Showing posts with label mistik. Show all posts
Showing posts with label mistik. Show all posts

Saturday, 7 July 2018

BETUL KAH TANDA LEBAM DI PEHA DAN KAKI ADALAH DISEBABKAN JIN JATUH CINTA

Assalamualaikum..



Seingat saya masa sekolah menengah memang pernah ada kesan lebam di peha dan kaki. masa tu mak saya kata hantu gigit. Tertanya-tanya juga betul ke hantu gigit.Kenapa dia gigit je tapi tak tunjuk diri dia depan saya.Hahhah..

Sebenarnya  tanda lebam di peha dan kaki ni ada kaitan nya dengan jin. Walaupun dari segi perubatan moden ianya ada kaitan dengan tekanan darah kita tapi jangan sesekali pandang mudah dengan pandangan dalam perubatan islam.

Saya tahu , ada orang yang tak percaya langsung dengan keujudan jin . Macam baru-baru ni ada seorang doktor yang mempertikaikan kejadian rasuk akibat Jin,Bagi doktoor tersebut hanya orang melayu saja yang asyik di rasuk jin.Orang negara lain tak de pulak masalah di rasuk Jin,



Tapi mungkin doktor tersebut terlalu banyak layan drama dan filem melayu sampai tak ambil tahu tentang negara luar.Hahahah.Kita maafkan je lah dia ni.Yang penting cerita tentang jin dan syaitan ni ada tertulis dalam al-quran.Boleh la google2 dan bertanya pada ahli agama tentang kisah jin dan syaitan dalam al-quran tu ye doktor2 sekalian..hahahah

Kali ni saya kongsikan satu post dari pengguna twitter  yang dikenali sebagai Fatiha berkaitan lebam pada peha dan kaki. Apa yang saya tahu ibu kepada Fatihah ni adalah seorang pengamal perubatan islam.Jom baca perkongsian beliau yang sangat bermanfaat untuk semua.

"Bangun tidur je tiba-tiba korang tengok ada lebam kat bahagian kaki dan peha (especially perempuan) Siapa kat sini kerap ada lebam di anggota badan?

Bila jin/makhluk halus mula JATUH CINTA pada seseorg wanita, pasti buruk padahnya. Pada permulaanya, JIN akan wujudkan kesan lebam pada peha wanita itu. Kalau dibiarkan lebam ni akan melarat ke anggota badan yang  lain.


Lebam digigit oleh jin boleh berlaku apabila seorang wanita itu tidur selepas waktu asar. Biasanya kesan tu korang boleh tengok di bahagian peha kanan atau kiri. Tompok lebam kebiruan.


Dan kalau korang dapat tengok, mesti ada 5 lubang halus pada lebam tu.


Yang lebih malang lagi, bila jin dah mula mengigit dia akan gigit lagi. Jangan biarkan jin jatuh cinta dengan diri korang. 

- Elakkan keluar rumah waktu senja. - Jangan berpakaian yang tidak menutup aurat
- Elakkan duduk di tempat-tempat yang sunyi
- Elakkan juga duduk kat bilik seorang diri waktu petang/senja.
- Elakkan mandi pada waktu maghrib tanpa pakaian(bogel)  gunakanlah kain basahan.

Wanita tidak dapat melihat jin, tapi Jin dapat melihat kekasihnya. Bila kena gigit Jin, itu tanda kasih jin pada korang.

Jangan mengoda jin dengan kecantikkan dirimu, bilamana seekor jin dah jatuh cinta denganseorang wanita  memang buruk padahnya.
Ada yang namakan sihir Jin Asyik ( Jin sedang Angau).


Bila jin dah jatuh cinta pda seorang wanita , ianya dapat menghalang wanita dari mendapat jodoh .Maknanya  susah wanita tersebut nak  cari jodoh. Bila orang datang merisik senyap, orang nak datang meminang juga senyap. Itu disebabkan jin tu sedang mempertahankan cinta mereka di alam yang lain.

Sebab tu bila korang kenal dengan seseorang tu sekejap je,lepas tu putus dan tak tahan lama.

Jin tak bagi orang lain ambil hak dia. Dengan cara tu dia halang seseorg lelaki tu untuk rapat dengan kekasih dia.

Benda ni jangan ambik mudah ye guys, bila korang tengok tanda lebam ni siap ada bekas gigitan halus lebih dari seminggu itu tanda jin dah jatuh cinta dgn korang.


TAPI KORANG KENA INGAT TAK SEMUA LEBAM TU ANGKARA JIN, BOLEH JADI ITU DISEBABKAN TEKANAN DARAH KORANG RENDAH


CARA nak bezakan macam naa gigitan jin dan yang mana lebam akibat tekanan darah ialah korang tengok gigitan pada lebam tu.Kalau ada  5 lubang halus  itu disebabkan GIGITAN CINTA JIN."


Walaupun post dari Fatihah ni mendapat banyak tentangan tapi bagi saya yang bergama islam, orang melayu, orang kampung pulak tu,saya percaya dengan post ni. Lagipun tak salah pun kalau kita berhati-hati.Nasihat yang diaberikan pun adalah nasihat yang baik.



Tapi dalam masa yang sama saya tak menolak pandangan doktor-doktor yang mengatakan lebam ni juga disebabkan penyakit yang tak de kaitan dengan jin.Contohnya macam SLE atau jangkitan virus.. Tak salah pun kalau kita nak gunakan kaedah perubatan islam dan juga perubatan moden.

sekian..


Sunday, 22 October 2017

NIAT NAK MELAMAR RUPANYA SI KEKASIH ADALAH MAKHLUK HALUS

Assalamualaikum..

Dekat2 dah hujung tahun ni banyak yang dah rancang majlis merisik, bertunang, dan berkahwin.. Melangkah ke satu lagi fasa kehidupan iaitu kehidupan berumahtangga .Nak mendirikan rumahtangga ni bukan nya mudah.

Selain dari persiapan majlis yang akan berlangsung pastikan kenal juga pasangan tu betul2.Kenali keluarga nya dan juga latar belakang nya.

Jangan setakat tengok dan jatuh cinta je..

Saya teringat satu kisah beberapa tahun lalu..

Kisah cinta  Suprapto pernah   menjadi viral beberapa tahun lalu apabila kekasih nya Sri Wahyuningsih sebenarnya dikatakan adalah makhluk halus



Hubungan cinta Suprapto dan kekasihnya bermula apabila mereka bertemu di Pasar Malam . Lama kelamaan cinta pun berputik diantara mereka.

Hubungan mereka turut diketahui kedua ibu bapa Suprapto malah sudah beberapa kali ibu nya berbual dengan Sri Wahyuningsih  melalui telefon .

Namun yang anehnya nombor telefon Sri Wahyuningsinh hanya boleh dihubungi oleh Suprapto sahaja. Dan nombor tersebut hanya boleh dilihat oleh Suprapto .

Apabila keluar beduaan , Sri juga tidak pernah membonceng dibelakang Suprapto. Tetapi Suprapto yang akan disuruh membonceng dan Sri akan mengemudia motosikal.


gambar(  kiri): ibu Suprapto menunjuk kan kemeja yang dihadiahkan Sri kepada anak nya, (kanan)  suprapto bersama barang hantaran

Lama -kelamaan mereka terlanjur dan Sri memberitahu kepada Suprapto yang dia sudah hamil lalu Suprapto membawa Sri melakukan pemeriksaan kandungan nya dan bidan mengesahkan Sri hamil 3 bulan. Suprapto tidak pernah masuk ke ruang pemeriksaan jadi dia sendiri tidak pernah melihat bidan yang memeriksa kandungan Sri.

Dengan rasa tanggungjawab Suprapto memutuskan untuk melamar Sri . dan bermula la persiapan mereka untuk melangsungkan Perkahwinan.

Apa yang mengejutkan ialah ketika rombongan keluarga Suprapto sampai dialamat rumah yang diberikan Sri , kawasan tersebut tidak mempunyai rumah tetapi hanya ada sebatang pokok besar dengan sebuah telaga lama.


Pencarian rumah Sri dilakukan selama 3 hari berturut-turut namun tidak menemui rumah Sri.Sri juga tidak pernah lagi menemui Suprapto dan tinggallah Suprapto didalam kebingungan,

Pada waktu itu baru lah keluarga Suprapto sedar yang Sri Wahyuningsih yang selama ini menjalinkan hubungan dengan Suprapto ialah makhluk ghaib.

Ada juga yang pergi bertemu dengan bidan yang memeriksa kandungan Sri dan bertanya samaada bidan tersebut betul-betul memeriksa kandungan Sri.Namun bidan tersebut tidak mengakui nya , dan dari rekod pesakit memang tidak ada nama Sri.


Menurut penduduk setempat 900 tahun lalu ada seorang wanita bernama Nyai Dewi Sri , isteri Kyai Sekar Gadung Kenongo mendiami kawasan tersebut.

sekian..





Sunday, 17 September 2017

WANITA JAHAT DAN MENAKUTKAN INI AKAN DATANG KE RUMAH KITA PADA WAKTU MAGHRIB DAN MENGGANGGU KELUARGA KITA

Assalamualaikum..



Masa kecil-kecil sebelum waktu maghrib semua dah kena siap mandi dan duduk dalam rumah..Sebenarnya bukan lah waktu maghrib tapi sebelum waktu senja. Jam 7 petang tu memang dah ada dalam bilik air , mandi dan sudah siap bersih kan diri.

Kalau tidak siap la kena leter lebih dasyat lagi rotan hinggap di badan.Begitu lah tegas nya ibu bapa kita dulu dan sampai sekarang perkara tu tak boleh di ambil ringan.

Ada sebab kenapa orang tua-tua tak benarkan kita berada di luar rumah pada waktu senja . Malah pintu dan tingkap juga dipastikan tertutup  pada waktu ini..

Ini kerana mereka risau dengan kehadiran wanita yang di gelar Ummu Sibyan . Iaitu wanita jahat yang mampu membahayakan anak kecil dan wanita hamil.

Kisah tentang Ummu Sibyan ini dikatakan sebagai hadis yang DAIF. Saya rujuk dari kabarmakah .

... Ummu Sibyan adalah jin jahat yang suka mengganggu wanita hamil dan anak kecil . Ummu Sibyan memiliki wajah yang sangat mengerikan .Dia mempunyai mata satu dan suka berjalan di dinding seperti cicak .

Ummu Sibyan juga dikatakan mampu mengikat rahim wanita  serta membunuh bayi yang di dalam kandungan.

Diceritakan dalam kisah Jin Ummu Sibyan dan Nabi Sulaiman , Jin jahat ini akan masuk ke dalam rahim wanita dan menendang janin yang sedang membesar sehingga rahim kembali kosong
.

Tanda-tanda bayi di ganggu Ummu Sibyan ialah bayi akan menangis sambil memandang ke atas, mengigau ketika tidur sambil giginya berbunyi,dan demam panas selepas asar dan sembuh sebelum subuh.

Tanda-tanda wanita hamil di ganggu Ummu Sibyan apabila wanita tersebut terasa sesak dadak selepas asar hingga ke tengah malam, fikiran nya kusut, sakit dibahagian tulang-tulang belakang , kerap mengigau ketika tidur dan bermimpi dengan mimpi yang menakutkan .


Untuk mengelak kan di ganggu Ummu Sibyan tutup pintu dan tingkap pada waktu maghrib dan jangan angkat jemuran  di luar rumah pada waktu maghrib.Kalau nak angkat jemuran pastikan korang buat sebelum masuk waktu maghrib.



Saya rasa ramai yang pernah mengalami keadaan di mana ank kecil menangis sambil memandang keatas..kebanyakan dari kita menganggap mungkin bayi kembung perut. Namun takj mustahil ianya mungkin disebab kan Ummu Sibyan.

Pernah beberapa kali saya terbaca perkongsian rakan-rakan mengenai gangguan pada anak kecil dan wanita hamil ni,Memang menyeram kan..-


sekian..


Tuesday, 12 September 2017

VIDEO SERAM : GANGGUAN DI RUMAH SEWA

Assalamualaikum...



Rumah berhantu..Korang pernah ada pengalaman tinggal dirumah berhantu?Bagi yang tak pernah mengalaminya mungkin cerita-cerita tentang rumah berhantu hanya dianggap rekaan dan sengaja diada-adakan untuk menakut-nakutkan.

Namun bagi yang mempunyai pengalaman berdepan pengalaman mistik rumah berhantu,  ianya bagaikan satu kenangan ngeri yang tak mungkin dapat dilupakan.

Saya nak kongsikan satu pengalaman seorang lelaki bersama rakan-rakan serumahnya yang berdepan kejadian mistik di rumah sewa yang dihuni mereka.

Turut dikongsikan juga rakaman bunyi suara yang agak menyeramkan. Jangan dengar kalau anda tak kuat semangat,.

Sumber: twitter: Iskandar.zaidi












VIDEO ADA DI BAWAH SEKALI.










Jangan dengar kalau tak kuat semangat..

sekian...

Thursday, 10 August 2017

BACA 2 SURAH INI DI WAKTU PAGI DAN PETANG JIKA KEDIAMAN ANDA MENGALAMI GANGGUAN MISTIK

Assalamualaikum...




Gangguan halus atau ganguan mistik ..memang ramai yang alami benda ni.Korang pun mesti pernah alami benda ni..kan??Paling kerap dialami ialah ganguan didalam rumah kita sendiri.Memang tak seronok rasanya nak tinggal dalam keadaan macam tu.Siang malam asyik berjaga saja..Bukan sambung ekor beruang ye..hahahahh..Tapi ganguan-gangguan  ni menakut kan anak-anak kita,lagi-lagi yang ada anak kecil tu.Biasa nya budak-budak kecil memang boleh nampak makhluk halus ni.

Antara gangguan yang paling kerap alami ialah nampak susuk tubuh lembaga hitam dalam rumah,..macam melintas  gitu..Ada juga yang dengar macam benda di golek ke lantai rumah kita.Ada banyak lagi la gangguan-gangguan yang kerap dialami bila dalam rumah kita ada makhluk halus ni.

Sebenarnya ini semua gangguan-gangguan jin dan  syaitan yang nak menyesat kan kita.Allah s.w.t berfirman : 


."dan jika syaitan mengganggumu dengan satu gangguan , mohon lah pertolongan daripada Allah.."


Salah satu cara untuk melindungi diri dan kediaman kita adalah dengan mengamalkan bacaan surah Al-Falaq dan An-Nas. Dua surah ni juga dikenali sebagai Al- Mu'awwidzatain iaitu yang bermaksud dua pelindung.


KELEBIHAN SURAH AL-FALAQ DAN AN-NAS

-Melindungi kediaman dan premis .Caranya dengan membaca 2 surah ini setiap pagi dan petang. Kalau rumah dan premis tak de gangguan pun elok lah dibacakan 2 surah ini..

untuk pengetahuan korang , syaitan paling suka masa kita tengah marah.Bila kita marah pembuluh darah kita akan mengembang dan masa tu lah syaitan mengambil alih diri kita dengan mudah.Bukah kah Nabi pernah bersabda  "..sesungguhnya syaitan mengalir dalam pembuluh darah anak adam.." so korang bila dalam rumah tu , kawal la marah korang tu ye..

-kedua-dua surah ini mampu melindungi kita dari penyakit :Ain" iaitu penyakit yang berpunca dari pandangan merbahaya jin dan manusia sekalipun.Jadikan aamalan setiap hari.Ajak lah keluar sama mengamalkan nya.

-menghilangkan rasa sakit. Apabila Rasullullah merasa sakit baginda akan membaca Al-Mu'awwidzatain dan meniup pada tapak tangan kemudian menyapunya pada tempat yang sakit.Korang yang ada penyakit2 lain pun, disamping berubat dengan cara moden  tu boleh amalkan cara Rasullullah ini.

- Pelindung ketika tidur.Caranya ialah dengan meniup pada kedua-dua telapak tangan kemudian baca surah Al-ikhlas, Al-Falaq dan An-Nas .Kedua-dua tapak tangan kemudian nya diusapkan pada seluruh badan mula dari kepala, wajah  sampai la ke anggota badan yang lain.Usap tempat yang sampai je la..Buat sebanyak 3 kali.Cara ni ada disebutkan dalam hadis  'Aisyah radhiyallahu 'anha.

semoga bermanfaat untuk semua...


sekian.



Wednesday, 26 July 2017

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya tak tahu la ada ke orang jual Toyol .Tapi di Indonesia memang ada berlaku jual beli Toyol.  Nak beli secara online pun boleh.Tak tahu la apa tujuan nak bela Toyol ni. Setahu saya orang bela toyol ni sebab nak kan duit je.Dia suruh Toyol tu pergi keluar mencuri duit orang dan bawa balik pada tuan nya.Dasar manusia malas kerja, sampai sanggup beli Toyol untuk dijadikan hambanya.Ada tujuan lain ke orang bela Toyol ni selain untuk mencuri?




Sebenarnya ada cara untuk kita elak kan duit kita di curi Toyol atau rumah kita dimasuki Toyol

-Jangan tinggalkan sisa makanan dalam pinggan dan dibiarkan terdedah.Berkemungkinan kita tengok makanan tu macam masih elok tapi siapa tahu sebenarnya ianya dah dijilat dan disentuh oleh toyol .

-jangan letak gambar-gambar bernyawa di dinding rumah.

- Toyol sangat suka kan Halia dan ketam.Kalau boleh letak halia depan pintu atau bela ketam dalam akuarium.Kata orang Toyol akan lupa niat nya nak mencuri bila masuk rumah nampak halia atau pun ketam.

-banyak kan membaca Al-quran dan melakukan amal ibadat.Bukan toyol je, bapak kepada jin pun tak mahu masuk rumah kita.

Ciri-ciri orang yang membela Toyol

- Apabila berjalan tangan nya diletak kan di belakang (bawah punggung) kerana dikatakan dia sedang mengendong Toyol untuk mencari rumah yang menjadi sasaran .

-Selepas makan malam , penjaga nya tidak akan membasuh tangan kerana ketika dia tidur toyol akan menjilat tangan nya.

-Pemilik Toyol mesti akan meninggalkan sedikit sisa makanan di dalam pinggan selepas makan.

-dalam rumah atau bilik tidur penjaga toyol mesti akan ada sajian dan bunga untuk ritual pemujaan.kalau di indonesia  dia orang sebut kembang sesajen.


sekian..


sumber:kabarmakkah.com

Tuesday, 25 July 2017

CERITA SERAM : PULANGKAN HAK AKU

Assalamualaikum...



Orang tua-tua selalu berpesan kalau masuk hutan ke, jalan-jalan di pantai ke jangan sekali-kali kita kutip barang-barang pelik dan bawa balik.Sebab setiap barang tu ada tuan punya.Bunyi macam seram je..Ye la..nak cerita seram la ni..hahah..Dah banyak kejadian yang kita dengar ada orang yang meracau-racau dan deman bila ambil barang yang dia jumpa dan bawa balik.Lepas tu terpaksa hantar semula barang yang diambul  tu ke tempat asalnya.

Saya nak kongsikan satu cerita seram yang saya ambil di Twitter .Perkongsian dari @httpsRid tentang pengalaman nya bila dia ambil satu barang yang dia jumpa.Kemudian dia mula alami mimpi dan perasaan nya selalu berasa tidak tenang.Jom baca..











Ok..yang last sekali tu saya tak crop sebab bila baca terus hilang sikit seram tu..ahhahaha..

Sekian

Wednesday, 5 April 2017

ASAL USUL JENGLOT DAN MITOSNYA

Assalamualaikum...

Cerita-cerita mistik memang selalu jadi perhatian orang ramai.Cerita mistik ni bukan saja digemari orang-orang dulu malah zaman sekarang pun lebih ramai yang suka kan cerita mistik .Hari ni tersebar video jenglot yang ditemui pekerja pos laju di dalam sebuah kotak.Hebat nya ..Orang sekarang Pos jenglot dalam pos laju je .kenapa dia tak suruh jenglot tu berjalan saja sendiri ke tempat yang nak di hantar??kan??hahahahha ...Video tersebut sudah di kongsi lebih 2000 orang setakat ini..kalau nak tengok boleh klik "video pekerja pos laju jumpa jenglot dalam kotak pos laju"



Namun masih ramai sebenarnya yang merasakan benda-benda ni semua tipu dan hanya sekadar diada-adakan.Jadi hari ni saya nak kongsikan serba sedikit tentang sejarah dan asal usul jenglot ni.Adakah ianya benar-benar wujud atau sekadar rekaan pihak tertentu untuk mengaut keuntungan sahaja.

Di petik dari mereka.com Jenglot sebenarnya satu makhluk kecil kaku yang tinggal di dalam hutan.Disebab kan ianya bertubuh kecil dan berjalan lambat ianya selalu dijumpai di bawah pohon yang besar untuk melindungi dirinya.Di indonesia ramai yang mengakui jenglot boleh di temui di Jawa, Kalimantan  dan Bali.Masyarakat di sana juga percaya jenglot adalah satu makhluk mistik yang boleh membawa bencana.Jenglot juga dikatakan makan darah manusia.

credit pic: bali.tribunews.com


Ada pihak forensik disebuah hospital yang pernah membuat kajian ke atas makhluk mistik ini.Ujian mendapati makhluk ini bukan lah makhluk hidup namun apa yang mengejut kan terdapat DNA mirip manusia dalam lapisan kulit jenglot.Ujian X-ray juga dilakukan dan mendapati tiada tulang didalam bahagian tubuh jenglot.

Melalui cerita dari mulut ke mulut, pada tahun 1972 satu ritul tirakat diadakan oleh beberapa dukun atau ahli paranormal  di Wlingi, Jawa Timur.Ketika itulah mereka menemui jenglot bersama 3 makhluk halus yang lain.Jenglot yang ditemui berjantina lelaki dan dikatakan mampu membantu pemiliknya terlepas dari segala bahaya.

creditpic;jakhongirshaturaev.wordpress



Cerita lain mengenai asal usul jenglot, dikatakan seorang lelaki yang pergi bertapa bagi mempelajari ilmu Bethara Karang iaitu ilmu yang dikatakan membuatkan pengamalnya akan hidup kekal abadi di dunia.Selepas mendapat ilmu tersebut lelaki itu dikatakan lupa pada pantang larang dan kemudian tubuhnya menjadi kurus dan semakin hari semakin mengecil.tak lama kemudian taring tumbuh di memanjang hingga melebihi mulut nya.

Disebakan itu jasad jenglot tidak diterima di dunia dan roh nya tidak diterima di akhirat.maka terperangkap lah ia di dalam jasad kecil tersebut.

creditpic:mitosmakassar.com


Jadi apa yang kita perlu faham jenglot bukan benda hidup cuma ada kuasa mistik didalam nya yang membuatkan ianya sentiasa hidup dan di tambah lagi dengan pengamal perubatan atau bomoh yang sering memelihara semangat makhluk ini supaya dapat digunakan untuk tujuan tertentu.Pemiliknya juga dikatakan perlu memberi makan pada makhluk ini.

Ada yang mengatakan makanan jenglot adalah darah manusia.namun bukan semua darah manusia sesuai untuk dijadikan makanan jenglot.Dia hanya makan darah jenis O dan AB sahaja dan juga minyak wangi.Korang percaya ke tidak fakta yang terakhir ni??

Korang sendiri nilaikan dari cerita ini yang mana fakta dan yang mana mitos?

sekian..

Saturday, 31 December 2016

RAMBUT WANITA TERJUNTAI ATAS KEPALA KETIKA MAHU BERSELFIE

Assalamualaikum..

 Pernah tak jumpa hantu? ada yang takut dengan hantu? Saya nak cerita satu pengalaman yang berlaku pada saya semalam ianya agak menyeramkan tapi kedengaran agak biasa saja lebih kurang macam yang selalu kita tengok kat tv

Dalam jam 9 lebih saya ke rumah jiran saya yang tak la berapa jauh pun.dekat je.Tengah dok sembang2 tu sempat la saya merakam aksi anak2 saya bila ke rumah jiran saya ni.Memang diaorang cukup suka pergi rumah jiran saya yang satu ni.

Habis merakam saya tekan stop dan tukar ke mood selfie.saya halakan kamera handphone saya ke arah saya dan agak terkejut sebab saya nampak  diatas kepala saya terjuntai rambut panjang sangat hampir cecah kepala saya.


Bayangkan rambut macam ni terjuntai atas kepala korang masa korang nak selfie..Rasa nak terjatuh phone masa tu..

Saya terus dongak ke atas tapi tak de apa pun.Dinding kosong saja.saya tengok sekali lagi ke kamera tapi dah hilang .try check kalau2 saya ada snap gambar tu tapi mujur la tak de tersnap gambar.Kalau tak memang anak2 menjerit kot .

Kata jiran saya tu sebelum saya datang ,dalam jam 8 lebih ada kawan diorang kata macam ada benda tak elok nak cuba masuk rumah jiran saya ni.Agaknya masa saya datang tu dia masuk sekali dalam rumah.

Biasa je cerita nya tapi agak seram la sebab saya nampak dengan jelas.mujur la saya ni bukan penakut.ehem..hahahahah...



Pertama kali nampak benda tu dekat dengan saya.Sampai sekarang saya tak tengokk pun lagi video yang saya rakam kat rumah jiran saya tu.tunggu suami balik kerja nanti baru saya nak tengok.Sebab takut ternampak benda bukan2..saya memang tak mau tengok benda2 macam tu..tak elok untuk anak2 saya..

sekian....

Thursday, 3 November 2016

7 MAKHLUK HALUS SERATA DUNIA YANG SUKA MELAKUKAN HUBUNGAN INTIM DENGAN MANUSIA

Assalamaulaiakum..


gambar-gambar dari merdeka.com

Baru-baru ni saya pergi mengikut salah seorang kenalan (perempuan) pergi berubat di sebuah pusat perubatan islam.Kenalan saya ni dakwa dia kerap diganggu dan dapat rasakan ada benda tak elok sedang mendekatinya..Mengejutkan bila ustaz tersebut kata apa yang dirasakan itu sebenarnya adalah gangguan dari hantu raya.Benda tu  sangat suka kan perempuan ni dan selalu tidur bersama-sama kenalan saya ni.Cuma belum sampai ke tahap dia melakukan hubungan intim saja dengan perempuan ni,

Mesti ada ramai lagi yang pernah melalui apa yang kenalan saya ni alami.Tapi tahu tak yang dinegara lain pun benda-benda dan perkara macam ni terjadi.Makhluk halus yang meniduri manusia yang didampingi atau yang melakukan hubungan intim dengan manusia...tapi diaorang tak la panggil makhluk ni sebagai hantu raya ke, orang minyak ke..kan??.makhluk ni ada nama-namanya tersendiri.

1-Trauco and La Fiura


Mahluk halus ini berasal dari ChiloĆ©, sebuah pulau di Chile bahagian selatan. Mahluk halus ini mempunyai punya kekuatan dengan tatapan mata untuk menawan  wanita sebelum berhubungan seks dengan mereka.Mahluk halus ini digambarkan berwajah hodoh dan berbentuk seperti Goblin dengan memakai penutup kepala dan jubah. Mahluk halus ini berkomunikasi dengan berdengus.
Ada beberapa cerita mengatakan mahkluk halus ni boleh membuat wanita hamil dengan tatapan matanya sahaja tanpa perlu berhubungan terus dengan mangsa..

2-Succubus dan Incubus



Succubus adalah mahluk halus wanita yang cantik menarik yang boleh menggoda lelaki untuk berhbungan seks dengan nya.Konon mahluk halus ini dikatakan sebagai refleksi dosa manusia yang berhubungan dengan seks dengan wanita wanita.

Incubus pula adalah versi lelaki dari Succubus. Incubus akan merasuk mangsanya dan membuat mangsanya hamil. Apabila bayi tersebut lahir, bayi itu tidak akan tidak memiliki denyut nadi dan tidak bernafas sehinggalah usia nya 7 tahun.Selepas usia 7 tahun barulah bayi tersebut menjadi normal dan bayi tersebut mempunyai tahap kecerdasan yang tinggi.Menurut lagenda Merlin adalah bayi hasil hubungan incubus dengan mangsanya.

3-Popobawa



Popobawa adalah mahluk halus bermata satu yang memiliki alat sulit yang besar. Kononnya  mahluk halus ini suka menjadikan  lelaki dan wanita di Afrika sebagai mangsanya. Ianya mampu merubah rupa menjadi manusia dan haiwan.Makhluk ini menjadikan sesiapa saja sebagai mangsanya dari lelaki, wanita sehingga lah kanak-kanak.

4-Lilu dan Lili




Dalam cerita rakyat Yahudi, Lilu (lelaki) dan Lili (perempuan) adalah syaitan yang suka menghampiri wanita ketika mereka sedang tidur.. Makhluk halus ini sangat ditakuti kerana ia suka menculik kanak-kanak. Lilu dan Lili akan mendekati mangsanya pada waktu  malam untuk melakukan hubungan seks dengan mangsa demi menyambung keturunan mereka

5-Liderc



Di daerah utara Hungary,mahluk halus yang disebut Liderc menetas dari telur ayam hitam.Mahluk halus ini masuk ke rumah mangsanya melalui lubang kunci.Kemudian dia akan berubah rupa menjadi orang yang dikenali mangsa.Mahluk halus ini akan memperkosa mangsanya dan kemudian selepas itu dia akan membuatkan rumah mangsa  menjadi sangat kotor sebelum pergi. Ada juga kejadian di mana Liderc tidak mahu melepaskan mangsanya selama-lamanya

Dan hingga kini sudah menjadi kebiasaan bagi kanak-kanak di Hungary untuk memijak dan memecahkan telur yang keluar dari ayam hitam agar terhindar dari malapetakan mahluk halus tersebut.

6-Encantado



Di Brazil, daerah hutan Amazon, ikan lumba-lumba di sungai Boto dipercaya boleh berubah wujud. Ianya dikenali sebagai Encantado.Encantado akan mengajak wanita ke sungai, dan berubah  kembali menjadi ikan lumba-lumba, kemudian menghamili wanita tersebut

Disebab kan itu wanita-wanita di situ akan mengelak dari didekati lelaki yang bertopi kerana menurut mereka Encantando selalu memakai topi untuk menutup rupa sebenarnya.

7-Genderuwo



Genderuwo adalah makhluk halus yang seakan-akan  manusia bertubuh besar dan tegap  dengan rambut lebat menutupi tubuh. Genderuwo sangat dikenali dalam masyarakat di Pulau Jawa. Habitat  kegemaran mahluk halus ini adalah pohon besar teduh atau sudut-sudut yang lembab dan gelap. Makhluk ini dikatakan dapat berkomunikasi dengan manusia dan juga boleh menyukai manusia.

Banyak cerita juga yang mengatakan  genderuwo dapat mengubah rupa fizikalnya menjadi manusia lelaki atau wanita. Tapi ada cerita pula yang mengatakan  genderuwo  ni sebenarnya lelaki yang boleh menghamili perempuan, malah menghasilkan keturunan dari hubungan itu.

Mitos: genderuwo dikatakan berasal dari roh orang meninggal. Genderuwo tidak dapat dilihat oleh orang biasa tapi pada jika dia diganggu dia boleh menampak kan dirinya pada manusia.

sekian..

sumber :merdeka.com