Showing posts with label lucu. Show all posts
Showing posts with label lucu. Show all posts

Thursday, 18 December 2014

PENUMPANG PESAWAT BUKA PINTU KECEMASAN SUPAYA DAPAT UDARA SEGAR

Assalamualaikum...



Pesawat penerbangan Xiamen Airlines tiba2 dikejutkan dengan kejadian seorang lelaki yang membuka pintu kecemasan pesawat kerana inginkan udara segar ketika pesawat bersedia untuk penerbangan dari Hangzhou ke Chengdu.Terkejut dengan tindakan lelaki tersebut ,pramugari pesawat berkenaan terkedu sejenak dan kemudian memindahkan lelaki tersebut ke tempat duduk yang lebih selesa.




Lelaki tersebut kemudian nya menjelaskan ini pertama kali dia menaiki pesawat dan mereka kemudian nya memeriksa bahagian pintu kecemasan untuk memastikan tiada kerosakan.bagaimnaa pun lelaki tersebuttidak dikenakan apa2 tindakan.


namun orang ramai mula mempertikaikan tindakan anak kapal yang hanya memandang ringan masalah tersebut kerana tidak mengenakan tindakan kepada lelaki itu.

kelakar la citer ni..kejadian ni berlaku 14 hb disember hari tu..macam lawak pulak sebab dia ingat naik kapal terbang macam naik bas kat kampung dulu je..boleh buka tutup tingkap sebab nak udara segar.Aih..tak dapat bayangkan cemana la kalau kapal terbang tu dah berlepas,dia buka pintu kecemasan tu.tak pasal2 keluar berita utama ..

heheheh...

sekian..

Sunday, 16 November 2014

GAMBAR YANG BOLEH BUAT ANDA TERSENYUM

Assalamualaikum...







hehehhe...

sekian..

Tuesday, 11 November 2014

GAMBAR INI AKAN MEMBUAT ANDA TERSENYUM...

Assalamualikum...


senyum sikit...:)


hehehhe..
kelakar..kan??

sekian..

Sunday, 12 October 2014

12 GAMBAR SENI JARI YANG ANDA PASTI SUKA

Assalamualaikum..















kawan2 suka yang mana??

sekian..



Tuesday, 23 September 2014

KALAU AZWAN ALI JADI WAZE

Assalamualaikum..



Ni yang saya jumpa kat twitter tadi..
kelakar sngat..








sekian..

Friday, 19 September 2014

GAMBAR: SELALUNYA INI LAH YANG KITA SANGKA....

Assalamualaikum...

selalu nya ini lah yang kita sangka ..
tapi yang sebaliknya lain pulak yang jadi..
heheheheh










Orang perempuan memang macam ni..
apa pun kami suka mencuba..
hasilnya tolak tepi dulu..
kan???



haahhaha..
ketawakan kat diri sendiri..




selagi kita tak cuba..kita tak tahu..ye dak??
Jadi pada semua perempuan,wanita,gadis ,mak orang,anak dara..
dan semua2 nye la..
jangan berhenti menCuba..


sekian..

Saturday, 6 September 2014

SAYA TAK RASA IANYA LUCU

Assalamualaikum..




Saya suka orang yang kelakar..
kalau tengok filem dan drama pun saya suka drama dan
filem yang lucu.
Sebab itu saya tak tengok drama2 cinta petang2 tu
sebab saya rasa ianya tak lucu.

Bila saya buka facebook
saya tengok ada rakan2 yang share video dan gambar lucu.
dengan caption.."lawak giler.." "pecah perut ketawa tengok ni.."

tapi bila saya tengok saya rasa tak lucu pun..
nak senyum pun tak boleh apa lagi nak ketawa.


Saya rasa mungkin saya dah terlalu banyak
tengok drama ,rancangn hiburan dan filem lucu,
sampaikan saya sudah tak boleh terima lawak2 yang biasa je ni.
hahahah...

macam semalam saya terbaca satu komen,
katannya komen satu lagi tu lawak..
tapi saya baca banyak kali saya tak nampak lawak pun..
jenuh saya cari dimana lawaknya
sebab saya tahu kawan saya tu bukan buat komen lawak.
tapi orang kata komen tu lawak.

saya keliru sangat..
apa yang patut saya buat
eceh!macam masalah besar je..hahah

malam ni running man ..itu rancangan lawak yang saya suka..:)

sekian..

Monday, 18 August 2014

CARA-CARA UNTUK NAMPAK CANTIK MACAM EMMA MAEMBONG

Assalamualaikum..
Sekarang ni mudah sangat kalau nak jadi cantik.
dah ramai yang berkongsi cara2 nak jadi cantik..
kalau tengok kat You tube tu berapa banyak tutorial make up yang kita boleh ikut..
nak buat dengan tak nak buat je..

Ni ada satu cara mudah untuk nampak cantik macam Emma Maembong.
selamat mencuba...




heheheh..

Friday, 13 June 2014

NENEK MASAK IKAN KELISA MAHAL MILIK CUCU UNTUK ELAK PEMBAZIRAN

Assalamualaikum...

seorang nenek yang tinggal di Yunnan, China memasak ikan Arowana peliharaan cucunya. Nenek tersebut  tinggal bersama dengan anak dan cucunya di dalam satu rumah.Cucunya sangat menyukai ikan dan memelihara beberapa jenis ikan di rumah dan  salah satunya adalah ikan arwana Asia yang dipelihara dalam akuarium.



Ketika si cucu  berada di luar negeri, nenek ini terpaksa menggantikan air akuarium berkali-kali dan dia merasakan ianya sesuatu yang membazir. Nenek ini juga tidak memahami betapa cantik dan mahal ikan peliharaan cucunya. Bagi si nenek, ikan arowana adalah ikan biasa yang boleh dimakan, sama seperti ikan yang lain.

Kerana ingin berjimat dari terlalu kerap mengganti air akuarium setiap beberapa hari sekali, nenek ini memasak ikan arowana tersebut. beberapa hari kemudian anak lelakinya pulang dari urusan kerja, dia terkejut kerana ikan arowana  milik anak nya sudah tidak ada..

Lelaki tersebut sangat terkejut apabila mendapat tahu ikan tersebut telah dimasak oleh ibunya.Malah wanita tersebut mengatakan ikan itu sangat sedap.. sehingga sekarang belum dapat dipastikan ada kah cucunya tahu yang ikan tersebut telah menjadi santapan si nenek.

Untung la nenak dpat makan ikan mahal..cucu gigit jari je la..hahah..

sekian..

Tuesday, 1 April 2014

GAGAL BERCERAI KERANA TERLUPA NAMA ISTERI



Seorang lelaki dari bandar Ningbo di Provinsi Zhejiang, China, gagal menceraikan isterinya kerana terlupa nama isteri yang dinikahinya.

China Qing Nian Shi Bao, Huang, 64, dan istrinya Li, 60, sudah berkahwin selama 35 tahun. Huang  sebenarnya adalah seorang lelaki yang ramah yang selalu keluar minum dan berjudi bersama rakan2 nya. Akibatnya dia kerap mengabaikan keluarga dan menyebabkan Li marah

Tidak tahan dengan sikap suaminya, Li menjelaskan  kepada Huang hanya dia sahaja yang menguruskan  semua urusan rumah sendirian. Huang yang  tidak dapat menerima kritikan isterinya, pergi ke mahkamah Ningbo Jiangdong untuk urusan  perceraian.



Ketika ditanya mengapa dia ingin menceraikan isterinya, Huang memberi alasan, "Dia (Li) terlalu agresif, dia selalu mengkritik saya dan terus berdebat dengan saya. Sudah bertahun-tahun, saya hidup di bawah tekanan. Dulu saya hanya mendiamkan diri, tapi sekarang saya fikir sudah masanya saya ceraikan dia."

Ketika pihak mahkamah memberi dokumen perceraian kepada Li untuk ditandatangani, wanita itu menolak untuk menandatangani surat-surat tersebut. kerana Huang salah menulis nama Isterinya.kata Li "Dia (Huang) menulis nama orang lain, itu bermakna dia mahu menceraikan orang lain, bukan saya. Mintalah dia untuk menceraikan orang yang namanya dia tulis di dokumen ini."

kerana malu dengan kesalahan yang dibuatnya. Huang baru sedar  ternyata selama ini dia tidak pernah menulis nama isterinya dengan betul. Namun selama bertahun-tahun mereka berkahwin, isterinya tidak pernah mempertikaikan kesalahan nya itu.Akhirnya dia membatalkan niat untuk menceraikan isterinya..

 hahahah,,kelakar kan??tu la..kadang2 kita ni lupa ada salah silap kita yang pasangan kita tutup sebelah mata je.dia tak kisah pun.cuma kita ni je,salah sikit dah nak ngamuk.selisih faham sikit dah merajuk nak balik rumah mak..heheheh...

sekian..

Thursday, 21 March 2013

INI PADAHNYA BILA LELAKI GUNA SYAMPOO WANITA

Assalamualaikum...

Biasala..lelaki kan...
bukan peduli sangt pun...

rambut lelaki bukan sama cam rambut pompuan..
kena ambik kesah jugak tu..
jangan fikir nak wangi je..

kalau jadi macam video kat bawah ni kan malu..
 tapi kalau tak paham nak yang ada subtitle boleh tengok kat sini (link)

 sekian..

Thursday, 28 February 2013

KOLEKSI GAMBAR-GAMBAR LUCU

Thursday, 17 January 2013

GAMBAR LUCU:BILA WAJAH TERKENA ANGIN

Assalamualaikum...

Jom hilangkan mengantuk petang ni
dengan melihat gambar2 wajah lucu nih..








kelakar kan???
kalau korang nak tengok dalam bentuk video boleh jugak..lagi la kelakar..
cer klik sini...

sekian..