Skip to main content

Posts

Showing posts with the label korea

10 TEMPAT PALING CANTIK DI KOREA YANG MESTI DILAWATI

Assalamualaikum..



Kalau tanya kat mana tempat paling best untuk makan angin 60% respondend akan jawab KOREA.Apa yang membuatkan ramai sangat orang suka melawat ke Korea ni? Bagi peminat-peminat drama dan filem Korea, mesti terkesima juga bila menonton drama dan filem Korea berlatar belakangkan tempat yang cantik-cantik dan bersalji.Nampak romantik je dengan cuaca sejuk, ada bunga sakura, kemudian ada cafe-cafe diaorang yang cantik dan paling best di Korea ada banyak makanan yang sedap-sedap kena dengan selera orang Malaysia juga.Sebab kebanyakan makanan Korea ni ada pedas, bersup tapi ada kelainan nya .


Bagi yang tak berkemampuan nak Ke Kora tu boleh je kita simpan dulu impian kita tu..nanti dah mampu dari segi masa dan kewangan boleh la kita terjah.Sebelum tu meh saya ceritakan 10 tempat paling cantik di Korea yang mesti korang lawati bila ke sana. sumber: theculturetrip

1-Kubu Namhansanseong
2000 tahun yang lalu Kubu Namhansanseong adalah sebuah tempat dimana ianya adalah salah satu…

INILAH BANDAR PALING CANTIK DI KOREA

Assalamualaikum...

Saya memang teringin sangat nak ke Korea..
Walaupun sehabuk cakap Korea pun tak reti tapi
teringin juga nak merasa cuaca sejuk di korea tu..
Sambil jalan2 di bawah pokok sakura yang berbunga lebat.
Singgah pulak di satu restoran (dah tentu la halal) untuk
makan Japchae ( dah tentu yang halal)

Berangan tak payah bayar..Cukup kalau kita pandai menghayati angan2 tu memang
boleh la mengubati sedikit kehendak dan keinginan kita..ekekekk..
Apa yang best nya Korea tu??
Dah tentu la sebab negara mereka ada banyak tempat2 yang cantik
dan cuaca negara mereka yang tak sama macam negara kita.




Jadi la jamu sikit2..kang banyak2 tak suprise pulak..kan??
Nak tahu tak kat mana tempat yang cantik ni..?
Ini lah Busan..satu tempat di Korea yang sangt cantik dan tempat ni
juga ada tumpuan pelancong2 asing.
Ianya jadi tumpuan bukan sahaja kerana tempat ni cantik tapi juga kerana
Busan juga kerap diadakaan festival2 yang menarik.
Korang yang ada rancang nak ke korea boleh la ambik
Pakej M…

GAMBAR-GMBAR PERKAHWINAN PARK SHIN HYE DAN LEE JONG SUK - PINOCCHIO

Assalamualaikum..

Amaran: budak2 sekolah jangan nak tengok gambar2 ni ye..
kang tersampuk demam Kdrama ni..hahahah..
Dengar nya Drama Pinocchio ni dah tamat ye..??
saya belum tengok sampai habis lagi..
sebab tu tak tahu dah habis ke belum..

Eh!!yang kat siaran 393 tu belum tamat lagi tau..
Boleh tengok lagi..tunggu rabu dan khamis depan..
last2 sekali diaorang kawen...
dah tersebar pun gambar kawen diaorang nih..
Cantik dan sepadan la..












Siapa lagi yang  minat drama nih..?? makcik tahu ramai yang suka.. heheh..

Sekian...

WAJAH SELEPAS MELALUI 15 KALI PEMBEDAHAN PLASTIK

Assalamualaikum..


Kalau di korea sana pembedahan plastik bukan benda asing. try la jalan2 sekitar bandar-bandar besar di korea kita mesti akan jumpa ada je orang yang berbalut kepala,,, berbalut kat hidung..hehehe.. (bajet cam makcik pernah pi korea je..)


Bentuk badan dan kecantikan wajah menjadi satu penentu kualiti hidup mereka. jadi tak hairan la pembedahan plastik menjadi pilihan wanita2 di sana.

Kim Bok Soon,wanita yang berusia 49 tahun ini kini hidup mengangur  dan penuh penyesalan di sebabkan penampilan nya. Awalnya dia datang ke sebuah saloon rmbut dan ternampak iklan  pembedahan plastik.



Mengimpikan hidung yang cantik Kim menghubungi klinik tersebut dan bersetuju melakukan pembedahan .

Dia sanggup membuat pinjaman dan mengeluarkan wang simpanan
sehingga dia menghabis kan hampir 30 juta won untuk 15 kali pembedahan.
Namun semakin lama wajah nya menjadi semakin teruk
dan ada kalanya dia sukar menutup mata dan mengawal hingusnya.


Dia mengambil tindakan apabila mengetahui pakar b…

TARIAN GANGNAM STYLE BOLEH MENYEBABKAN KEMATIAN??

Assalamualaikum..

selamat malam semua..

Tarian gangnam style nampak agak santai.
tapi sebenarnya gerak tari sepeti menunggang kuda itu
memerlukan hentakan tubuh yang kuat...
Bagi mereka yang kurang berolah raga mungkin tarian
ini tidak sesuai untuk dipraktik kan.

Eamonn Kilbride yang beasal dari Uk
meninggal dunia selepas menari tarian gangnam Style.
lelaki berusia 46 tahun ini mengalami kegagalan jantung
akibat coronary artery atheroma dimana keadaan ini
disebabkan aktivity yang berat dan meletihkan.

Tidak lah sampai menghidari untuk
melakukan tarian ini.
cuma sebelum melakukan tarian ini atau apa2 aktiviti berat
pastikan kita tahu daya tubuh kita
dan mulakan dengan aktiviti memanaskan badan dahulu.

sekian..

NAK ADA NAMA MACAM ORANG KOREA??CUBA INI...

Assalamualaikum...

Ada lagi tak yang sedang membaca ni suka kan korea??
kalau suka jom cuba tengok apa nama korea korang.
ini untuk suka2 je..
bukan betul pun..
jangan ambik serius ok..

Contohnya kalau korang lahir 4 semptember 1949 jadi
mana korea korang ialah jung sio Hee.
kita cuba ok..

Untuk nama depan korang gunakan nombor terakhir tahun kelahiran.
contohnya 1985.gunakan nombor 5.

0 : Park1 : Kim2 : Shin3 : Choi4 : Song5 : Kang6 : Han7 : Lee8 : Sung9 : Jung
kemudian untuk nama tengah gunakan bulan kelahiran korang.
1 : Yong 2 : Ji 3 : Je 4 : Hyev 5 : Dong 6 : Sang 7 : Ha 8 : Hyo 9 : Sio10 : Eun11 : Hyun12 : Raedan yang last sekali nama panggailan nya gunakan tarikh lahir.

1 : Hwa 2 : Woo 3 : Joon 4 : Hee 5 : Kyo 6 : Kyung 7 : Wook 8 : Jin 9 : Jae 10 : Hoon 11 : Ra 12 : Bin 13 : Sun 14 : Ri 15 : Soo 16 : Rim 17 : Am 18 : Ae 19 : Neul 20 : Mun 21 : In 22 : Mi 23 : Ki 24 : Sang 25 : Byung 26 : Seok 27 : Gun 28 : Yoo 29 : Sup 30 : Won 31 : Subtarikh lahi…

BAIK KO DELETE ENTRY KO SEKARANG!

Assalamualaikum...

Muahahahahah...
tajuk buat geli2 ketiak je..

boleh ke kalau kita tak setuju dengan
pendapat tuan blog dalam blog dia,
lepas tu kita nak suruh tuan blog
delete entry dia..??

Muahahahah...
gelak lagi..
kalau tak sependapat dengan dia
buat la entry balas pulak..
luahkan pendapat korang pulak..
ada ke suruh orang delete entry
ekekekek...

kalau entry tu menghina agama ke boleh la nak
paksa2 delete ..kan??
ni tak..
tak sokong k-pop je pun..
disuruhnye delete entry.
macam2 budak2 ni..
muahahahah...

sekian..

KONSERT 2PM 25 NOVEMBER DI KUALA LUMPUR.

Asssalamualaikum...

Selamat petang semua...
entry khas untuk adik2 yang giler kpop..
yang tak minat kpop boleh
baca sekadar untuk
sedapkan hati aku..wakakakak...

Minat 2pm tak???
tak tahu la 2pm ni lagu apa
yang popular..tapi kalau
korang peminat 2pm mesti tau kan??

25 november akan berlansung
konsert 2pm yang diadakan di kuala lumpur..
ni la masa nya korang nak
tengok secara dekat
cemana rupa sebenar Nichkhun
dan Ok Taecyeon..
(2 ni je yang aku kenal sebenonye..
sebab depa pernah ada dalam running man..heheh)



konsert yang akan mula
berlangsung jam 8:30 malam ini
kan menampilkan beberapa lagu2 hits dari
album mereka..

Harga tiket RM638 (standing rock zone),
488 (numbered seating), RM388 (numbered seating) dan
RM188 (tempat duduk percuma).
Harga yang tercatat adalah termasuk yuran pemprosesan-RM3.

kat bawah ni gambar
kedudukan pentas dan tempat duduk
penonton..

tiket dah mula dijual sejak 8 oct lalu..
kalau korang pelanggan TM
korang akan dapat diskaun 20%.
untuk maklumat lanjut boleh
pi kat www.starplanet.com.my.
Atau…

Drama korea-SATU JE AKU TAK SUKA.

Assalamualaikum...

Selamat petang semua..
kenyang dah..baru lepas makan..

malam tadi aku buat entry pasal
aku suka tonton drama korea ada yang bertanya
kenapa suka drama korea ye??

ni drama suami isteri-best tau!:p

heheh..mungkin sebab jalan cerita nya kot..
kebanyakan drama2 korea aku boleh layan
sebab drama2 dia banyak yang berkisar tentang kehidupan..
tambah2 drama tentang kekeluargaan..

selain drama aku jugak layan gameshow ni.best sangat3(running man)


Apa yang dia gambarkan dalam drama tu
memang terjadi dalam hidup kita..
kawan makan kawan..
jiran2 yang suka ambil tahu..
hormat orang tua..
lepas tengok drama korea mesti idea
nak tulis blog mencurah2 ke daun keladi..
heheheh

sekarang tengah mabuk tengok drama ni..:p


Aku bukan setakat tonton drama2 cinta
dan kekeluargaan mereka je..
drama2 epik pun aku tonton jugak..
drama2 budak sekolah pun aku ikut sama..hehehe
banyak sebenarnya pengajaran dalam drama korea ni..
walaupun ada yang episod sampai 3,4 puluh
tapi dia tak meleret2 macam drama indonesia..
iklan pu…