Skip to main content

Posts

Showing posts with the label masak lemak labu

RESEPI MASAK LEMAK LABU YANG MUDAH DAN SEDAP

Assalamualaikum..

Tengahari ni saya buat Masak Lemak Labu.Saya tak pernah beli pun labu .
labu yang ada ni pun jiran sebelah bagi..Jiran saya ni berniaga sayur di pasar malam.
Tiap petang lepas ambik sayur diakan susun2 sayur2 dia dan masuk kan dalam kereta.
mana yang lebih tu dia bagi la kat jiran.Bagi nya bukan sikit2.Boleh makan seminggu.
Murah rezeki jiran saya ni..



Labu ni besar jugak..
Untuk buat masak lemak ni saya guna suku je.
Ada lebih lagi tu saya nak buat kek dan pengat.
Tunggu la esok2 ke..






Last saya buat masak lemak labu ni 5 tahun lepas kot..hehehh..
Tapi hari ni saya buat masak lemak labu boleh habis pulak..
Sebab saya tak buat menu lain hari ni..
Goreng ayam, masak lemak labu, dan sambal belacan je..
nak tak nak anak-anak dan suami kena makan jugak.
agaknya tu yang sampai licin masak lemak labu saya ni..hahahha




Untuk masak lemak labu ni saya gunakan  udang kering je..
kalau mak saya masak dia guna udang basah.
Saya nak buat cucur udang petang nanti sebab tu tak guna …