Skip to main content

Posts

Showing posts with the label masalah remaja

DAH BUAT SALAH ,BISING PULAK..KENA TANGKAP TAU PULAK MALU.

Asalamualaikum...



Macam sedih pulak bila baca berita kat Mymetro pasal
anak2 muda yang ditahan polis sebab asyik berpesta
di Kuala Lumpur kelmarin
yang ditahan tu 30  orang..
tapi yang sedihnya paling tua yang ditahan tu umur 42..
paling muda umur 17..
Polis siap jumpa dadah lagi.


Yang tua tu tak reti2 ke nak bertaubat..
umur dah 42..dah masuk kilauan emas dah tu.
patutnya dia yang tua ,suruh la bebudak tu balik..
Ni tidak..dia jadi kepala pulak..

kalau di tengok dari kepala lutut budak2 ni
nampak sangt melayu ..kan??
Yang perempuan pun nak menggedik jugak.

dari berita tu...
polis datang tangkap tu sebab bunyi bising
kat tempat diaorang berpesta tu..
nampak tak bongok nya diaorang..
Buat salah tapi tak reti la senyap2..
nak jugak buat bising nak bagi tau kat orang yang dia tengah buat salah.
cemana polis tak tangkap..

teruk bebudak sekarang ni..
kalau buat salah tak reti nak sorok2..
siap tayang dan bangga2 kan..
lepas tu masuk lokap baru nak tutup muka..
malu la konon..

kat tempat sa…

TAK BOLEH KE KAU MAKAN AISKRIM NEGRO TU DIAM-DIAM?

Assalamualaikum...



Tajuk bukan nak melucah..
tapi ni nak cerita tentang anak muda zaman sekarang..
Kalau bab melucah memang la tak malu.
Seronoknya melucah sama naik je dengan orang jantan.
Tak tahu la benda memang biasa buat atau saja ikut2 orang
yang pastinya sangat la nampak tak sopan
walaupun kau pakai tudung sampai cecah buku lali.



nak disekat anak2 kita ni dari buka internet,
kang jadi buta IT pulak..
Cukup la mak ayah je yang hanya tau buka facebook semata-mata.
Tak kan anak pun nak buta IT..
jadi kita pun bagi la dia guna Internet..
last2 ini yang dia buat..



Macam dah biasa ye tengok aiskrim negro.
buat pulak muka macam nak mendapat sangat.
tak segan silu tayang muka..
Tak de mak bapak ke.,saudara mara tak de??
tak segan ye gambar kau terpampang sana sini dengan gaya
dan caption yang mak ayah kau boleh kena darah tinggi??

Ni la sebab nya kenapa orang kata zaman sekarang anak2 kena kawen cepat..
Sebenarnya zaman dulu2 tak pe kawen lambat pun..
Tapi dah akhir zaman macam ni jala…

PESANAN UNTUK ADIK-ADIK YANG SELALU MERUNGUT TAK BOLEH TIDUR MALAM

Assalamualaikum...

kerap baca dan dengar luahan dari adik2 masa kini.. ..
katanya susah nak tidur..
tak boleh tidur malam..
tak boleh tidur awal..
susah nak lelap dan sebagainya...

Bersyukur lah..

Sebab bila awak bertambah usia nanti..
makin senang pulak awak nak tidur..

Pantang letak kepala kat bantal..
terus terlelap..

Baru mengadap kerja 2,3 jam
dah mata tak boleh buka luas....

Itu saya la..
saya nak tidur kejap..
dapat setengah jam pun jadi la..
heheheheh...

Sekian..

TERLAJAK UPDATE STATUS,ORANG SCREEN CAPTURE STATUS KAU DIK OI.....

Assalamualaikum..
hai la adik.. tak pasal2 kau jadi bahan makian.. tu la..biar la muka kita ni hitam pun.. tapi kalau mulut jahat siapa2 pun tak suka dik oi...


Saya pelik la dengan adik2 zaman sekarang ni.. lantang sangat berkata2 sampai  tak peduli pun perasaan orang lain..
Bukan adik ni je.. yang kat luar nun pun ramai saya jumpa macam ni.. Tengok yang tukang2 maki tu pun sama.. lebih kurang je...
kalau terlajak kata boleh la kita tak ngaku. ''eh..bila masa aku cakap gitu..?"
tapi kalau terlajak update status...orang print screen... orang guna photoscape untuk screen capture,habis la kau dik.. satu malaysia tahu.. mak ayah terpalit sama...

saya sendiri pun pernah di tengking di herdik  oleh seorang adik tu.. memang terkejut sebab kita dulu kalau orang tu kita tak kenal nak mendengus tak  puas hati pun kita takut.. Lain la kalau dah lama kenal.. main ketuk2 kepala je..kan??hahahah ni tak kenal langsung.. kes terlanggar bahu je dah keluar maki hamun...
sekian...

PADAH SAYANG ANAK TAK KENA GAYA

Assalamualaikum...

Orang kata budak2 kalau nampak 10 ringgit pun dah rasa banyak..kan??
Apa lagi kalau rm50..
kalau dapat rm50 tu rasa macam "syurga" sangat tau..
Tu yang jadi macam kes kat Terengganu tu.
Nak rm50 sampai mengamuk2 la..



Yang tak tahu cerita meh nak cerita..
Alkisahnya budak 15 tahun ni dok dalam bilik..
Ayah dia dok kat ruang tamu la kot.
Dia yang kat dalam bilik sms ayah dia mintak Rm 50.
Ayah dia baca lepas tu buat tak tahu je..
Dia yang juga seorang penangih dadah
mungkin berasa geram sangat sebab ayah dia buat "dek.." je..
terus keluar mengamuk2 sampai nak rosak kan barang
dan mencederakan ahli keluarga lain...
Gitu lah kesah nya..

Nampak tak kurang ajar nya budak ni..
Mintak duit guna sms je padahal dok satu rumah.

Nampak sangat kurang nya berinteraksi
guna mulut ..
kalau tidak tak de nye dia mintak guna sms.betul tak??

Sampai dah tahap jadi penangih dadah pun nak simpan dalam rumah lagi.
campak je la budak ni kat pusat pemulihan nun..

Ini lah …

GADIS 14 TAHUN INI DIBUNUH DAN DIBAKAR HANYA KERANA DIA HAMIL

Assalamualaikum...


Shaniesha yang berumur 14 tahun menemui kekasihnya untuk memberitahu dirinya  sedang hamil. Christian Ferdinand seorang pemuda berusia 22 tahun yang dikenali nya di internet terus memutuskan Shaniesha patut mati kerana dia merasakan Shaniesha hanya akan menyusahkan nya ditambah dengan rasa tidak mahu bayi yang dilahirkan akan membebankan lagi hidupnya.

Dia mengambil keputusan menekap muka Shaniesha dengan bantal dikediaman sepupu nya.Kemudian dia membawa mayat Shaniesha di tepi pantai kemudian membakar kekasihnya.


4 bulan selepas mayat Shaniesha ditemui ,barulah Christian Ferdinand diberkas pihak pihak polis.Awalnya dia tidak mngakui perbuatan nya namun setelah didesak akhirnya dia mengakui membunuh dan membakar mayat kekasihnya.


Paling menyedihkan ,laporan bedah siasat mendapati Shaniesha sebenarnya tidak hamil.

**********
Tu la..tak ngandung kata mengandung..tak pasal2 mati dibunuh.Akal budak2 memang tak berapa nak cerdik..makanya carilah kekasih yang cukup umur,ma…

MITOS:GADIS YANG MASIH DARA BOLEH MEMANJANGKAN USIA LELAKI

Assalamualaikum...

Di negara Kamboja, ada kepercayaan lama yang menyatakan bahawa jika seorang lelaki berhubungan intim dengan gadis yang masih dara, usianya akan lebih panjang. perkara ini membuatkan ibu-ibu dari golongan miskin rela menjual keperawanan anak gadis mereka pada lelaki kaya. Ramai lelaki kaya dan terkenal yang mengguna pakai kepercayaan ini.



Dara Keo, yang sekarang sudah berumur 17 tahun menceritakan detik-detik hitam dalam hidupnya ketika usianya baru 12 tahun,.Ibunya menjual nya pada seorang ahli politik kaya dan terkenal di Kamboja. Ketika itu ibu Dara dibebani  hutang mendiang suaminya. Penagih hutang mengugut akan melakukan kekerasan jika tidak membayar hutang. Padahal, pendapatan sehari ibu dara hanya kurang dari RM3.



Akhirnya ibu dara  menjual  Dara yang ketika itu berusia 12 tahun. Awalnya dara di bawa ke hospital untuk mengesahkan selaput daranya masih ada kerana di Kamboja, ada ibu menyuruh anak perempuannya melakukan pembedahan selaput dara supaya boleh dijua…

WISHLIST::kekasih hati

Assalamualaikum...

Selamat petang semua...
susah hati tak kalau tak de kekasih??
kalau umur dah lanjut mungkin rasa jugak la susah hati tu..kan??
tapi kalau umur baru belas2 dah risau,
cemanaa tu ye??
penting sangt ke ada kekasih ni??

aku selalu la jugak blogwalking
kat blog adik2 ni.
maksud aku adik2 yang umur belas2.
maknanya masih dalam alam persekolahan.

ada antara mereka ni kan aku nampak kat wishlist tu
salah satu wishlist mereka ialah kekasih.
aduhai...benda tu pun nak kena
senaraikan dalam wishlist ke??
bukan ke cinta tu datang sendiri.
kalau kita buat wishlist gitu
nampak macam terdesak sangat nak kan kekasih.

bila terdesak kita pun sambil lewa
je la dalam memilih teman hidup.
sebab dah terdesak sangat nak tunaikan impian tu..kan??jadi bila sambil lewa kekasih kita pun bukan lah dalam kalangan manusia berkualiti.
untuk buat bekalan geli2 je atau isi masa lapang,boleh la...

Muda lagi dik oi..
tak payah la nak senaraikan ada kekasih
sebagai salah satu impian dalam hidup.
banyak benda lain lagi tau nak…

BETUL KE MASIH DARA??

Assalamualaikum...

Masih dara atau tidak??
susah nak jawab kalau ada yang bertanya..
bukan susah nak jawab sebab tak pasti
tapi sebab rasa macam tak perlu nak jawab..kan??

Ada orang memang was2 tentang dara..
keliru sama ada dia masih dara atau tidak.
sebenarnya dara atau tak bergantung
kepada pandangan korang sendiri tentang dara tu..

ada orang anggap dara tu cuma selaput nipis
yang perlu kita jaga sebaiknya..

tapi dari pandangan aku yang kuno ini
dara itu adalah kesucian diri.
kalau pipi korang digomol kekasih
setiap hari tapi dia tak melakukan hubungan kelamin,
itu juga bermakna korang dah tak de dara..
pendapat aku la...

kalau setiap kali berjumpa kekasih korang asyik
pegang tangan korang tak lepas2,
bagi aku itu jugak bermakna korang dah tak de dara..
sebab bagi aku dara itu kesucian diri seorang wanita.

kalau korang rasa tak de dara bermakna ada koyakan
pada selaput dara atau klimaks kali pertama itu baru tak de dara,
atau darah keluar,baru nama tak de dara,
tak heran la kalau ramai muda mudi yang ang…

REMAJA HAMIL TAPI TAK MAHU ANAK

Assalamualaikum...

“Setiap tahun pasti ada saja kes wanita mengandung anak luar nikah hasil hubungan gadis Melayu dengan lelaki Afrika dirujuk kepada kami,” kata Pengasas Pusat Kebahagiaan Wanita dan Remaja (Kewaja), Yahya Mohamed Yusof. Yahya berkata, kes terbaru diterimanya pada awal bulan ini membabitkan seorang pelajar kolej swasta berusia 20 tahun.
“Apabila dia hamil, kekasihnya enggan bertanggungjawab. Jadi, dia datang ke Kewaja untuk melahirkan bayi di sini dan bersetuju untuk menyerahkan bayi itu kepada keluarga angkat,” katanya. Menurutnya, maklumat diperolehnya menunjukkan sebahagian besar gadis Melayu yang mempunyai hubungan dengan lelaki Afrika berkenalan menerusi laman sosial, menuntut di institusi sama atau hasil pergaulan bebas bersama rakan. - Pengasas Pusat Kebahagiaan Wanita dan Remaja (Kewaja), Yahya Mohamed Yusof.- sumber:metro**********************Baca berita ni teringat ada kakak sorang yang ambil anak angkat dari sorang remaja yang terlanjur.sele…

TIPS MELAKUKAN HUBUNGAN SEKS.

Assalamualaikum...

selamat petang semua...
Hubungan seks..
sebab budak2 sekolah pun tahu nak buat hubungan seks.
budak2 sekarang ni pandai benda2 macam ni..
bukan macam zaman tok nenek kita dulu..
zaman dulu bila anak gadis nak kawen
kemain gemuruh lagi sampai
mak ayah bagi minum air jampi nak bagi tenang..

zaman sekarang anak gadis nak kawen muka
manis je..tak de pun risau2 apa..
yang dia dia risau cuma pelamin ni bila nak siap pasang.
bunga teloq cukup ka dak..betul tak??

balik pada tajuk..
tips nak melakukan hubungan seks..
sikit je tip dia..

1-wajib akad nikah

2-jangan rakam guna enpon..guna kamera apa2 pun tak boleh.

3-jangan cerita kat orang apa aksi2 nya..

insyaallah..
kalau ikut tips2 ni
dijamin selamat!


sekian..

JALAN TERAKHIR UNTUK ANAK LIAR!

Assalamualaikum..

selamat petang semua...
baca tajuk pun dah tau apa benda yang aku nak bebelkan.
masalah yang makin meruncing sekarang ni..
dulu bukan tak de masalah gini..
ada..cuma tak macam sekarang la..
sekarang ni sampai kerap sangat
kita dengar budak2 sekolah tapi dah
berani buat hal2 yang orang dah kawen buat.
salah siapa??salah mak bapak ke??


sama ada mak bapak nak mengaku atau tidak,
orang ramai akan tetap tunding jari pada mak bapak.
tambah2 bila anak2 ni
yang jenis liar dan degil..
kita cakap sikit nak memberontak..nak menjawab..
buat muka ketat..nak lempang nanti
keadaan bertambah kusut..nak nasihat,
rasanya sampai dah berbuih mulut..

jadi bila dah sampai tahap macam
tu dah sampai masanya ibu bapa kena
bertindak jauh sikit daripada yang biasa..

contohnya adukan kesalahan anak pada
pihak2 yang berwajib...
atau boleh jugak beri pihak lain untuk
mengawal tingkah laku anak..
tak salah kalau kita hantar anak2
ketempat yang kita yakin
"kat sini la tempat yang sesuai untuk mendidik dia.."

kena fa…

SINGLET DULU DAN SEKARANG

Assalamualaikum...

Dulu kan...
masa aku sekolah dulu la...
bila kita pakai baju sekolah kan...
kita akan pakai baju macam ni kat dalam
nya...kan??ini singlet...


dulu tak de inner yang lengan panjang..
ada yang macam ni je yang banyak.
kan baju sekolah warna putih..
kalau tak pakai nanti orang nampak pulak
apa yang tak sepatutnya..kan??

tapi sekarang ni singlet ni
orang pakai kat luar je..
boleh sampai pi kedai nun..
hebat la sekarang ..kan??
kebanyakan nya perempuan la yang pakai..

duduk rumah dia pakai singlet..
bila nak keluar,gitu jugak pakai nya..
alasan panas adalah yang biasa kita dengar..

sebab panas la kita kena tutup2..
nanti kalau kena panas badan jadi hitam..
ketiak melekit2 pun orang boleh nampak.
kurap kat lengan pun dari jauh
pun orang dah perasan..

Ni lagi satu nak pesan kat mak2
yang ada anak ni..
ada anak korang yang pakai
seragam sekolah tapi tak pakai
pakaian dalam..tolong tengok2 kan ye..
sebab mata ni dah nampak..nak muntah tau.
nak jadi nabila huda gamaknya..

kalau tak nak pakai inner yang
len…

TERUK SANGAT KE KALAU TAK DE KEKASIH?

Assalamualaikum...

terjah berita2 cuak di ituini

Selamat malam semua...
dah nak tidur ka adik2 sekalian??
awai lagi ni..meh la baca entry ni dulu ye??

Aku nak tanya ni..
terseksa sangat ke hidup
kalau tak de teman lelaki???
sunyi sangt ke bila tak de awek??

ada adik2 yang merungut kesunyian sebab
tak de teman lelaki..tak de awek..
sedih betul la tak de orang nak kat dia..
kalau umur 3,4 puluh,boleh la nak sedih2 kan???
tapi bila umur baru 16,17 dah merungut
kesunyian sebab tak de kekasih
nampak macam teruk sangat pulak hidup dia..kan??




Kadang2 aku ada nampak kat blog adik2
yang ada kotak wishlist kat sidebar tu..
ada pulak yang letak "boyfriend"
padahal masih bersekolah lagi..

tak malu ka??

sekian..

PHONE S**

Assalamualaikum...

rupanya ada istilah phone s** ye..
ni aku baru belajo benda ni dari facebook .

Ye la..aku kolot..
suka buat benda pelik2 je budak2 sekarang ni kan??

kalau melalui telefon
je dah boleh buat hubungan s**
bayangkan kalau dah jumpa??
aih!!rosak budak2 sekarang ni..

Tu la bila dah kerap sangt dok
berbual kat telepon..
sampai dah tak de benda nak cerita
mula la nak buat benda yang bukan2 ..kan??

mak ayah semua...
jenguk2 sama anak2 anda yang
terperuk kat dalam bilik tu ye..
maklum je la..budak2 sekarang sekolah2
pun dah ada telepon bimbit..

bila tengah malam kita fikir depa
tengah tidur..
padahal berbual yang bukan2
disebalik kain selimut..
terjah2 la sama bilik depa tu ye..

sekian...

(malam ni nak google resepi2 kuih raya..)

kekasih sayang giler macam orang giler!

Assalamualaikum...

tenet slow weh!!!!
aduhai..kesian aku.tak dapat lepaskan ketagihan kat blog ni..
heheheh..ketagih sudah!!

Tak pe2..
apa pun yang penting update..
update kerap2 biar ada isi ye.
bak kata jejaka terhangat,update 4,5x sehari,tapi
isinye tak de..hehe


Petang ni aku nak cerita2 ringan je..
cerita tentang kekasih..
korang ada kekasih??
yang tak de kekasih tapi ada suami isteri
pun boleh bagi pendapat na..

melalui mesej di inbox facebook

"kak diana,sy ada bf.tapi bf sy tu mcm syg giler2 kat sy.
padahal kami mula kapel dari fb jer.x prnh jumpe pun agi.
setiap mase ayat2 dia penuh romantik.kdg2 rimas la.
sy balas komen2 kwn laki yg seklas pun dia cmburu.
sy rasa nak mintak putus tapi
takut sbb dia prnh kata sanggup mati if sy tinggal kan dia.."

ish..ish...
cemana nak buat tu ye??
ada sapa2 nak tolong adik ni??

sekian...

**semenjak akhir2 ni ada 2,3 orang mintak nasihat kat fb.rasa macam
pakar kaunseling pulak..kehkehkeh..**