAR

Terbaca satu iklan jual rumah di twitter. Cantik juga ruang dalam rumah tu berdasarkan gambar-gambar yang agent tu tunjuk. Rumah tu memang luas dan ramai yang kata cantik.
Rumah 2 tingkat dengan 4 bilik. Ada 3 tandas dan lengkap dengan 7 kipas siling. Yang lagi best siap ada kabinet dapur dan tabletop.


Harganya juga cukup murah iaitu hanya 465k sahaja.  Biasanya kalau rumah macam tu memang boleh cecah 6-7 ratus ribu tau. Tapi kalau rumah cantik, dijual dengan harga murah mesti ada yang tak kena ni? Sama ada tuan rumah memang betul-betul baik hati dan tak kisah pasal duit atau pun....... Jeng Jeng jeng...!!!


Tak disangka-sangka muncul seorang bekas penyewa rumah tersebut  yang berkongsi rahsia disebalik rumah tu. Maaf sebab saya tak dedahkan nama  sebenar bekas penyawa ni dan juga lokasi sebenar demi mengelak kan sebarang salah faham.
Bagi yang tahu tu, tahu la.yang tak tahu jadikan lah cerita ni hanya sebagai panduan supaya menyiasat dahulu sejarah rumah sebelum membelinya..
07-10-201…

BETUL KAH TANDA LEBAM DI PEHA DAN KAKI ADALAH DISEBABKAN JIN JATUH CINTA

Assalamualaikum..



Seingat saya masa sekolah menengah memang pernah ada kesan lebam di peha dan kaki. masa tu mak saya kata hantu gigit. Tertanya-tanya juga betul ke hantu gigit.Kenapa dia gigit je tapi tak tunjuk diri dia depan saya.Hahhah..

Sebenarnya  tanda lebam di peha dan kaki ni ada kaitan nya dengan jin. Walaupun dari segi perubatan moden ianya ada kaitan dengan tekanan darah kita tapi jangan sesekali pandang mudah dengan pandangan dalam perubatan islam.

Saya tahu , ada orang yang tak percaya langsung dengan keujudan jin . Macam baru-baru ni ada seorang doktor yang mempertikaikan kejadian rasuk akibat Jin,Bagi doktoor tersebut hanya orang melayu saja yang asyik di rasuk jin.Orang negara lain tak de pulak masalah di rasuk Jin,



Tapi mungkin doktor tersebut terlalu banyak layan drama dan filem melayu sampai tak ambil tahu tentang negara luar.Hahahah.Kita maafkan je lah dia ni.Yang penting cerita tentang jin dan syaitan ni ada tertulis dalam al-quran.Boleh la google2 dan bertanya …

NIAT NAK MELAMAR RUPANYA SI KEKASIH ADALAH MAKHLUK HALUS

Assalamualaikum..

Dekat2 dah hujung tahun ni banyak yang dah rancang majlis merisik, bertunang, dan berkahwin.. Melangkah ke satu lagi fasa kehidupan iaitu kehidupan berumahtangga .Nak mendirikan rumahtangga ni bukan nya mudah.

Selain dari persiapan majlis yang akan berlangsung pastikan kenal juga pasangan tu betul2.Kenali keluarga nya dan juga latar belakang nya.

Jangan setakat tengok dan jatuh cinta je..

Saya teringat satu kisah beberapa tahun lalu..

Kisah cinta  Suprapto pernah   menjadi viral beberapa tahun lalu apabila kekasih nya Sri Wahyuningsih sebenarnya dikatakan adalah makhluk halus



Hubungan cinta Suprapto dan kekasihnya bermula apabila mereka bertemu di Pasar Malam . Lama kelamaan cinta pun berputik diantara mereka.

Hubungan mereka turut diketahui kedua ibu bapa Suprapto malah sudah beberapa kali ibu nya berbual dengan Sri Wahyuningsih  melalui telefon .

Namun yang anehnya nombor telefon Sri Wahyuningsinh hanya boleh dihubungi oleh Suprapto sahaja. Dan nombor tersebut han…

WANITA JAHAT DAN MENAKUTKAN INI AKAN DATANG KE RUMAH KITA PADA WAKTU MAGHRIB DAN MENGGANGGU KELUARGA KITA

Assalamualaikum..



Masa kecil-kecil sebelum waktu maghrib semua dah kena siap mandi dan duduk dalam rumah..Sebenarnya bukan lah waktu maghrib tapi sebelum waktu senja. Jam 7 petang tu memang dah ada dalam bilik air , mandi dan sudah siap bersih kan diri.

Kalau tidak siap la kena leter lebih dasyat lagi rotan hinggap di badan.Begitu lah tegas nya ibu bapa kita dulu dan sampai sekarang perkara tu tak boleh di ambil ringan.

Ada sebab kenapa orang tua-tua tak benarkan kita berada di luar rumah pada waktu senja . Malah pintu dan tingkap juga dipastikan tertutup  pada waktu ini..

Ini kerana mereka risau dengan kehadiran wanita yang di gelar Ummu Sibyan . Iaitu wanita jahat yang mampu membahayakan anak kecil dan wanita hamil.

Kisah tentang Ummu Sibyan ini dikatakan sebagai hadis yang DAIF. Saya rujuk dari kabarmakah .

... Ummu Sibyan adalah jin jahat yang suka mengganggu wanita hamil dan anak kecil . Ummu Sibyan memiliki wajah yang sangat mengerikan .Dia mempunyai mata satu dan suka berjalan…

VIDEO SERAM : GANGGUAN DI RUMAH SEWA

Assalamualaikum...



Rumah berhantu..Korang pernah ada pengalaman tinggal dirumah berhantu?Bagi yang tak pernah mengalaminya mungkin cerita-cerita tentang rumah berhantu hanya dianggap rekaan dan sengaja diada-adakan untuk menakut-nakutkan.

Namun bagi yang mempunyai pengalaman berdepan pengalaman mistik rumah berhantu,  ianya bagaikan satu kenangan ngeri yang tak mungkin dapat dilupakan.

Saya nak kongsikan satu pengalaman seorang lelaki bersama rakan-rakan serumahnya yang berdepan kejadian mistik di rumah sewa yang dihuni mereka.

Turut dikongsikan juga rakaman bunyi suara yang agak menyeramkan. Jangan dengar kalau anda tak kuat semangat,.

Sumber: twitter: Iskandar.zaidi












VIDEO ADA DI BAWAH SEKALI.









Jangan dengar kalau tak kuat semangat..

sekian...

BACA 2 SURAH INI DI WAKTU PAGI DAN PETANG JIKA KEDIAMAN ANDA MENGALAMI GANGGUAN MISTIK

Assalamualaikum...


Gangguan halus atau ganguan mistik ..memang ramai yang alami benda ni.Korang pun mesti pernah alami benda ni..kan??Paling kerap dialami ialah ganguan didalam rumah kita sendiri.Memang tak seronok rasanya nak tinggal dalam keadaan macam tu.Siang malam asyik berjaga saja..Bukan sambung ekor beruang ye..hahahahh..Tapi ganguan-gangguan  ni menakut kan anak-anak kita,lagi-lagi yang ada anak kecil tu.Biasa nya budak-budak kecil memang boleh nampak makhluk halus ni. Antara gangguan yang paling kerap alami ialah nampak susuk tubuh lembaga hitam dalam rumah,..macam melintas  gitu..Ada juga yang dengar macam benda di golek ke lantai rumah kita.Ada banyak lagi la gangguan-gangguan yang kerap dialami bila dalam rumah kita ada makhluk halus ni. Sebenarnya ini semua gangguan-gangguan jin dan  syaitan yang nak menyesat kan kita.Allah s.w.t berfirman : 
."dan jika syaitan mengganggumu dengan satu gangguan , mohon lah pertolongan daripada Allah.."
Salah satu cara untuk me…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

CERITA SERAM : PULANGKAN HAK AKU

Assalamualaikum...



Orang tua-tua selalu berpesan kalau masuk hutan ke, jalan-jalan di pantai ke jangan sekali-kali kita kutip barang-barang pelik dan bawa balik.Sebab setiap barang tu ada tuan punya.Bunyi macam seram je..Ye la..nak cerita seram la ni..hahah..Dah banyak kejadian yang kita dengar ada orang yang meracau-racau dan deman bila ambil barang yang dia jumpa dan bawa balik.Lepas tu terpaksa hantar semula barang yang diambul  tu ke tempat asalnya.

Saya nak kongsikan satu cerita seram yang saya ambil di Twitter .Perkongsian dari @httpsRid tentang pengalaman nya bila dia ambil satu barang yang dia jumpa.Kemudian dia mula alami mimpi dan perasaan nya selalu berasa tidak tenang.Jom baca..











Ok..yang last sekali tu saya tak crop sebab bila baca terus hilang sikit seram tu..ahhahaha..

Sekian

ASAL USUL JENGLOT DAN MITOSNYA

Assalamualaikum...

Cerita-cerita mistik memang selalu jadi perhatian orang ramai.Cerita mistik ni bukan saja digemari orang-orang dulu malah zaman sekarang pun lebih ramai yang suka kan cerita mistik .Hari ni tersebar video jenglot yang ditemui pekerja pos laju di dalam sebuah kotak.Hebat nya ..Orang sekarang Pos jenglot dalam pos laju je .kenapa dia tak suruh jenglot tu berjalan saja sendiri ke tempat yang nak di hantar??kan??hahahahha ...Video tersebut sudah di kongsi lebih 2000 orang setakat ini..kalau nak tengok boleh klik "video pekerja pos laju jumpa jenglot dalam kotak pos laju"


Namun masih ramai sebenarnya yang merasakan benda-benda ni semua tipu dan hanya sekadar diada-adakan.Jadi hari ni saya nak kongsikan serba sedikit tentang sejarah dan asal usul jenglot ni.Adakah ianya benar-benar wujud atau sekadar rekaan pihak tertentu untuk mengaut keuntungan sahaja.
Di petik dari mereka.com Jenglot sebenarnya satu makhluk kecil kaku yang tinggal di dalam hutan.Disebab kan …

RAMBUT WANITA TERJUNTAI ATAS KEPALA KETIKA MAHU BERSELFIE

Assalamualaikum..

 Pernah tak jumpa hantu? ada yang takut dengan hantu? Saya nak cerita satu pengalaman yang berlaku pada saya semalam ianya agak menyeramkan tapi kedengaran agak biasa saja lebih kurang macam yang selalu kita tengok kat tv
Dalam jam 9 lebih saya ke rumah jiran saya yang tak la berapa jauh pun.dekat je.Tengah dok sembang2 tu sempat la saya merakam aksi anak2 saya bila ke rumah jiran saya ni.Memang diaorang cukup suka pergi rumah jiran saya yang satu ni.
Habis merakam saya tekan stop dan tukar ke mood selfie.saya halakan kamera handphone saya ke arah saya dan agak terkejut sebab saya nampak  diatas kepala saya terjuntai rambut panjang sangat hampir cecah kepala saya.

Saya terus dongak ke atas tapi tak de apa pun.Dinding kosong saja.saya tengok sekali lagi ke kamera tapi dah hilang .try check kalau2 saya ada snap gambar tu tapi mujur la tak de tersnap gambar.Kalau tak memang anak2 menjerit kot .
Kata jiran saya tu sebelum saya datang ,dalam jam 8 lebih ada kawan diorang…

7 MAKHLUK HALUS SERATA DUNIA YANG SUKA MELAKUKAN HUBUNGAN INTIM DENGAN MANUSIA

Assalamaulaiakum..



Baru-baru ni saya pergi mengikut salah seorang kenalan (perempuan) pergi berubat di sebuah pusat perubatan islam.Kenalan saya ni dakwa dia kerap diganggu dan dapat rasakan ada benda tak elok sedang mendekatinya..Mengejutkan bila ustaz tersebut kata apa yang dirasakan itu sebenarnya adalah gangguan dari hantu raya.Benda tu  sangat suka kan perempuan ni dan selalu tidur bersama-sama kenalan saya ni.Cuma belum sampai ke tahap dia melakukan hubungan intim saja dengan perempuan ni,

Mesti ada ramai lagi yang pernah melalui apa yang kenalan saya ni alami.Tapi tahu tak yang dinegara lain pun benda-benda dan perkara macam ni terjadi.Makhluk halus yang meniduri manusia yang didampingi atau yang melakukan hubungan intim dengan manusia...tapi diaorang tak la panggil makhluk ni sebagai hantu raya ke, orang minyak ke..kan??.makhluk ni ada nama-namanya tersendiri.

1-Trauco and La Fiura


Mahluk halus ini berasal dari ChiloĆ©, sebuah pulau di Chile bahagian selatan. Mahluk halus ini m…