Skip to main content

Posts

Showing posts with the label kisah viral

DIGANGGU MAKHLUK HALUS LEPAS BAWA ANAK TENGOK KERBAU WAKTU MALAM

Assalamualaikum...

Seram sejuk saya bila baca satu post yang di tulis oleh sahabat saya ni.berkaitan kejadian yang menimpa 2 anak nya yang baru berusia setahun.Semoga kisah yang dipaparkan ni akan jadi pengajaran pada semua ibu bapa supaya berhati-hati apa bila membawa anak keluar rumah.

******************************

[ INILAH PUNCA AISYA KENA GANGGUAN]
.
Deepavali hari tu balik rumah mak sebab nak buat kenduri untuk arwah atok dan opah. Sesampai Ipoh mama tak sihat demam, abang dan adik pulak selsema.
.
.
.
Nak di jadikan cerita, malam sehari sebelum kenduri mama ajak abi bawak abang, adik dan abang Ayiff pusing-pusing taman. Sampai dekat dengan the Centro (tempat org main golf) ada sekumpulan kerbau.. Mama suruh abi berhenti dan tunjuk kerbau tu kat budak-budak.. Ni gambar kerbau yang sempat di ambil malam tue.
.
.
.
Balik tengok kerbau, malam tu abang tido menangis menjerit-jerit.. 2 kali mama bangun mama sangka abang mengigau.. Lepas pujuk abang tido semula..
.
.
.
Dah pagi tu Ais…

GAMBAR DETIK-DETIK TERAKHIR SEEKOR ANJING INI SANGAT MENYENTUH HATI...

Assalamualaikum..

Sedih dan sebak pulak rasanya bila saya tengok gambar-gambar seekor anjing yang hayatnya terpaksa diakhiri akibat penderitaan yang dialami oleh anjing tersebut .Hannah mempunyai penyakit sawan  yang dideritainya sejak bertahun lama.Walaupun berbagai ubatan dan rawatan diberikan keadaan Hannah bertambah teruk dan sering mengalami sawan hingga diberikan ubat untuk pinggul siku dan buah pinggan nya.Namun keadaan nya bertambah teruk hingga kerap  kali terjatuh ketika menuruni tangga. Dengan keadaan Hannah itu menyebabkan pemiliknya tidak sanggup untuk melihat penderitaan hannah berterusan dan mengambil keputusan untuk menamatkan riwayat anjing malang ini..

Untuk hari terakhir Hannah diberikan layanan yang baik sebagai kenangan untuk pemiliknya yang sangat menyayangi Hannah...Gambar-gambar yang menyentuh hati ini bukan saja menceritakan tentang hari terakhir hannah malah tergambar juga perasaan sebenar pemiliknya..




















Sedihnya... :( 
Berakhir sudah penderitaan Hannah...

sek…

LELAKI NEKAD SERAH BAYI PADA ALONG DEMI LANGSAI HUTANG

Assalamualaikum...



Saya sentiasa menyokong tindakan anak-anak muda yang nak berkahwin diusia muda.
Seronok tengok umur awal 20 an  dah jadi isteri..Macam zaman ahkak2 kita dulu la..
Zaman saya dah tak ramai yang kawen muda sebab saya kahwin pun masa umur lebih 25.
kemudian aada anak tahun 2007..
Dan sekarang ramai yang memilih untuk menamatkan zaman
bujang pada usia hampir 30 atau lebih.Benda biasa..tak pelik pun..

Apa-apa pun kenali dulu pasangan awak dan keluarga nya..
ambil la masa untuk betul2 kenali pasangan kita.
lagi bagus tanya kan pada adik beradik dia ke, kawan2 dia atau musuh dia juga tentang
bakal pasangan kita tu..jangan jadi macam seorang wanita ni..
Berkahwin muda dengan niat nak bercinta selepas nikah.
Sudahnya bayi yang dikandung dalam bahaya dan sekarang dia tengah runisng tak tahu nak buat apa..









Sumber:KHK


Tapi saya kurang setuju jika anak muda ni berkahwin muda dengan rasa terburu-buru.
Semata-mata nak ikut trend bercinta sebelum bernikah..
memang bagus tapi zaman…

KISAH ANAK SULUNG YANG TERABAI INI BETUL-BETUL MENYENTUH HATI SEORANG IBU..

Assalamualaikum...


Setiap ibu bapa mesti nak luangkan lebih masa dengan anak-anak.Tapi kadang2 masa dan keadaan membuatkan kita sebagai ibu bapa ni secara tak sengaja mengabaikan mereka.Bukan kita sedar tapi mereka sendiri dapat rasa.Sampai mereka sendiri bersuara baru la kita terseda kat mana silap kita.
Macam yang dikongsikan oleh Nadia Hazmi di facebook nya.Tentang anak sulung nya yang teringin nak bermanja dan dibelai .Jom baca kisahnya..
sayang sang putera sulung..
maghrib td.. lpas mama bebel2 dia.. suruh stop main dgn kucing..
mama: rayyan... pg wuduk n solat.. .... rayyan pun melangkah dgn penuh malas.. rayyan: hurrmmm... kan seronok kalau ayen dpt jd kucing... mama: laa... knapa plak.. malas nak solat la tu.. cpt! nti habis waktu.. rayyan: best jd anak kucing tu.. cuba mama gi tgk kt blkg sofa tu.. dia tido gulung2 dgn mama dia... mesti seronok.. mama: knapa.. ayen nak tido mcmtu jgk ke dgn mama dgn adik.. (sbb dia dh trained tido blk sendiri start masuk darjah 1 hrtu) rayyan: ye la.…

WANITA INI DIKECAM GARA-GARA EKSPERIMENT BAKAR KEROPOK

Assalamualaikum...

Saya dengan anak-anak memang boleh kata hari2 makan keropok ikan.Paling sedap kalau keropok dari terengganu dan kelantan.Tapi ada juga beli keropok keluaran belah2 utara ni.Sekali hadap je dah habis.Tapi tak pernah terfikir pulak kerangupan keropok tu adalah disebabkan pengusaha campur plastik .Setahu saya ianya jadi rangup sebab tepung ubi dan tepung sagu yang digoreng..memang la rangup..kan??



Tapi berbeza pulak pendapat dengan wanita ini . Video seorang wanita membakar keropok hari ni menjadi viral di laman sosial.Apa yang menyedihkan dia membuat berbagai kesimpulan dengan hanya experiment membakar keropok.

Video tersebut mendapat kecaman netizen yang menonton.Ada yang menyifatkan tindakan wanita tersebut hanya ingin menjatuhkan perniagaan orang melayu terutamanya dari pantai timur.



Dalam video tersebut dia mengatakan pengusaha meletak kan plastik ke dalam keropok kelantan dan terengganu yang menyebabkan keropok tersebut terbakar.

bahaya betul sekarang ni ye..Sik…

KORANG YANG CIKGU-CIKGU NI RASA HEBAT KE JADI CIKGU?

Assalamualaikum...



Agaknya minggu ni memang minggu untuk orang berlagak dan meriak kan diri la kot..
Tersebar di laman sosial hari ni komen seorang yang mendakwa mempunyai kerjaya
yang 1st  class tetapi lebih suka bertutur menggunakan bahasa melayu.
Tidak seperti cikgu-cikgu yang dikatakan suka bercakap menggunakan bahasa inggeris .
Dia juga mendakwa golongan cikgu-cikgu ni bila bertutur menggunakan bahasa inggeris
macam tak tahu nk bercakap bahasa melayu.
Meh la baca status dia yang boleh mengundang kemarahan ni..



Mujur la guru2 yang jadi rakan saya di facebook ni tak de yang
asyik speaking london.
kalau ada pun apa salah nya, boleh juga kami-kami yang tak berapa
paham ni belajar sikit-sikit.
Tak de jadi dosa pun..

Kalau 24 jam cakap melayu pun tapi kata2 asyik menyakit kan hati,
berlagak konon nya kerja kau yang 1st class..
suka merendah-rendah kan orang , baik kau bisu je cik akak oi..

sekian..


BANTU RAKAN DALAM KESUSAHAN TAPI UGUTAN YANG DITERIMA PASANGAN INI

Assalamualaikum...



Kalau time2 cam ni saya malas betul nak buka pintu...
Ada je orang dok helo2 kat pintu pagar pun saya buat tak tahu je..
bukan kita nak menyombong ke apa tapi
saya ni kadang2 tak sampai hati nak cakap.."tak nak la.."
saya rasa orang yang ada diluar pagar tu pun akan kecewa

Kadang2 tu kita dah cakap"tak nak" banyak kali
pun dia masih merayu2..
dah la panas terik, berpeluh2..
sedih tengok..
jadi nak mengelak kan rasa sedih, kecewa, terluka tu
baik la saya ni tak payah nak jenguk2, tak payah nak buka pintu.
duduk je dalam rumah senyap2.

Lagipun bahaya zaman sekarang ni..Kita ni buat baik dengan orang,
tak semestinya baik yang kita dapat.orang yang kita kenal pun boleh aniaya kita
ni kan pulak orang yang kita tak kenal.



macam kes yang jadi Viral kat facebook sekarang ni.
Tentang sepasang suami isteri yang membantu satu pasangan
lain yang dalam kesusahan ..
Mula2 cakap tak de duit , kena halau dari rumah sewa,
nak makan pun ada 1.70 je..
siapa tak se…

RAVE DANCE : IBU BAPA TOLONG TERIMA YANG INI BUKAN LAGI ZAMAN KITA.

Assalamualaikum...



Seminggu lepas sampai ke hari ni ramai rakan2 facebook kongsi video dan gelagat anak2 kita yang sekarang tengah tergila-gilakan tarian rave.Tengok sekali macam tarian cacing pun ada..kan??ekekek..Terhibur la juga bila tengok.Dah nama pun benda untuk hiburan..jadi kita yang tua2 ni pun cuba lah nak berhibur.

Tapi kan..benda2 gini memang tak boleh nak masuk dalam jiwa.Tak de sebab lain...Puncanya ialah kita dah tua.hahahh..Ini bukan zaman kita.Ini zaman anak2 kita.Jadi tak pelik pun bila kita pandang perkara  yang anak2 kita buat tapi tak sama macam kita buat sebagai sesuatu yang pelik dan kelakar dan ada kalanya kita akan kata, tak berfaedah.



Saya tak nampak kat mana teruknya tarian yang tengah jadi kegilaan anak-anak kita ni.Bukan diaorang menari sambil londeh seluar tunjuk punggung, atau buat benda2 tak senonoh.Cuma menari...salah ke?masa KRU, 4U2C , Nico, menari di zaman muda2 kita dulu , boleh je kita hadap padahal tarian tu anak saya tengok dia gelak sampai dia…

VIDEO TERAPIS SPA LUMUR AIR LIUR PADA WAJAH PELANGGAN TERSEBAR

Assalamualaikum...


Siapa suka pergi buat rawatan kecantikan wajah?
Best je rasa bila dia urut2 muka kita..
lepas tu kita pun mula la mengantuk..heheheh..
silap2 tidur nyenyak lagi.hehhehe...

Tapi hati2..jangan sampai awak tak tahu apa yang dibuat
oleh pakar terapi tu di wajah awak.
kena la tahu apa yang dia letak.
Lagi2 kalau awak ada alahan pada bahan kecantikan tertentu.
Mudah nak dapatkan rawatan kalau jadi apa2..

Bukan tu je..
takut juga la kalau terapis tu buat naya kat wajah awak.
macam yang berlaku pada seorang pelanggan lelaki di sebuah Spa di Singapura.


Seorang terapis spa meletak kan air liur nya sendiri
diatas wajah pelanggan nya yang sedang membuat rawatan kecantikan wajah.
Dia bukan sahaja melakukan nya  sekali tapi 3 kali .
Kejadian tersebut dirakam sendiri oleh
terapis tersebut .Sebelum melakukan perkara menjijik kan itu
dia menunjuk kan tanda bagus dengan isyarat ibu jarinya.
kemudian perlahan2 dia mengeluarkan air liur ke dahi pelanggan nya.

Kemudian dia menggosok ai…

FESYEN RAMBUT KETINGGALAN ZAMAN LEBIH BAIK DARI GAYA URBAN MAKAN DALAM LAMPIN

Assalamualaikum...



Kesian perempuan yang kena kecam gara-gara makan dalam
lampin pakai buang di majlis babyshower tu.
Entah apa la rasa makanan nya bila
diletak kan dalam tempat untuk isi najis.
Mungkin idea tu datang secara tiba2.
kalau di rancang dari awal dah tentu akan ada yang bantah
contohnya mungkin suami dia akan larang.

Biasa la..orang perempuan kan malas nak fikir panjang2 ..
rasa nak buat terus je buat..kan??
tapi orang lelaki kan bijak..
tak kan la benda macam tu tak boleh fikir kesan nya..kan??

jadi saya rasa idea untuk makan dalam lampin pakai buang tu
mungkin tak dirancang.idea nya datang secara tiba-tiba
2,3 jam sebelum majlis bermula.
kebetulan pinggan kat rumah dia semua sumbing tak elok nak hidang kat orang.
Pinggan pakai buang yang kat kedai2 pun dah habis
sebab banyak orang buat majlis cuti2 ni kan..

nampak??betapa saya ni seorang yang berfikiran yang baik2 sahaja..
kahkahkah...

Nak majlis nampak lain dari yang lain..
atau dia rasa nak memulakan sesuatu yang baru…

BILA DAH VIRAL YANG BIASA JADI LUAR BIASA

Assalamualaikum..



Kalau awak semua perasan la sekarang ni semua benda orang nak viralkan.
Benda dan perkara yang biasa2 pun orang viralkan
sampai ianya nampak luar biasa.
Ada yang anggap benda yang viral ni sekurang2 nya boleh menyedarkan,
boleh menginsafkan , boleh dijadikan panduan..
Itu saya setuju tapi tak semua perkara tu kita patut viralkan.
Lagi2 kalau benda tu melibatkan maruah seseorang.
Dan seseorang itu ialah orang yang kita sayang.
Contoh macam video atau gambar tersebut
terang2 dan jelas terpampang muka ayah kita
atau pun gambar tu jelas gambar mak kita.



Salah satu yang paling diperkatakan minggu ni ialah
gambar2 dan video adik beradik yang merayu nak jumpa ayah nya
sampai di simbah air oleh kelurga tiri.

Saya tak nampak apa tujuan video tu diviralkan oleh anak-anak ni.
Kata nya sayang tapi tak sedar video dan cerita macam ni akan buat
orang ramai mencaci hina ayah mereka.
Banyak komen2 yang saya baca kata ayah nya tak bertanggungjawab..
ayah nya dayus, ayahnya lemah , m…

PESANAN UNTUK PENDUDUK NEGERI KELANTAN

Assalamualaikum...

Masalah kebersihan longkang ni bukan nya ada di 1,2 negeri je..
saya rasa semua negeri dalam malaysia ni ada masalah dengan longkang.
longkang kotar, longkang tersumbat sampai bau busuk la..

Saya pernah tinggal di Johor Baharu,
saya pernah jugak ke Ipoh,ke Kuala Lumpur..
kat pulau Pinang ni sendiri..
Tak semua tempat2 ni bersih..
ada je yang kotor..Memang sakit mata,sakit hati,hidung apa tah lagi..

Saya ada terbaca di facebook tentang luahan perasaan seorang wanita ni..
Dia sebagai rakyat kelantan agak kecewa dengan
tahap kebersihan di kelantan..
Jom baca..

Kota bharu bandaraya Islam

Ntah di mana Islam,
Kotor,
Antara punca anak sulung tak suka balik bercuti ke kelantan

Pantai2 cantik tapi penuh dgn sampah, 
Lalat ribuan,
Peniaga leka berniaga, 
Untung di kaut, 
Lesen murah di bayar,
Sampah buang merata,
Asyik harap kan bandaran,
Tidak ada self awareness,
Atau self responsibility,
CLEAN UP AFTER YOURSELF,
Jgn harapkan duit royalti untuk mula berubah,
Miskin tak semestinya perlu jad…