Showing posts with label masyarakat. Show all posts
Showing posts with label masyarakat. Show all posts

Tuesday, 15 September 2015

ASAL PARIT, PERAK JE..TAPI MENGAKU ORANG PARIS..

Assalamualaikum...



Korang mesti pernah ada kenalan yang sembang nak "luar negara" aje..
kira jarang2 la cerita dia tu setakat Goergetown,Simpang Ampat atau pun Pendang.
Dia punya citarasa pun semua luar negara je..
paling dekat pun Singapore..tu pun kat hujung2 Singapore dah..Queens Town..hahah

Nak buat cemana..kawan kita.kan??
Jadi tadah je la telinga tu..
sekurang2 nya cerita dia tu boleh jugak 
dijadikan pengetahuan Am..hahha..
Dah dia mampu..



Kita yang tak mampu ni cemana pulak??
Boleh je kalau korang pun berperasaan macam pergi keluar negara.
Ada je kawan2 saya yang bila di tanya 
"awak orang mana?"

hahaha..
 Bukan Paris je..ada banyak lagi..
Lepas ni kalau kawan2 tanya, kampung kat mana..
boleh la korang jawab sambil berlagak..


kelasssss kau jah!


sekian..

Thursday, 9 April 2015

TIPS MUDAH BERDEPAN DENGAN MANUSIA TALAM 2 MUKA

Assalamualaikum...



Pernah berdepan dengan manusia yang ada sikap talam 2 muka.
Ini antara sikap paling bahaya yang ada pada orang2 yang 
boleh membinasakan kita.
Setakat ni yang di sekaliling saya belum ada yang bersikap
talam 2 muka.
Masa akan datang tak tahu la..
Tapi minta dijauhkan la saya dari orang macam ni...

Tips untuk kawan2 bila berdepan dengan manusia talam 2 muka ni,
jangan cerita apa2 rahsia pada dia.
jangan bersikap terlalu terbuka dan jangan sesekali mengiyakan apa yang dia ceritakan..


Jangan takut  untuk berterus terang bahawa kita tidak suka dengan sikap nya itu.
kerana manusia jenis ni kalau kita diam lagi dia seronok 
kenakan kita.





sekian...

Wednesday, 8 April 2015

WALAUPUN PAKAI SMARTPHONE TAPI MASYARAKAT KITA MASIH BODOH

Assalamualaikum...

Pagi ni saya terbaca satu kisah yang buat saya rasa masyarakat kita semakin pelik dan semakin tak de perasaan..
sebelum tu meh baca dulu kisah tersebut..


Apa nak jadi dengan masyarakat kita ni..
berlumba2 nak menjadi no 1 dalam menyebarkan berita..
walaupun pakai smartphone tapi pemikiran masih lagi tak setanding dengan smartphone yang ada.
makin bodoh ada la...

Saya pernah lihat satu kejadian lucu .
masa tu kami pi makan kat satu restoran nih..
ada pasangan kekasih kot kat meja sebeLah..
mereka duduk saling mengadap.
sebelah tangan kat atas meja , pegang tangan kekasih..
Sebelah lagi pegang enpon..
tot tet tot tet dok tekan enpon...pelik!!




Bila makanan sampai terus dua2 on kamera,
ambik gambar..
klik..klik..klik..
dah macam bunyi jurukamera ambik gambar sidang akhbar bunyi nya..
entah macam mana,
air kat atas meja diaorang tertumpah..
Yang si lelaki ni buat tak tahu je..
yang perempuan pulak..""omg..."
tapi tangan dok sambung ambik gambar..
air tu dah meleleh kena jeans dia pun dia masih ambik gambar..
bila dah habis ambik gambar baru la dia lap seleuar dia..
yang lawak nya..makanan tu dia jamah sikit je..
lepas tu depa balik sebab perempuan tu merungut seluar basah, tak selesa..
nampak tak bodohnya kat situ..

Sedih makcik tengok ..
apa lah nasib masa depan diaorang berdua nanti..
kesian kat anak2 je..


Sekian...



Monday, 6 April 2015

KEMALANGAN MEMBUKA RAHSIA HUBUNGAN SULIT LELAKI INI DENGAN 30 WANITA TERBONGKAR

Assalamualaikum...

Yuan yang masih koma

Orang kata suatu hari nanti rahsia bukan lagi satu rahsia.
Cuma tunggu saja masa nya akan tiba.
begitu lah yang terjadi kepada seorang lelaki yang dikenali sebagai Yuan.
Yuan terlibat dalam satu kemalangan dan yang menyebabkan dia koma.

Yuan


Xiao Lu,21 , dipanggil ke hospital untuk melihat kekasihnya Yuan
yang terlibat dalam kemalangan tersebut.
tapi mengejutkan apabila setibanya dia di bilik Yuan,
dia melihat ramai wanita mengelilingi katil kekasihnya itu..

Setelah diselidik rupanya wanita2 tersebut ialah
kekasih Yuan dan ada sebahagian dari mereka
telah melahirkan anak Yuan.

senarai nama kekasih Yuan

Dalam tempoh 3 hari hampir 20-30 wanita yang dipercayai
sebagai kekasih Yuan datang melawat Yuan di hospital.
Xiao Lu mula menubuhkan satu group di wechat
bersama wanita2 tersebut untuk berkongsi cerita.
menurut mereka Yuan kerap meminjam wang dari mereka
namun lelaki hidung belang tersebut tidak pernah membayarnya semula.

Menurut keluarga Yuan mereka tidak mahu
masuk campur didalam urusan Yuan dan kesemua teman wanitanya.


sekian...

Saturday, 4 April 2015

MULUT SAYA PUN ADA BISA JUGAK..

Asslamualaikum...


Bosan sebenarnya bila orang yang sama asyik kata kita ni sombong..tak nak bergaul..
Taknak berbual2 ..berat mulut..katanya..
padahal kita malas nak jawab ..
tapi bila diasak2 dengan ayat2 macam tu rasa geram jugak..

Ikut kan hati nak je cakap..
saya bukan anti sosial..
saya cuma tak mau layan orang2 bodoh dan perkara2 bodoh..
itu je..

Cumanya kalau saya jawab depan2 dia macam tu
mau dia hentak kepala saya..
ahhahah..
jadi bila saya diam je tu jangan la diusik..
maklum la..mulut saya ni pun berbisa jugak..
saya diam sebab saya tau bila saya berkata2 mungkin bisanya terkena kat orang tertentu..

kan??

sekian...