Skip to main content

Posts

Showing posts with the label misteri

3 SEBAB UTAMA KENAPA MANUSIA MUDAH DIRASUK MAKHLUK HALUS

Assalamualaikum..



Korang pernah dirasuk makhluk halus ? Biasanya dirasuk makhluk halus terjadi bila kita memasuki satu tempat yang memang dihuni oleh makhluk-makhluk halus ni.Contohnya bila kita masuk dalam rumah kosong atau   masuk hutan .

Waktu saya kerja dulu  company tempat saya bekerja ada buat team bulding .kami pergi ke satu tempat yang masih baru lagi dijadikan Chalet dan tempat riadah.Asalnya tempat tu hutan lah./Tapi bila dah dibina Chalet, ada tasek memang cantik la tempat tu

Malam pertama sorang ahli team building di rasuk. meracau-racau berlari2 sambil ketawa.Kemudian dia histeria.Memang pengalaman yang menakut kan bagi saya yang penakut ni.Mujur ada yang pandai merawat masa tu.


Sebenarnya ada 3 sebab utama kenapa Makhluk-makhluk halus ni mudah merasuk badan kita. Kalau diperhatikan ada yang memang mudah dirasuk terutamanya yang lemah sangat nih.

Salah satu sebab kenapa manusia dirasuk makhluk halus atau jin ialah kerana dia suka kan manusia tu.Bukan semua manusia dia su…

SELAMA 40 TAHUN PATUNG INI TETAP KEMBALI KE RUMAH WALAUPUN DIBUANG

Assalamualaikum...



Ada orang takut kalau tengok patung manusia .Biar la patung tu hanya patung arnab,kucing atau beruang tak pe lagi..Tapi Kalau patung bayi ke, perempuan cantik ke seram je rasa.Lagi-lagi bila di tatap wajah patung tu..

Ada satu kisah tentang patung berhantu yang sangat menyeramkan.Sebelum ni kita tahu ada patung Annabella dan Chucky yang dikatakan berhantu dan dijadikan filem .Tapi tahu tak ada satu lagi patung berhantu bernama Sadi yang kisahnya sedikit berbeza dengan Annabella dan Chucky.



Welch adalah pemilik asal patung Sadi. Selepas Welch membesar  dia membuang Sadi dan apa yang menghairankan selepas di buang Sadi tetap pulang kerumah.

Namun sadi tidak pernah mencederakan atau membahayakan Welch.Selama 40 tahun keluarga Welch tinggah di Queensland entah sudah berapa kali mereka membuang Sadi tapi dia tetap  ada di dalam rumah mereka.Kadang-kadang dia dijumapi di ruang tamu dan kali terakhir Sadi dibuang mereka menemui sadi di dalam Almari.

Sadi dibeli oleh ibu W…