Skip to main content

Posts

Showing posts with the label lelaki

PERTAMA KALI NAK BELI PERFUME? INI 30 PERFUME TERBAIK DI DUNIA KHAS UNTUK LELAKI

Setuju tak kalau saya kata ramai lelaki salah pilih perfume. Mereka fikir semua perfume sesuai dengan mereka. Tu yang kadang-kadang lalu sebelah lelaki tiba-tiba macam bau Kak Bedah. Hahha . Perfume lelaki berbeza dengan perfume wanita.



Kaum lelaki perlu tahu sedikit sebanyak tentang perfume yang sesuai untuk lelaki. Memilih perfume yang tepat akan menonjolkan imej dan personality lelaki tersebut. Aura seorang lelaki juga boleh terserlah dari perfume yang digunakan.

Pernah awak lalu disebelah lelaki dan terbau seperti bau yang busuk? Awak akan fikir "eii..pengotor la dia ni.."

Begitu juga jika lelaki tersebut mempunyai bau yang buat kita selesa. Pandangan kita pada lelaki tersebut pasti positif dan baik.







Saya kongsikan disini sedikit panduan bagi mereka yang ingin mencari perfume yang sesuai untuk lelaki. Posting asal adalah dari  saudaraJanuar Haikal . Awak boleh follow saudara Januar di laman twitter nya untuk baca posting asal nya.

1. Calvin Klein ONE or Calvin Klein BE 1…

"AKU CUCI BAJU, CUCI TANDAS, MAIN DENGAN ANAK.APA WIFE AKU BUAT?" - PERKONGSIAN LELAKI INI DAPAT PUJIAN NETIZEN

Sebagai pasangan suami isteri tugas menguruskan rumahtangga tentu saja dilebihkan kepada isteri. Sekian lama kita disogok dengan kata-kata tugas menguruskan kerja-kerja rumah adalah ditangan isteri namun masa dan zaman sudah berubah. Masyarakat perlu mengubah persepsi tersebut memandangkan isteri-isteri zaman sekarang juga terpaksa keluar rumah dan bekerja.

Perkongsian Saudara Iffat Saleh di laman twitter membuka mata ramai warga net berkaitan isu menguruskan kerja-kerja rumah dan mendidik anak. Saudara Iffat menjelaskan tugas menguruskan rumahtangga bukan lah terletak di tangan isteri sahaja.



"Setiap 2 hari, aku akan cuci kain.
Setiap 2 minggu, aku akan cuci tandas sehingga bersih.
Setiap petang aku main dengan anak-anak.
Apa wife aku buat?
Baca ni.

Sejak sebelum kahwin, masa study dulu, aku buat semua tu sendiri.
Iron baju
Basuh baju
Cuci tandas
Hampir kerja rumah, aku buat sendiri.
Kenapa lepas kawen, aku kena serah tugas?






Dah kahwin pun, aku buat semua tu sendiri. Bila wife …

BANGGA JADI LELAKI PALING HODOH UNTUK KALI KE EMPAT

Setiap orang tak de yang serba serbinya sempurna.. Kita kena terima diri kita seadanya..Kalau benda tu boleh di ubah jadi elok tak salah kita nak bagi lebih elok.Tapi jangan la sampai buat pembedahan plastik hanya sebab hidung tak mancung macam hidustan, atau bibir tak tebal macam Anggelina Jolie..Itu dah dikira berdosa dah tu..Ada had-had nya jugak..

Kalau orang lain rasa tak seronok sebab wajah tak cantik tapi di Zimbabwe seorang lelaki sangat "bertuah" kerana memiliki wajah yang hodoh. William Masvinu dari Epworth telah dinobatkan sebagai Mr Ugly Zimbabwe 2017 dan ini membuatkan dia menjadi bangga dengan "kelebihan" yang dia miliki,.Lebih menggembirakan nya  ia adalah gelaran kali keempat.




William gembira dengan "pengiktirafan" tersebut dalam  merebut kembali gelaran yang dia pernah kalah kepada peserta lain 2 tahun lepas. Memenangi peraduan hodoh memerlukan persiapan, sama seperti pesona kecantikan,.  Lelaki berusia 43 tahun yang menganggur kini sed…

"BEAUTIFUL BUT SO STUPID " - LIHAT APA YANG WANITA CANTIK INI BALAS UNTUK MENUTUP MULUT LELAKI YANG MENGHINANYA

Assalamualaikum..
Semalam saya dengar radio dan ada dengar pesanan yang kata "Jadi lah Keyboard warrior yang Bijak" .. Pesanan tu bagi saya agak kelakar sebab boleh dikatakan semua keyboard warrior selalu merasakan mereka bijak.Sebab tu setiap komen dan ulasan dari mereka tidak memikirkan perasaan dan kemampuan orang lain. 
Apa yang terjadi pada wanita cantik ini sedikit sebanyak dapat memberi pengajaran kepada mereka yang selalu  memberi komen dan kritikan pada orang lain di laman sosial supaya lebih berhati-hati dan menjadi lebih bijak.Bukan perasan Bijak.Gambar dan komen mereka menjadi viral di media sosial sejak semalam.


Wanita cantik yang dikenali dengan nama Tyra ini memuat naik satu video beliau sedang berjalan dengan caption "U kno ..Just Casually walking.." .Tiba -tiba salah seorang pengikutnya dengan nama Nikiskandar_official  meninggal kan komen yang membuatkan ramai yang merasakan ianya satu tindakan yang menyerlahkan kebodohan lelaki tersebut.

"U …

KENAPA DAH ADA ISTERI CANTIK TAPI TETAP CURI PANDANG WANITA LAIN

Assalamualaikum...

Semalam ada baca status sorang adik kat facebook yang pelik kenapa lelaki ni dah ada bini punya la cantik meleleh, tapi dia masih lagi melirik wanita lain.Padahal wanita lain yang dia curi pandang tu tak secantik bini dia...Maka terhasil la entry ini yang kita akan ceritakan tentang kenapa lelaki masih curi pandang wanita lain walaupun sudah ada pasangan.



Lumrah  manusia  memang suka tengok benda dan perkara yang berbeza dengan yang hari-hari dia tengok.Mungkin sekadar nak buat perbandingan , nak mencari kelainan atau sekadar suka-suka atau tabiat yang sukar di buang.Tapi bukan bermakna sikap mereka tu adalah kerana jemu pada pasangan mereka.selalunya wanita yang mereka curi pandang ni adalah wanita yang penampilan nya berbeza dengan pasangan mereka sendiri.



Isteri pula jangan la bila suami curi pandang wanita lain , terus merajuk dan marah-marah.tetap tenang dan tersenyum kerana cara itu lah yang membuatkan suami kagum dan sayang pada anda kerana mereka tahu perka…

INI DIA CIRI-CIRI LELAKI YANG MATANG

Assalamualaikum...

Dah nak berubah tahun ni tertanya2 juga dalam diri sendiri ni sudah matang kah saya?Bagi seorang wanita tak ada istilah matang dalam diri kami.Sebenarnya kami lebih suka jadi tak matang.Tapi dalam keadaan tertentu kami terpaksa berpura-pura menjadi matang,...kahkahkah...Ini Betul tau ..bukan saya saja-saja nak kata macam ni.



Sebab itu lah impian ramai wanita dalam memilih pasangan ialah nak kan lelaki yang matang.Lelaki yang matang membuatkan wanita rasa lebih selamat untuk berlindung.Ni kalau dah kahwin pun kita yang kena jaga dia lebih macam jaga anak cemana..kan??hahahah..

Ok..jom kita semak 8 ciri lelaki yang matang..

Lelaki Yang Matang Tidak Mengkritik penampilan orang lain




"kenapa muka banyak jerawat"
"baju merah tak kena la dengan badan you.."
"Saya tak suka la badan gemuk awak ni..tolong kuruskan.."

Jika lelaki tersebut betul-betul matang dia akan menyintai dan menerima seseorang dalam hidup nya itu tanpa ada syarat. Dia juga ta…