Showing posts with label lirik lagu. Show all posts
Showing posts with label lirik lagu. Show all posts

Wednesday, 5 November 2014

KHUSNUL KHOTIMAH- OPICK

Assalamualaikum...

Pernah saya berbual dengan sorang kawan yang bergelar Ustaz dulu,
dia kata kalau kita tak mahu hanyut dalam maksiat,
atau terleka,lalai dalam ibadah kita kena banyak dengar lagu2 ketuhanan..
Itu salah satu caranya lah.
Dengar lagu2 yang buat kita kenang dosa2 lama kita
dan bertekad tak mahu ulanginya lagi..

Ada banyak lagi cara lain tapi ini antara cara yang mudah.
Lumrah la manusia ni suka pada hiburan.
kadang2 tu bila dengar lagu cinta mendayu2 kita jadi lupa pada Allah.
Asyik ingat kekasih je.
Tapi bila dengar lagu-lagu ketuhanan yang merdu ,merayu2 Allah yang satu,
akan buat kita lebih cintakan Dia..
meh kita dengar lagu sedap pagi nih..

KHUSNUL KHOTIMAH- OPICK


Terangkanlah.. terangkanlah..
jiwa yang berkabut langkah penuh dosa
bila masa telah tiada
kereta kencana datang tiba-tiba

airmata dalam luka tak merubah ceritanya
hanya hening dan berjuta tanya
dalam resah dalam pasrah

terangkanlah.. terangkanlah..
hati yang mengeluh saat hilang arah
detik waktu yang memburu
detik yang tak pernah kembali padaMu

terangilah.. terangilah..
bimbing kami dalam langkah
ampunilah.. maafkanlah..
dosa hidup sebelum di akhir masa

ya Allah biha ya Allah biha
ya Allah bi khusnul khotimah
ya Allah biha ya Allah biha
ya Allah bi khusnul khotimah

sekian..

Thursday, 30 January 2014

LIRIK LAGU DAN VIDEO ARJUNA BETA - FYNN JAMAL

Arjuna beta.





Takkanku biarkan walau ribut menyentakmu yang tidur,
Datang petir menyambar--
jengking dan ular–-
bonda takkan berundur.

Nyamanlah Arjuna beta,
mimpikan yang indah saja,
nanti bila kau buka mata,
semua tak serupa.

Kan ada satu ketika kau tak tahu mana nak pergi,
jalan betul, anakanda, tak jelas mata–-
ambil yang sarat duri.

hiduplah Arjuna beta,
biarkan jasad yang luka,
selama tuhanmu ada,
takkan engkau tercela.

Ngeri tak terbayang mata,
bonda takkan ada sentiasa,
nanti moga kau tak lupa,
bonda memujukmu, anakanda.

hiduplah Arjuna beta,
biarkan jasad yang luka,
selama tuhanmu ada,
takkan engkau tercela.

Nyamanlah Arjuna beta
mimpikan yang indah saja
nanti bila kau buka mata
semua tak serupa..


Sekian

Friday, 22 March 2013

LIRIK LAGU SPONGEBOB SQUAREPANTS DALAM LOGHAT KEDAH

Assalamualaikum...

Masa aku nampak post ni kat facebook aku rasa
giler kelakar betul sapa yang buat nih..
memang rajin betoi la...

jom kita nyanyi sama2..





Hampa redi dah ka weii??
Haa kapten,
Apadia?Tak dengaq nie!!
Haaa la kapten..
Ohhhh...
Sapa hat dok dalam nanaih wah laut?
"Spanbob Seluaq Petak"
Belubang,meghesap paihtu wana kunin
"Spanbob Seluaq Petak"
Kalau hampa suka benda laut hat ngarut
"Spanbob seluaq Petak"
Mai la sini teghejun cam ikan temenung
"Spanbob seluaq Petak"
REDi?
Spanbob seluaq Petak
Spanbob seluaq Petak
Spanbob seluaq Petak

VERSI Original

Are you ready kids
"Aye Aye Captain"
I Can't hear you
"AYE AYE CAPTAIN"
Ohhh...
Who lives in a pineapple under the sea
"Spongebob squarepants"
Absorbant and yellow and porous is he
"Spongebob Squarepants"
If nautical nonsense be something you wish
"Spongebob Squarepants"
Then flop on the deck and plop like a fish
"Spongebob Squarepants"
READY
Spongebob squarepants
Spongebob squarepants
Spongebob squarepants
Spongebob…….squarepants!!!

kelakar kan???

sekian...

credit:SSTPABSR

Saturday, 4 February 2012

LIRIK LAGU MESTI ADA CINTA -AKIM DAN FIQ

Assalamualaikum...

selamat petang semua...
korang mesti pernah tengok video klip lagu ni kan??
agak menarik la jalan ceritanya..
ada pengajaran...

jom layan video klip dan kat bawah ni aku sertakan lirik lagu nya..



bila saja kau terasa
hati tertekan berkata
mengapakah jiwa makin terseksa

cuba kau lihat dunia
dari mata yang melihat
semua adalah dengan izin yang esa

dan bila esok tiba
yakinlah cinta ada, mesti yakin ada

suria tertunduk malu
dengan cahayamu ohh kasih
awan terkejar melindung
mengemis senyummu
rembulan mengukir bayang kasih sayangmu
indahnya bila cinta ada, yakinlah..

katakanlah oooo
sang pencinta..
katakanlah…
sepenuh jiwa

suria tertunduk malu
dengan cahayamu ohh kasih
awan terkejar melindung
mengemis senyummu

suria tertunduk malu
dengan cahayamu ohhh kasih
awan terkejar melindung
mengemis senyummu
rembulan mengukir bayang kasih sayangmu
indahnya bila cinta ada, yakinlah oooo

sekian....

Wednesday, 11 January 2012

LIRIK LAGU FATE |LAGU TEMA SWALLOW THE SUN

Assalamualaikum...

Selamat petang.
ramai sedia tau aku penggemar drama2 korea..
sekarang ni aku suka drama SWALLOW THE SUN..
hero dia ji sung.dulu masa dia belakon
drama protect the bos aku tak minat langsung.
mungkin sebab gaya rambut dan heroin yang tak cun .hehehe

tapi dalam drama ni rambut dia lawa la..
baru la nampak ganas sikit..dulu nampak macam anak manja je..
drama swallow the sun ni bukan saja
jalan cerita nye best tapi lagu tema dia pun best..

meh nyanyi sama2 ye..
ada lirik kat bawah ni aku sertakan..



se-sang eo-tteon-mal-tto bu-jo-kan sa-ram
o-neul na-reul ssal-kke ha-neun sa-ram
nae-ga un-neun i-yu-reul jju-neun sa-ram
geu-sa-ra-mi geu-ri-wo

a-peun nun-mul-lo-man geu-ri-neun sa-ram
geu-rae-do ji-ul-su eom-neun sa-ram
won-ha-go won-hae-do ba-ra-go ba-rae-do
ba-ra-bol-su ba-kke eom-neun sa-ram

mo-du beo-ril-kkeo-ya da beo-ril-kkeo-ya
neol gi-eo-ka-neun ga-seum-kka-ji-do
i-jeul-kkeo-ya da i-jeo-jul-kkeo-ya
sa-rang-hal-ssu-rok a-peun-sa-ram

kkeun-nae but-jja-beul-ssu eop-sseot-tteon sa-ram
cha-ma sa-rang-hal-ssu eom-neun sa-ram
na-ui ga-ji-mal-lan han-ma-di-e
ga-ji-a-neul neo-ji-man

mo-gi me-i-do-rok neo-reul ssam-ki-go
mu-neo-jin ga-seu-me neo-reul mut-kko
gam-chu-go gam-chwo-do ji-u-go ji-wo-do
nun-mul-doel-su-ba-kke eom-neun sa-ram

mo-du beo-ril-kkeo-ya da beo-ril-kkeo-ya
neol gi-eo-ka-neun ga-seum-kka-ji-do
i-jeul-kkeo-ya da i-jeo-jul-kkeo-ya
sa-rang-hal-ssu-rok a-peun-sa-ram

a-pa-u-neun-geon na na ha-na-myeon dwae
jeo tae-yang-ma-jeo sam-kin-da hae-do
neo-a-ni-myeon an-doe-neun nae sa-rang
da-si no-chi a-na

mo-du beo-ril-kkeo-ya da beo-ril-kkeo-ya
neol gi-eo-ka-neun ga-seum-kka-ji-do
i-jeul-kkeo-ya da i-jeo-jul-kkeo-ya
sa-rang-hal-ssu-rok na
sa-rang-hal-ssu-rok a-peun-sa-ram


Sekian

Monday, 28 November 2011

LIRIK LAGU BOSAN-STACY



Kelmarin ku lihat kau berenang gaya kuak dada
Kau berjalan megah sungguh sasa
Perasan kau superman

Semalam ku dengar kau bercakap kosong tak
Berakhir
Kau memaki hamun orang lain
Perasan kau superstar

Tak sangka hanya sekelip mata ku jadi begini
Aku..

Bo bo bo bo bosan
Aku Bosan
Dengan bla bla bla
Mulut mu
Cukup malas aku
Dengar alasan mu
Kerna ku terlampau
Bo bo bo bo bosan

Mengapa agaknya ku menganggap
Kau berlagak kaya
Pakaian tak pernah tak bergaya
Namun ku tak percaya

Ataupun aku yang selalu suka
Bertukar angin
Bersifat tak pernah berpuas hati
Tak mungkin dan tak mungkin
tak sangka ia sekelip mata jadi begini.
Aku bo bo bo bosan
aku bosan..
dengan bla bla bla bla bla..mulut mu..

Cukup malas aku dengar alasan mu
kerna ku terlampau bo bo bo bo bosan
aku bosan..
dengan wa wa wa wa wa wa mengada..

Aku tak peduli biar kau dibuli
kerna ku terlampau bo bo bo bo bosan..

bosan dengan perwatakan mu ini.
bukan dengan fizikaliti
kau ingat aku salah..tapi aku..
selalu mengalah...dengan kamu..bosan.

dengan bla bla bla bla..bla bla bla..
aku tak peduli..aku bo bo bo bo bosan..
aku bosan..dengan bla bla bla bla bla..mulut mu..
cukup malas aku dengar alasan mu
kerna ku terlampau bo bo bo bo bo bosan..
dengan wa wa wa wa wa..mengada

aku tak peduli biar kau dibuli
kerna ku terlampau bo bo bo bo bosan..

paling aku benci bila tawar hati
jangan buat aku..
jangan buat aku..bosan!!!

*saja simpan lagu ni dalam blog
sebab maisara cukup suka lagu ni..
siap buat gaya stacy..
tapi bila nak rakam aksi dia tu tau pulak malu..
hehehe

Monday, 31 October 2011

GURISAN HIDUP.

Photobucket

Gurisan hidup sudah tersurat
Walau ku cuba memadamkannya
Segala yang aku hajati
Tak menjadi...

Mahligai cinta terbakar jua
Akibat bahang cemburu buta
Yang suci bisa dikotori
Oleh mimpi...

Kata-kata tidak bisa merubahmu
Pujuk rayu engkau anggap hanya palsu
Tiap langkah engkau ukur dengan sangsi
Hingga aku tidak tahan lagi...

Hidup bagaikan dicengkam duri
Kasih sayang tiada erti
Kalau begini kurela sendiri
Derita menyiksa diri

Gurisan hidup telah tersurat
Kasih sayang kini tersiat
Tak mungkin akan tercantum semula
Cinta kita...

Gurisan hidup sudah tersurat
Aku bagai terjerat...

********************************
Assalamualaikum...

Saje je pagi2 ni tetiba dengar lagu ni
kat radio..
tetiba teringat la zaman2 dulu...
zaman bari kenal lelaki..
ekekeke...

masa tu bukan zaman sekolah tau..
zaman sekolah tak berminat langsung
nak ada kekasih ni..
mungkin sebab tinggal dengan mak,
rasa tak sanggup nak ada orang lain kat hati ni
selain mak..dah la belanja sekolah
mak bagi,lepas tu pi sekolah gelenyar nak belaki...
ekekekek

Mula2 bercinta dah rasa tak best nya...
apa kita cakap semua tak percaya...
cemburu jangan cakap la...
sampai aku naik rimas..
kalau aku ni lawa sangt boleh la nak cemburu..kan??

tapi tu semua kenangan la..
sekarang ni kalau suami puji aku
lawa ke,comel ke...
baru tersedar la kenapa dulu "dia"
selalu cemburu dan curiga...

ayat bajet cun ..
jom muntah beramai2...!
ekekek...


sekian...
dapatkan berita2 cuak hanya di ituini

Tuesday, 30 August 2011

lirik lagu RAPUH - Opick

Detik waktu terus berjalan
Berhias gelap dan terang
Suka dan duka tangis dan tawa
Tergores bagai lukisan

Seribu mimpi berjuta sepi
Sadir bagai teman sejati
Di antara lelahnya jiwa
Dalam resah dan air mata
Kupersembahkan kepadaMu
Yang terindah dalam hidup

Meski ku rapuh dalam langkah
Kadang tak setia kepadaMu
Namun cinta dalam jiwa
Hanyalah padaMu

Maafkanlah bila hati
Tak sempurna mencintaiMu
Dalam dadaku harap hanya
DiriMu yang bertahta

Detik waktu terus berlalu
Semua berakhir padaMu

Sunday, 19 December 2010

entah apa tajuknye...

tika senja melabuh kan layarnya..
terpancarlah warna keemasan..
dapat aku bayangkan jika engkau ada
pasti suasana kan lebih bermakna..

sayangnya terputus tali janji..
satu waktu kukuh termatri..
kata mu kasih sayang tak bererti
tidak menjaminkan untuk esok hari..

ku cermin diri ini tertera lah kedaifan yang tak engkau inginkan..
ku melepas keluhan yang panjang menyesali kemiskinan aku ini..

ku mampu petik bintang di langit
ku mampu bina jambatan pelangi
ku mampu pertahan kan mu walaupun...
lawan ku seribu...

itu hanya
bisa ku laksana kan
bila mimpi mengundang kala malam..
hakikatnya,
yang ku ada satu jasad satu nyawa satu cinta..

tidak ku salahkan diri mu
kau berhak tentukan nasib mu..
kini aku menggenggam satu azam
melempar khayalan
bentuk kehidupan..

jangan lak ada yang anggap aku yang cipta lagu ni..
sebenonye aku selalu dengar lagu ni
kat dalam kereta..
yang aku tau penyanyi nye amir uk's..
tajuk tak tau..

oleh sebab suami selalu pasang dalam kereta jadi
aku pun boleh hafal dah lagu ni..
saja aku kongsikan dengan korang lirik lagu dia..
sebab macam sedih sangat lagu tu..
kesian dia..

jiwa aku ni kan tisu sikit..
jadi bila dengar kisah2 sedih ni
meruntun jugak la hati ni..
aku kan jiwang...!

sekian..