Showing posts with label kerja. Show all posts
Showing posts with label kerja. Show all posts

Saturday, 12 March 2016

BOSAN DI TEMPAT KERJA??INI YANG ANDA BOLEH LAKUKAN...

Assalamualaikum..



Bosan kat tempat kerja?tak tahu nak buat apa??
meh kita tengok flow chart ni..
mana la tahu lepas ni tahu nak buat apa bila bosan dan tak de kerja nak buat di office..



hehehheh...

sekian...

Thursday, 28 March 2013

KERJA..KERJA..KERJA..

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua...
Musim orang pi bercuti nih...
ramai betul la blogger pi bercuti..rasa jeles pulak..

Teringin lak rasa nak bercuti..pi vietnam ke..pi bandung ke..kan??
tapi bukan nya ada duit pun..hahahah..

Jangan kan duit,masa pun tak de.
waktu kerja laki aku tu bukan nya sama macam orang lain..
orang lain habis kerja jam 5,6 petang,
suami aku pulak selagi tak gelap selagi tu la tak nampak batang hidung.
seminggu 7 hari kerja.
Tapi syukur la hari2 masih boleh balik umah
makan sekali,berbual,bercerita dengan anak-anak..
sebabnya tempat kerja suami aku dekat je dengan umah..hehe..
2,3 minit je dah sampai umah ..

Suami aku kata ada kawan2 dia yang
berulang alik dari kulim ke tempat kerja ..
jauh tu kulim dengan simpang Ampat nih..

katanya kawan dia tu keluar dari umah ke tempat kerja jam 6 pagi..
sampai tempat kerja dalam jam 7 lebih..
cer bayangkan kalau waktu balik pulak..
habis kerja jam 8 atau 9 malam..sampai umah dah dekat jam 10 mlam..
balik2 tengok2 anak2 dah tidur..

alahai..tak sempat nak manja2 dengan anak2 kan??
Tapi nak buat cemana dah tu tugas dia,cari rezeki..
nasib baik la tempat kerja suami aku tu
boleh ambik cuti sebulan 2 kali.

dulu kerja kat sini..tiger Balm..


teringat masa kerja kilang kat Jb dulu..
pi kerja jam 6:30 pagi...
sampai umah dah jam 8:30 mlam..
mujur la boipren jauh..boipren dok pulau pinang..
jadi tak de la keluar deting ke apa..
balik kerja,buat apa yang patut..lepas tu tidur..
esok pi kerja balik..ahad je cuti..
tu pun rasa macam nak giler dah..rasa macam ..
aih..lambat nya Abang Lan nak ajak kawen nih..

muahahhah...
sebenarnyat tadi nak citer pasal benda lain la...


sekian...

Friday, 30 November 2012

SEMANGAT TEMPAT KERJA

Assalamualaikum....

Selamat hari jumaat semua..
Hari last kerja mesti seronok je kan?
Masa aku kerja dulu macam tu la...
Hari jumaat je kemain semangat nye...
Semangat nak cuti..hahahah...
Hari isnin lembik je sebab tak puas dok guling2 dengan tilam bantal..

Satu lagi yang buat semangt lain macam bila hari gaji..
Memang tak sabor2 dah nak balik umah.
Nak cocok duit..hehehe.
Padahal kalau sebelum hari gaji letih kemain  ..
Balik umah je ingat nak baring2 depan tv la..
Nak mandi air panas la..
Nak tidur sampai tak nak bangunla...
Macam2 la niat nya sebab letih sangt..

Tapi bila harigaji..
Duit belom cocok lagi dah niat balik
Kerja ni nak pergi shopping...hahah
Tak berasa letih langsung.hahhah

Ada jugak orang yang semangt kerja ni bila
Ada buah hati kat tempat kerja..
Tambah2 masa awal2 bercinta ..
Duhai..masuk kerja jam 8,
Jam 7 dia dah sampai..hehe...
Datang awal2 deting la..haha..
Eh!!bukan aku la..
Aku selalu lewat pi kerja..hahhahah
Salah abang driver la..:p

Satu lagi yang buat semangt pi kerja bila ada orang minat kat kita..
Kita tak de la minat kat dia..
Cuma seronok tengok dia dok usik2 kita...
Ala2 jual mahal gitu..hehe..
Tapi tau tak..
Kalau korang seronok macam ni,
Cer korang terima dia..
Percaya la,seronok tu dah tak de..haha...

Ok la..
Apa yang buat
korang semangat kat tempat krja??
Meh bagitau...

Sekian...