Skip to main content

Posts

Showing posts with the label mee kari

TEMPAHAN LAKSA, MEE KARI, BERGEDIL TAUHU DAN BISKUT MAKMUR SEKITAR BERUAS

Hi semua..

Masa saya duduk di kampung seminggu dengan anak-anak hujung bulan lepas saya sempat la tolong kakak saya sediakan makanan untuk jualan dia. Sejak dia duduk di kampung dia ada menjual makanan, Cuma letak kat kedai orang je.





Kalau korang datang Beruas boleh la singgah kat kedai depan Shell. Kat simpang tu. Dekat tempat perhentian bas. Ada orang berniaga jual kuih dah air. Kat salah satu kedai tu ada jual bergedil tauhu, mee kari, roti sosej cheese dah kuih muih.





Kakak saya cuma sediakan makanan je untuk makcik tu jual. Kedainya dibuka dari jam 4 petang sampai 6 petang.Kalau lambat memang tak merasa la bergedil tauhu dan mee kari kakak saya tu. Sebab laris tau. Hari-hari habis jualan nya.


Harga pun murah-murah.Biasalah harga kat kampung bukan boleh jual mahal sangat..kan?

Pengalaman sediakan makanan untuk berniaga memang seronok. Lagi-lagi bila jualan nya habis. tak habis pun seronok sebab dapat makan. Hahha.

Pagi-pagi kakak saya dah sibuk ke pasar untuk beli bahan mentah. Ba…