Showing posts with label lelaki. Show all posts
Showing posts with label lelaki. Show all posts

Friday, 8 December 2017

BANGGA JADI LELAKI PALING HODOH UNTUK KALI KE EMPAT



Setiap orang tak de yang serba serbinya sempurna.. Kita kena terima diri kita seadanya..Kalau benda tu boleh di ubah jadi elok tak salah kita nak bagi lebih elok.Tapi jangan la sampai buat pembedahan plastik hanya sebab hidung tak mancung macam hidustan, atau bibir tak tebal macam Anggelina Jolie..Itu dah dikira berdosa dah tu..Ada had-had nya jugak..

Kalau orang lain rasa tak seronok sebab wajah tak cantik tapi di Zimbabwe seorang lelaki sangat "bertuah" kerana memiliki wajah yang hodoh. William Masvinu dari Epworth telah dinobatkan sebagai Mr Ugly Zimbabwe 2017 dan ini membuatkan dia menjadi bangga dengan "kelebihan" yang dia miliki,.Lebih menggembirakan nya  ia adalah gelaran kali keempat.




William gembira dengan "pengiktirafan" tersebut dalam  merebut kembali gelaran yang dia pernah kalah kepada peserta lain 2 tahun lepas. Memenangi peraduan hodoh memerlukan persiapan, sama seperti pesona kecantikan,.  Lelaki berusia 43 tahun yang menganggur kini sedang melakukan persiapan  untuk persaingan peringkat dunia  Mr Ugly World yang akan diadakan tahun depan di Afrika Selatan.


Tahun 2015 William tewas kepada  Maison Sere . Dia tidak berpuas hati dengan kekalahan tersebut dan melakukan protes . William mendakwa  pesaingnya itu  tidak ada apa-apa keistimewaan kecuali gigi yang hilang. Kemudian pada edisi 2016 pertandingan tersebut dibatalkan, , jadi William terpaksa menunggu selama dua tahun untuk mendapatkan gelarannya kembali.



 Kata William. "Tidak ada yang boleh mempertikaikan bahawa saya adalah orang yang paling hodoh  di Zimbabwe.. Sekiranya ada Mr Ugly World, saya yakin saya akan membawa mahkota tersebut ke Zimbabwe. "

Dalam pertandingan tersebut William memenangi  $ 500 dan membawa pulang seekor lembu.

sekian..

Tuesday, 1 August 2017

"BEAUTIFUL BUT SO STUPID " - LIHAT APA YANG WANITA CANTIK INI BALAS UNTUK MENUTUP MULUT LELAKI YANG MENGHINANYA

Assalamualaikum..

Semalam saya dengar radio dan ada dengar pesanan yang kata "Jadi lah Keyboard warrior yang Bijak" .. Pesanan tu bagi saya agak kelakar sebab boleh dikatakan semua keyboard warrior selalu merasakan mereka bijak.Sebab tu setiap komen dan ulasan dari mereka tidak memikirkan perasaan dan kemampuan orang lain. 

Apa yang terjadi pada wanita cantik ini sedikit sebanyak dapat memberi pengajaran kepada mereka yang selalu  memberi komen dan kritikan pada orang lain di laman sosial supaya lebih berhati-hati dan menjadi lebih bijak.Bukan perasan Bijak.Gambar dan komen mereka menjadi viral di media sosial sejak semalam.



Wanita cantik yang dikenali dengan nama Tyra ini memuat naik satu video beliau sedang berjalan dengan caption "U kno ..Just Casually walking.." .Tiba -tiba salah seorang pengikutnya dengan nama Nikiskandar_official  meninggal kan komen yang membuatkan ramai yang merasakan ianya satu tindakan yang menyerlahkan kebodohan lelaki tersebut.


"U know not u kno..Walk - berjalan 
walking- menjalankan...
good English..Beautiful but so stupid "

Walaupun sudah dihina namun wanita cantik tersebut dengan tenang menerangkan malah sempat memberi sedikit ilmu bermanfaat untuk lelaki tersebut.Ianya menyebabkan ramai yang kagum dengan wanita cantik ini .
" You know i typed like that just for fun.
And walking is kata kerja,
 so I was berjalan.
Berjalan is walking.Before cakap orang kurang bijak, 
better check yourself first..si pandai.."

Lebih melucukan apa bila ramai lelaki yang meminta maaf atas kebodohan lelaki tersebut..




Saya cuba cari instagram Nikiskandar-official ni..tapi dari bio nya dia menjelas kan akaun nya di hack..hahaha..biasa la..dah buat salah, kena viral terus kata kena hack.

sekian..

Friday, 7 April 2017

KENAPA DAH ADA ISTERI CANTIK TAPI TETAP CURI PANDANG WANITA LAIN

Assalamualaikum...

Semalam ada baca status sorang adik kat facebook yang pelik kenapa lelaki ni dah ada bini punya la cantik meleleh, tapi dia masih lagi melirik wanita lain.Padahal wanita lain yang dia curi pandang tu tak secantik bini dia...Maka terhasil la entry ini yang kita akan ceritakan tentang kenapa lelaki masih curi pandang wanita lain walaupun sudah ada pasangan.



Lumrah  manusia  memang suka tengok benda dan perkara yang berbeza dengan yang hari-hari dia tengok.Mungkin sekadar nak buat perbandingan , nak mencari kelainan atau sekadar suka-suka atau tabiat yang sukar di buang.Tapi bukan bermakna sikap mereka tu adalah kerana jemu pada pasangan mereka.selalunya wanita yang mereka curi pandang ni adalah wanita yang penampilan nya berbeza dengan pasangan mereka sendiri.



Isteri pula jangan la bila suami curi pandang wanita lain , terus merajuk dan marah-marah.tetap tenang dan tersenyum kerana cara itu lah yang membuatkan suami kagum dan sayang pada anda kerana mereka tahu perkara sekecil itu tak kan menghapuskan kepercayaan anda  pada diri nya.Itu juga membuktikan anda bukan lah jenis wanita yang cemburu buta.Ada wanita yang melenting dan merajuk jika suami bersikap sedemikian membuatkan suami rimas dan merasakan wanita sebegini hanya asyik bergantung pada dirinya dan terlalu obses pada nya.Ramai lelaki yang suka pada wanita yang tidak terlalu menunjuk kan perasaan sebenar mereka.



Bagi seorang lelaki yang mudah tertarik pada wanita hanya dalam beberapa saat, dia juga akan mudah melupakan wanita itu hanya dalam beberapa saat.Tidak akan terjadi cinta pandang pertama pada lelaki sebegini.jadi jangan risau ye adik-adik..Tak ada apa yang mampu mengubah cinta nya pada anda.

Tapi kalau anda tak suka juga dengan sikap sebegitu cari saja lelaki lain yang boleh menunduk terus pada anda.Itu pun kalau jumpa ....Kalau tidak membujang saja sampai bila-bila..heheheh...

sekian..





Wednesday, 28 December 2016

INI DIA CIRI-CIRI LELAKI YANG MATANG

Assalamualaikum...

Dah nak berubah tahun ni tertanya2 juga dalam diri sendiri ni sudah matang kah saya?Bagi seorang wanita tak ada istilah matang dalam diri kami.Sebenarnya kami lebih suka jadi tak matang.Tapi dalam keadaan tertentu kami terpaksa berpura-pura menjadi matang,...kahkahkah...Ini Betul tau ..bukan saya saja-saja nak kata macam ni.



Sebab itu lah impian ramai wanita dalam memilih pasangan ialah nak kan lelaki yang matang.Lelaki yang matang membuatkan wanita rasa lebih selamat untuk berlindung.Ni kalau dah kahwin pun kita yang kena jaga dia lebih macam jaga anak cemana..kan??hahahah..

Ok..jom kita semak 8 ciri lelaki yang matang..

Lelaki Yang Matang Tidak Mengkritik penampilan orang lain




"kenapa muka banyak jerawat"
"baju merah tak kena la dengan badan you.."
"Saya tak suka la badan gemuk awak ni..tolong kuruskan.."

Jika lelaki tersebut betul-betul matang dia akan menyintai dan menerima seseorang dalam hidup nya itu tanpa ada syarat. Dia juga tak kan merendah-rendah kan penampilan kita .Kenapa?sebab dia nak jaga pandangan dan persepsi orang lain pada dia.Dia tak mahu dilabel sebagai itu dan ini jadi dia juga tak kan lakukan perkara sebegitu pada orang lain.

Lelaki Yang Matang Tidak Mengganggu Privasi Orang Lain




Hubungan cinta atau persahabatan yang sihat adalah hubungan yang tidak disertakan dengan rasa tertekan dan penuh terkurung seolah-oleh kita didalam penjara. Memang dalam cinta dan persahabatan tiada apa yang patut dirahsiakan.namun menjadi kesalahan jika lelaki tersebut seolah-olah mengganggu dalam setiap perkara yang kita letak kan sebagai "peribadi"

Lelaki Yang Matang Tidak Akan Lari Dari Masalah




Seorang lelaki yang matang tahu dan bijak dalam menyelesaikan masalah keluarga , sahabat, cinta dan dirinya sendiri .Dia tidak akan berkurung dalam bilik dan membiarkan masalah yang mengejarnya hilang begitu sahaja.Dia akan berdepan dan membantu untuk menyelesaikan  masalah tersebut .

Lelaki Yang Matang Tidak Akan Menunjukkan Emosi nya Yang Terganggu Pada Orang Lain




Sebagai seorang yang matang mengawal kesabaran adalah salah satu perkara paling utama.. Apabila di kritik dia bijak mengawal emosi . Dia tahu bahawa jika dia tidak sabar keadaan  akan menjadi lebih buruk lagi.

Lelaki Yang Matang Adalah lelaki yang Memikirkan Masa Depan




Seorang lelaki yang matang tidak akan menghabiskan wang nya hanya semata-mata untuk makan malam di restoran mewah.Dia tidak akan menjadikan "biar papa asal bergaya " sebagai prinsip hidup.Ada banyak perkara yang difikirkan dalam hidup mereka.. cinta kemudian perkahwinan, anak-anak dan pelaburan masa depan.


Lelaki Yang Matang Ialah lelaki Yang tidak Menyingkirkan sahabat demi kekasih dan sebaliknya.




Kebanyakan lelaki suka kan wanita yang tidak ikut campur dalam urusan nya dengan kawan-kawan.Namun jika lelaki tersebut adalah lelaki yang matang dia akan mengatur masa demi kedua-duanya.Sahabat dan cinta.Dia tidak akan menjadikan salah satu pihak terabai dan berkecil hati.


Lelaki yang Matang ialah Lelaki yang Menjaga Ibunya Dengan Baik




Bagaimana dia melayan ibu nya begitu lah dia akan melayan kita.Pernah dengar kata-kata ini.Ianya benar sama sekali.Dia merasakan menjaga kedua ibu bapanya adalah perkara yang paling penting.Apabila kita berkahwin dengan lelaki seperti ini , kita  juga harus ikut serta mengutamakan ibu bapa nya dan secara tak langsung dia juga akan melakukan sedemikian kepada kita dan ibu bapa kita.

Lelaki Yang Matang Adalah lelaki yang Menghormati Wanita Dan Tidak Akan Menyakiti Fizikal Dan Mental Orang Lain 




Sebanyak mana pun rasa cinta dan sayangnya kita pada lelaki, jangan sesekali membiarkan keganasan mental dan fizikal membelenggu hidup kita. Jika ada rakan lelaki atau kekasih kita yang menyakiti kita segera lakukan sesuatu. Lelaki yang matang tidak akan memperlakukan perkara yang buruk pada orang lain terutamanya untuk wanita yang dicintainya.


Mesti ada yang tertanya-tanya wujud ke lelaki yang macam ni??hahha..Ada....banyak...Cuma kita sebagai wanita pun kena la sabar.,Kadang-kadang sikap orang perempuan ni juga yang buatkan lelaki jadi tak waras dan tak matang.. Kalau kita nak kan yang baik dah tentu kita pun kena jadi baik.Betul tak??

sekian...
.


Thursday, 22 December 2016

NAK PILIH LELAKI TINGGI ATAU YANG RENDAH

Assalamualaikum..

Pertama kali saya jumpa suami saya , terdetik dalam hati tinggi nya dia ni.Hahah..Padahal sebenarnya dia tak la tinggi sampai saya kena dongak untuk tengok dia.Mungkin sebab saya ni rendah je jadi saya rasa dia sangat tinggi.Bagi wanita yang tinggi nya 160 atau lebih mungkin akan kata suami saya tak la tinggi sangat..Dulu saya tak de tetapkan pendirian  cuma nak dekat dengan lelaki tinggi saja ..Saya rasa rendah ke tinggi ke ok je asal kan baik dengan saya.




Tapi ada perempuan yang dia dah tetapkan lelaki yang nak jadi suami dia mesti lah lebih tinggi dari dia.kalau rendah atau sama tinggi tu memang tak de peluang la nak jadi pasangan dia,.Tinggi lebih 5cm dari dia pun tak boleh..kena lebih dari 15cm ...hahahahah..Itu citarasa orang la..kan??Dah dia suka macam tu..

Ada jugak yang mula-mula dia memang nak cari yang tinggi je..Tapi entah macam mana yang rendah tu pulak pandai ambil hatinya, lebih bergaya, lebih berharta..heheh..terus tak mampu nak tolak bila lelaki tu luahkan perasaan.Atau atau juga yang memang tiba-tiba pintu hatinya terbuka untuk tidak memandang pada rendah atau tinggi,tapi yang penting hatinya baik dan nampak keikhlasan nya.



Ada satu kajian mengatakan lelaki tinggi akan buat wanita lebih bahagia.Lelaki tinggi akan buat wanita rasa lebih selamat dan kebanyakan wanita yang mendapat suami yang tinggi akan mudah hamil dan subur.

Tapi lelaki yang lebih rendah dari isteri pun ada kelebihan nya tau.Lelaki yang lebih rendah atau sama rendah dengan isteri biasanya akan lebih mengutamakan isteri dan anak-anaknya.Dia suka berfikir jauh ke hadapan dan setiap tindakan nya terlihat lebih matang.Dan paling menarik lelaki rendah akan lebih banyak mengalah jika berselisih pendapat dengan pasangan.

Jadi lepas ni dah tahu ke nak pilih yang lebih tinggi atau yang lebih rendah??heheehh...

sekian..


Tuesday, 6 December 2016

ELAK KAN MENCANANG APABILA DIGANGGU LELAKI HIDUNG BELANG DILAMAN SOSIAL

Assalamualaikum...

Orang perempuan sangat suka kalau diberi perhatian.kadang-kadang tu tak mencari perhatian pun tapi tetap orang tertarik...hahah..Orang perempuan sekarang kan cantik-cantik. Dulu tak de camera 360..sekarang ni camera macam2 jenis ada..Download je kat Play Store tu berlambak2 applikasi yang boleh buat kita cantik.Tak payah pakai produk pun..hahahah..




Tengok rakan-rakan kita di sosial media tu..Boleh kira dengan jari berapa orang yang tak cantik.Kan?Bila dah cantik dah tentu la ada yang mengganggu..Kaum lelaki terutamanya ,pantang tengok perempuan cantik mula la nak susun ayat.Tak kira isteri orang ke, tunang orang ke, apa lagi kalau yang belum berpunya.

Tapi sebagai wanita kita ada pilihan..Samaada nak melayan atau pun tak. Kalau kita layan , dengan satu ayat akan berterusan jadi satu perenggan..dari satu perenggan kemudian jadi 3,4 perenggan..lepas tu taktik si lelaki ni mengena la.



Kalau tak suka jangan balas terus.Tapi kadang2 kita ni risau kan..orang hantar private mesej kat kita, mungkin sebab dia nak order barang ke, atau perkara2 yang berkaitan bisnes..kan??Dia bagi salam, jawap je..tengok pulak ayat dia yang seterusnya..kalau lain macam,ok..Kita dulu yang kena berhenti membalas mesej dia.  Jangan rajin sangat nak tazkirah suruh insaf la, suruh jaga bini la, suruh jangan gatal la..Lupakan saja.Selagi kita membalas, selagi tu la dia akan bertalu-talu mengganggu fikiran kita sampai la kita jadi lembut hati.

Sebab tu elak kan dari melayan ..kita marah-marah  dia pun itu dikira melayan juga.Paling bagus abaikan terus.



Satu lagi perangai orang perempuan ni bila kena ganggu mula nak cerita kat orang. Kalau cerita kat suami sahaja ke, cerita kat mak ayah saja ke..ok la..bagus tu..Untuk keselamatan kita.Tapi dia siap buat status lagi kat facebook..

"lelaki ni mengorat aku.."

"lelaki ni hantar gambar timun.."

"lelaki tu ajak aku pi hotel..."

Bukan tu saja,..siap screenshoot perbualan korang dengan dia..

Konon2 marah sangat la tu..tapi tahu tak cara korang ni akan membuatkan maruah korang sendiri tejatuh tergolek-golek.Sebab dari status itu lah orang tahu yang ramai lelaki pandang rendah pada korang.Lelaki tak hormat korang langsung. Orang mula akan fikir .."patut la lelaki berani ajak dia buat macam-macam..tengok la gambar2 dia..status pun macam perempuan gatal je.." ..


Kita post status marah2 tu untuk tujuan apa sebenarnya? Sebagai amaran supaya lelaki tak kacau kita lagi??? Atau korang nak beri peringatan pada perempuan lain supaya hati2? Silappppp...jangan pelik lepas tu ada lagi lelaki2 hidung belang yang akan ganggu korang.Sebab lelaki lain  pulak akan stalk facebook korang..dia akan nilai korang pulak dari status2 yang korang tulis..

"perempuan ni kena ayat sikit dah mengelabah..boleh kasi jinak ni"

ayat orang jahat ni tau..hahahah



Kalau nak beri peringatan pada perempuan lain cukup la awak menyentuh soal tentang wanita saja.Nasihatkan wanita supaya jangan sesekali melayan lelaki yang tak dikenali..tak payah nak bagitau lelaki tu buat apa kat korang, hantar gambar apa, dia tulis apa..tak payah nak screenshoot sampai nak cerita pengalaman sendiri.

Jadi kalau diganggu jangan melayan.Itu saja yang korang perlu buat..kalau nak block pun ok..nak report laman sosial dia pun boleh..Cuma jangan mencanang sangat..Kadang2 tu saja je nak bagitau betapa "laris" nya kita ni..Nak bagitau "aku ni ramai peminat tau.." ..tak dapat anugerah atau pingat apa pun kalau orang tau kita ramai peminat ni..Insaf ok..:)

sekian...




Thursday, 17 November 2016

DEODORAN BUKAN PILIHAN.IANYA WAJIB DIPAKAI

Assalamualaikum..



Sepanjang hidup saya saya paling ramai jumpa lelaki yang tak pakai deodoran.Perempuan pun ada tapi saya tak ingat bila last saya  terbau busuk badan seorang perempuan.Tapi lelaki memang ramai. Entah kenapa segelintir orang lelaki tak pakai deodoran sebab deodoran ni bukan macam minyak wangi yang kau boleh suka suka tak nak pakai dan suka suka kau nak pakai. Deodoran adalah  wajib untuk kau pakai setiap kali kau nak keluar rumah.

Bagi yang dah berkahwin, isteri-isteri tu tolong perhatikan adakah suami korang pakai deodoran sebelum dia keluar,Jangan tau nak diri sendiri je nampak cantik wangi bergaya.Tapi suami kau bau busuk.Ada setengah lelaki memang tak kisah pun keluar tak pakai deodoran. "kenapa tak pakai bang?..".. "dah habis..." dia jawab..Sebab tu sampai masanya check barang kelengkapan diri suami tu, masih ada ke tidak.Sebab lelaki takat sehari tak pakai deodoran diaorang rasa ok je..Yang siksanya orang sekeliling dia la..



Kadang tu tengok ada lelaki yang nampak bergaya bukan main dengan lengan kemeja di lipat..Kan Itu gaya paling disukai gadis-gadis..kan??☺☺..Tapi bila selisih je..Ya ampun..bau ketiak kuat nya lahai..Itu lah gunanya Deodoran.Deodoran paling murah pun ok.Tak wangi pun tak pe asalkan dapat tutup liang2 roma kat ketiak kau supaya baunya tak merebak ke dalam rongga pernafasan orang lain.

Tahu tak??kajian mendapati wanita lebih suka mendampingi lelaki yang pakai deodoran berbanding lelaki yang kacak dan kaya.Nampak??kalau lipat lengan baju sampai ketiak pun tapi badan bau busuk tak guna jugak.Tak de perempuan suka kat kau.lepas tu kau merungut apasal jodoh tak datang padahal perempuan lebih ramai dari lelaki.Paling2 sikit sorang lelaki boleh dapat 2 bini tapi kau satu pun tak de lagi..Sekarang cuba bau ketiak kau..



Bau busuk tu dari badan atau ketiak??Bau nya dari ketiak ..kalau mandi kau sabun guna la sabun kopi ke , sabun pisang , sabun cili sekali pun tapi ketiak kau jenis kuat berbau , tetap la bau kau busuk.Jadi apa2 hal pun sila pakai deodoran.Nak beli deodoran murah dan wangi meh tengok kat sini(klik)

ok..habis sudah makcik membebel tentang bau ketiak.Sebab tadi ada lelaki  lalu depan rumah .Dia kerja hantar kertas2 iklan tu..diaorang kan jalan laju .sekali jalan berangin je dengan angin2 celah ketiak dia bagi kat makcik..nak marah tak boleh jadi lepaskan semuanya kat blog ni..Puas hati..

sekian..





Wednesday, 21 September 2016

5 FESYEN LELAKI YANG KURANG DIGEMARI RAMAI WANITA

Assalamualaikum...

Cakap pasal fesyen , memang orang perempuan lah juaranya.Tapi bagi orang lelaki tak ramai yang peduli dengan fesyen.Apa yang ada asal boleh dipakai cukup la.Kadang-kadang apa yang lelaki tu pakai atau gayakan tak sedap  untuk dipandang oleh kaum wanita.Rasa macam.."eii...apasal dia pakai macam tu.."kan?? Lagi pulak lelaki tu adalah pasangan kita ..Mula la nak buat-buat tak kenal.hahahaha

Jom kita nak cerita pasal fesyen yang kebanyakan perempuan tak suka.

1-v-neck



Baju dengan leher bentuk v mungkin digemari oleh ramai wanita tapi untuk dijadikan sebagai pakaian lelaki rasanya tak sedap untuk wanita pandang.Tambahan pula jika lelaki tersebut mempunyai bulu dada.ianya bukan sahaja kelihatan lucu malah ada yang menganggap ianya sanagt menjijik kan.

2-Jambang dan berjanggut


Ramai lelaki yang merasakan menyimpan jambang serta janggut yang panjang akan membuatkan dia kelihatan lebih macho dan nampak berani.namun sebalik nya bagi sebahagian wanita.Mereka merasakan lelaki yang berjambang sebagai pengotor dan  selekah  .Ada wanita yang tidak berselera makan jika berdepan dengan lelaki yang mempunyai jambang yang panjang dan kerinting.

Jadi kalau nak simpan jambang tak payah la ada janggut.kalau nak ada janggut tak payah simpang jambang..pandangan orang pada kita pun kena jaga tau..

3-tidak berbulu dada


Bagi sesetangah wanita  lelaki wajib berbulu dada.Ianya melambangkan lelaki tersebut seksi.trend sekarang kebanyakan lelaki akan mencukur bulu dada terutamanya dikalangan atlit kerana mudah berpeluh dan mengganggu keselesaan mereka.Ada juga lelaki yang mencukur buli dada untuk menonjolkan otot dada mereka.

4-Skinny jeans



Tak ada salahnya jika lelaki memakai skinny jeans Yapi jika skinny jeans yang dipakai terlalu ketat akan menjejaskan penampilan anda.Tak kira wanita atau lelaki.Mungkin ianya perkara biasa jika kita lihat wanita memakai skinny jeans.Tapi bagi wanita jika lelaki yang memakai skinny jeans ianya sungguh tak boleh diterima.Sangat menggangu pandangan dan menjejaskan penampilan kaum  lelaki

5-Seluar pendek/hotpants


Lelaki sering mengenakan seluar pendek ketika bersukan.Seluar paras lutut itu sudah biasa kita lihat dipakai oleh kaum lelaki.Tapi jika seluar tersebut hanya diparas peha ianya kurang digemari oleh wanita.Apa lagi jika lelaki tersebut mempunya bulu kaki yang banyak dan ianya akan mengganggu pandangan orang sekeliling.


Ok..lepas ni ambik perhatian ye..Mungkin ada yang suka dan tak kisah tentang perkara-perkara diatas ni..tapi kalau ada yang tak suka apa salahnya kita dapatkan khidmat nasihat orang lain sebelum menggayakan sesuatu pakaian.Lagi2 kita lakukan untuk orang yang kita sayang...:)

Kadang tu kita cuma fikir perasaan orang yang suka kita je.Tapi yang tak suka langsung kita tak peduli..tak boleh macam tu.kalau orang tak suka kita buat la bagi dia suka..


sekian..

Wednesday, 10 August 2016

SUAMI KENA TAHU 4 PERKARA INI JIKA TEMANKAN ISTERI KE KLINIK UNTUK PEMERIKSAAN KEHAMILAN.

Assalamualaikum...



Bagi pasangan suami isteri berita kehamilan adalah sesuatu yang sangat dinanti-nantikan dan yang paling mengembirakan.Nak dapat orang baru mestilah ada rasa teruja dan tak dinafikan biasanya si ayah lah yang paling teruja.Isteri nak pergi klinik pun dia sanggup ambil cuti setiap bulan semata2 nak tunggu isteri kat klinik.Meh sini saya nak cerita sikit la kat lelaki yang bergelar suami ni tentang adab bila ikut isteri pergi klinik untuk check ibu mengandung.

Sebelum tu, untuk pengetahuan suami2 ni, tak payah sampai nak ambil cuti la kalau tak perlu.Isteri tu bukan nak bersalin lagi .Dia cuma nak pi check perut saja..kalau awak pi pun cuma boleh buat mengantuk  saja.Untuk suami2 yang nak pergi teman isteri ke klinik untuk buat pemeriksaan kehamilan ,Korang kena tahu beberapa perkara yang korang perlu buat dan tak perlu buat bila di klinik ni.



1- Sila berdiri .
Tak banyak klinik kesihatan yang waktu pagi nya orang tak ramai.macam tu juga untuk bahagian check ibu mengandung ni.Biasanya bahagian check ibu mengandung memang ramai lagi2 waktu pagi hingga jam 1 .Jadi jangan la bini duduk awak pun menempel duduk kat bini.Bini awak memang la tak cakap apa.Dia tak nak kecikkan hati awak.jadi dia diam je walaupun muka dia dah merah tahan marah sebab awak duduk dengan mata layu tapi ada ibu hamil yang kena berdiri dan mampu bersandar je kat dinding.Duduk time tak de orang ok la.Kalau tengok ada ibu mengandung yang tak de tempat duduk sila la bangun.



2-jangan masuk bilik pemeriksaan 
Bila nurse panggil bini kita , dia pun masuk bilik nurse tu awak jangan la ikut masuk sama.Sebab kat klinik kesihatan biasanya satu bilik tu paling kurang ada 2 nurse yang bertugas melayan ibu2 hamil ni.Dalam bilik tu la nurse akan check payudara, perut , kaki, dan sebagainya.masa tu juga la ibu2 ni akan bertanya segala kerisauan dan masalah yang diaorang hadapi.Bila awak ada kat dalam tu malu la diaorang nak tanya..soalan2 ibu2 hamil ni pulak biasanya melibatkan perkara2 fizikal diaorang.."nurse..payudara belah kiri ni bengkak..".."Nurse..betis saya ni urat dah timbul2 dah.." macam2 lagi soalan nya.kadang2 tu nurse nak tanya dan jawab  pun segan sebab ada awak kat dalam tu.

3-jangan  bersembang dengan bini orang.
Ada setengah lelaki ni dia duduk kat tepi tengok je bini dia dari jauh.Tapi ramah sesangat la pulak.Ada ibu mengandung dekat2 dia tu diajaknya bersembang.Tanya duduk mana, mengandung berapa bulan..kerja ke idak..kawal la sikit ramah tu..



4- Tunggu saja.
Lelaki bila dah sayang  prihatin tu kena ada.tapi kalau lebih2 sangat orang pun menyampah.Bini duduk kat kerusi.Dia dok kat luar.tapi kejap2 masuk.."yang..nak milo.."..lepas tu satgi masuk lagi.." makan kuih ni dulu.." tak sampai 5 minit masuk balik, "yang meh beg awak  abang pegang.." adoi haih..tak dak sapa aih nak culik bini awak.Bini awak bukan dok dalam kandang ghimau.Usah la risau..Tunggu je kat luar tu...Kalau  dia ada masalah ke apa , dia sendiri  akan panggil awak.

Setakat ni itu je la pesanan untuk kaum lelaki yang bergelar suami.Bukan tak boleh ikut tapi tengok sama keadaan sekeliling..Rasa tak boleh ikut apa yang saya tulis ni pergi la klinik swasta untuk checkup bulanan bini awak.

sekian..

Sunday, 17 July 2016

LELAKI SELEKEH SELEPAS KAHWIN

Assalamualaikum...



Ramai yang percaya lelaki selepas kahwin akan lebih terurus dan bergaya. disebab kan ada isteri yang boleh menguruskan bab pakai dan makan.Sebab tu ramai lelaki yang kalau sebelum kahwin kurus je, baju pun depan belakang bergosok tapi kat lengan berkedut.hehehh..Selepas berkahwin semua urusan pakai dan makan diuruskan isteri..Badan makin berisi, muka nampak bersih, baju kerja pun cantik je bergosok sempurna.

Tapi kalau ada lelaki yang selepas kahwin makin selekeh jangan pulak disalahkan isteri sebab tak pandai jaga laki.Dah tentu suami dia tu bukan budak sekolah tadika.Sebelum kahwin boleh je melaram , kemas dan bergaya.tapi lepas kahwin asyik berseluar pendek, pakai singlet dan rambut kusut masai..memang ada lelaki macam ni sebab mereka merasakan bila dah kahwin tak payah la nak bergaya macam orang bujang. Bukan isteri tak tegur tapi kalau dia sendiri tak nak berubah apa la yang isteri boleh cakap.nasihat lebih2 nanti tersentap pulak ,..Dah katanya derhaka..



Saya tengok contoh macam pelakon Shukri Yahya.Ramai yang kata dia nampak selekeh selepas berkahwin.Dengan jambang nya, lepas tu rambut tak terurus.Selalunya perempuan je yang buat perangai macam ni...Bila dah mengandung mula la rambut mengerbang, badan pun busuk, mandi lewat..muka pun kusam je macam tak cukup vitamin.hehehhe..

Jangan fikir orang tak mengata kalau lelaki selepas kahwin ni selekeh..Ingat orang perempuan je ke yang orang perhati.lelaki pun sama jugak.kena jaga penampilan..Pergi spa, potong rambut, pakai pakaian yang sesuai kalau nak bergambar untuk tatapan orang ramai, sebelum upload gambar tu tengok2 sama gaya kau .Jangan la muka berminyak , kusam pun kau nak upload..takut pulak nanti balik kampung mak ayah tegur, isteri tak jaga ke sampai kau nampak selekeh macam ni.nama isteri jugak yang busuk.kau tetap nampak suci.heheheh..


sekian..

Wednesday, 22 June 2016

TIPS MEMILIH POMADE

Assalamualaikum...



Walaupun saya ni perempuan tapi saya banyak juga membaca tentang Pomade.Kita kan ada suami ada adik2 lelaki jadi kena tahu la jugak.Mana tau senang nak cadangkan Pomade yang best2 untuk diaorang atau nak kongsi2 cerita tentang cara menggunakan pomade..

Pomade ialah bahan yang digunakan untuk menggayakan rambut.Awal nya ia dibuat  dari minyak dan wangian.Namun sekarang Pomade yang berasakan air juga sudah banyak dipasaran..Pomade menjadikan rabut lebih kemas dan berkilat bergantung kepada cara anda menggunakan nya.Jika digunakan ketika rambut basah anda akan mendapatkan hasil yang berbeza berbanding menggunakan pomade ketika rambut kering.tapi kedua-duanya tetap memberikan kekemasan pada rambut.



CARA MEMILIH POMADE

Pilih Pomade yang sesuai dengan anda
------------------------------------------
Ada dua pihan untuk anda..Pomade yang berasakan minyak atau yang berasaskan air.Walaupun Pomade berasakan minyak membuatkan rambut berkilat dan harganya lebih murah namun ianya susah untuk dicuci lagi-lagi ketika anda ingin mengambil wuduk..Pomade berasakan air lebih mudah dicuci walaupun harganya sedikit mahal berbanding yang berasakan minyak.



Pomade matte yang kurang berkilat adalah pomade yang terbaik.Namun anda boleh mencampurkan Pomade matte bersama pomade berasakan minyak untuk menuetralkan pemakaian nya.

Setiap pomade yang dijual mempunyai perigkat2 (Hold) yang berbeza.Anda perlu membaca label dibelakang bekas pomade untuk mengetahui sama ada pomade tersebut Light, medium, firm atau strong/heavy. (1-5)


Jika anda baru nak berjinak2 dengan penggunaan pomade elok la menggunakan  Light  hold (1) supaya anda boleh menukar gaya rambut dan dapat menentukan gaya rambut yang sesuai dengan anda.

Cuba lah beli beberapa jenis pomade dan kemudian anda dapat tentukan yang mana satu paling sesuai dengan anda.

Sumber gambar: google

sekian..

Monday, 20 June 2016

SIKAP LELAKI YANG MENJENGKELKAN KETIKA BERCINTA

Assalamualaikum...



Ni makcik nak kongsi ilmu sikit..
Ilmu pasal cinta.ekekekk..menyampah tak??hahahah
Eceh...saje la nak kongsikan dengan adik2 ni..
mana tau kot2 boleh juga dijadikan panduan bila bercinta..

Orang perempuan kalau bercinta mesti nak
suasana yang sweet2 je..sampai orang lelaki rasa rimas kadang2 tu..
Itu orang perempuan la...tapi kalau lelaki pulak cemana?
sewaktu bercinta apa sikap lelaki yang paling wanita tak suka??

1- Bermain Video game



Kenapa Video game?sebab itu salah satu cara untuk mereka melepaskan
tekanan selepas bekerja.Lagi2 kalau games tu ada unsur2 peperangan.
Lelaki kan sukakan persaingan,itu yang kadang2 sampai ketagih bermain
video game dan ada yang keterlaluan sampai mengabaikan orang2 sekeliling.
mereka ni tak sedar ke mereka dah cukup tua untuk video games??hhahhah..

2- Memakai pakaian yang sama

Yang ni ramai lelaki tak perasan.Orang perempuan memang
sakit mata lihat keadaan macam ni.memang la cinta tapi
kalau dalam 4 kali jumpa 3 kali awak pakai baju yang sama ,boring tau...
Tak tahu ke orang perempuan suka mementingkan penampilan ..:p

3- Suka menyembunyikan perasaaan.




"Awak marah ke??"

"Tak la..marah buat apa?"

lepas tu bila perempuan tu buat benda yang sama dia kata perempuan tu tak berubah..
padahal tadi dah tanya dia marah ke tidak..
Lain kali kalau marah kata la marah..nak sorok2 perasaan pulak..

4- Diam
Masa mengayat dulu kemain banyak cakap nya..
bila dah bercinta setiap kali telefon lebih banyak diam dari bercakap.
kalau berjumpa pulak ,senyap je...kan??
bila ditanya kenapa diam je..
"dah awak pun diam..tak cakap apa pun.."
erghhh.geram nya!!



lagi apa ye??Ada nak kongsi apa2 tak??
ke nak share cerita pasal pasangan korang yang sikapnya korang tak suka..
meh kongsi2 kat sini..


sekian..

Thursday, 9 June 2016

APA BEZA WAX, GEL DAN POMADE?

Assalamualaikum...



hari ni saya nak cerita tentang pomade, gel dan wax.
Disebabkan ketiga2-tiga bahan ini semakin ramai yang menggunakan nya.
Tapi sekarang yang popular di gunakan ialah pomade.
Ada pengguna2 gel dan wax juga
yang dah beralih menggunakan pomade.
lagi2 sekarang ni ramai artis2 dan selebriti yang menjual pomade
dengan menggunakan jenama sendiri.
maka disebabkan gaya hidup ramai yang memilih untuk menggunakan pomade..

Tapi apa perbezaan antara wax, gel dan pomade ni??
adakah ianya sama sahaja??

POMADE


Apa itu pomade?
Pomade dihasilkan dengan menggunakan minyak yang menggandungi lemak.
sebab itulah rambut sipemakai akan kelihatan kemas dan  berkilat .
Tapi ada juga pomade yang dihasilkan
dari bahan berasaskan air.
Pomade jenis ini lebih mudah di cuci
kebiasaan nya untuk pemakaian pomade , rambut hanya di sikat ke belakang.
Sesuai untuk mereka yang berambut panjang.
Cara menggunakan nya : hanya sapu di tapak tangan dan
ratakan di seluruh rambut ketika rambut kering.
kemudian sikit rambut mengikut kesesuaian gaya kegemaran anda,



WAX




Wax pulak  dihasilan dari bahan minyak wax atau pun lilin.
Berbeza dengan pomade, pemakaian wax mengambil masa
beberapa jam untuk kering.
Sedangkan pomade memberikan efek berkilat serta merta.
Namun efek kilatan pada wax tidak kekal lama.
tapi ianya tetap memberikan kekemasan pada rambut si pemakai.
cara menggunakan nya: letak di atas tapak tangan gosok dan ratakan pada rambut
ketika rambut sedikit basah untuk kesan yang lebih baik.
kemudian sikat rambut anda..
Jika mahukan rambut yang tidak bersikat rapi
gunakan wax ketika rambut kering..
ramas rambut dari pangkal hungga hujung rambut.


GEL


Gel dihasilkan dari bahan berasaskan air.
namun ada juga yang di campurkan dengan alcohol
yang membuatkan ianya lebih keras dan kuat
bertepatan dengan fungsi gel itu sendiri ialah untuk
mengekalkan gaya fesyen  rambut.
Ada sesetangah gel yang mampu memberikan efek berkilat dan basah seperti pomade.
Cara menggunakan nya: Hanya gunakan ketika rambut anda kering.
sikiat rambut anda dan kesan nya rambut kekal kemas.

Jika anda seorang yang gemar bertopi
penggunaan wax, pomade dan gel tidak sesuai untuk anda.
Ia akan menyebabkan rambut anda rosak .
Semoga artikel ini dapat membantu anda memilih perapi yang sesuai dengan
kegunaan anda menjelang musim perayaan yang akan tiba.


sekian..