Skip to main content

Posts

Showing posts with the label keluarga

DR SHEIKH MUSZAPHAR TAK KISAH KALAU USTAZAH CUBIT ANAK

Hye semua...

Setiap ibu bapa pasti nak kan yang terbaik untuk anak-anak nya. Dunia dan akhirat biarlah seimbang dan cemerlang. Begitu juga dengan Angkasawan Negara Dato Dr Sheikh Muszaphar yang mempunyai 4 cahaya mata bersama Dr Halina hasil perkahwinan mereka selama 9 tahun.



Melalui instagram  beliau banyak berkongsi aktiviti seharian nya bersama anak-anak. Berbagai perkara dikongsikan memberikan inspirasi kepada ibu bapa lain dalam mendidik anak-anak.

Dato Dr Sheikh Muszaphar juga mendedahkan beliau tidak kisah jika ustazah yang mengajar anak-anak nya mencubit untuk memberi pengajaran.






Video yang dimuat naik oleh Dato Dr Sheikh Muszaphar menunjuk kan anak nya mengadu dimarahi ketika kelas mengaji.

Namun bagi Dato Dr Sheikh Muszaphar dia tidak kisah jika Ustazah tersebut mencubit dan memarahi anak nya Malah dia berteri kasih kerana sabar mendidik anak-anak nya .



Video - Tasha mengadu selepas kelas mengaji
I picked up Tasha from her Mengaji Class yesterday as usual but she was in a gru…

DAH BERIBU HABIS UNTUK RAWAT KAKAK TAPI ALLAH BELUM IZINKAN." PENDEDAHAN KISAH KAHWIN LARI DENGAN SUAMI ORANG

Ramai rakyat Malaysia yang ambik keputusan menikah di Tahiland. Tak tahu la apa alasan mereka. Tapi ada satu kisah yang dikongsikan oleh pengguna Twitter Diyana Zahari tentang pengalaman keluarganya yang berdepan dengan masalah ahli keluarga nya yang berkahwin lari dengan seorang lelaki tempatan.

Lelaki tersebut dikatakan sudah berkahwin dan mempunyai latar belakang yang mencurigakan. Kisah ni memang sedih sebab melibatkan perasan ibu dan ayah mereka. :-

Tengah malam macam ni best jugak nak taip buat thread kisah kakak aku yang kahwin lari dekat thailand.

Sampai sekarang kakak tak balik ke pangkuan keluarga dan dia merupakan kakak yang paling baik dalam family aku :') Dia kahwin lari dengan lelaki yang dia paling benci.


Benda ni awalnya terjadi beberapa tahun lepas. Waktu kakak aku mula bekerja di kedai hardware sebagai kerani & boleh dikatakan buat kerja all in 1 la.

Kakak aku ni lembut orangnya dan jenis suka pendam masalah. Dialah adik beradik paling lembut dan baik gila.

B…

INI SEBAB MENGAPA ANDA SELALU BERBELANJA LEBIH DARI YANG ANDA RANCANG

Sebelum keluar berbelanja barang dapur dah jadi kewajipan pada kita untuk senaraikan apa barangan yang akan dibeli. Saya sendiri pun macam tu la. Buat list dan simpan dalam phone supaya mudah nak beli barang nanti. Tak de la terlupa beli atau terlajak beli.

Tapi bila dah sampai ke pasaraya tu , macam-macam benda lain yang tak de dalam senarai yang kita nampak menarik dan perlu beli.Sudahnya dari bajet RM300 terus jadi RM500 .

Tapi itu dulu la..Sekarag dah makin bijak berbelanja dan makin faham cara nak kawal diri supaya tak membeli barang yang tidak ada dalam perancangan.

Perbelanjaan terbesar setiap bulan bagi kebanyakan keluarga ialah berlanja untuk groceries. Setiap hari kita kena makan jadi tak de sebab kenapa kita tak perlu beli groceries.

Lain la kalau orang bujang yang memang tak memasak kat rumah. Hari-hari makan di kedai , jadi bajet untuk barangan runcit tak ada. Tapi kalau difikir-fikirkan kos nya tetap sama macam beli barang runcit untuk satu keluarga.

Jadi apa punca sebe…

"HARI INI KAMI TERPISAH NAMUN SAYA TETAP CARI DIA" - DATO FAZLEY KONGSI VIDEO DI MASJID BERSAMA ANAK

Seperti biasa hari jumaat semua kaum lelaki akan ke masjid untuk menunaikan solat Jumaat.Tak terkecuali juga dengan Dato Fazley dan anak nya.

Namun Dato Fazley ada berkongsi sebuah video untuk kita renung-renungkan bersama..

Sayu pulak rasa lepas tonton video yang di kongsi oleh Dato Fazley ni. Begitu lah kasihnya seorang ayah pada anak nya.Untung siapa yang masih ada ayah .

Nak-nak pulak ayah yang penyayang macam dato Fazley ni.

 Caption yang di tulis nya sangat menyentuh hati dan menggambarkan betapa dia sangat menyayangi anaknya. Lebih rasa sayu bila anak nya memeluk erat ketika melihat ayahnya berada di depan mata,.


"Tahun ini, semua orang sibuk dengan video raya yang paling sedih. Secara tak sengaja, hari ini saya dan anak sulung saya, terbuat drama sedih jugak. 

Kisahnya begini...setiap Jumaat kami akan berusaha untuk solat bersama namun yang sering memisahkan kami adalah trafik jam dan hujan. Sebab Payish akan ke masjid dari sekolahnya dan saya akan bergegas ke masjid dari …

ANAK; MAKIN BESAR MAKIN PERLU DI PERHATIKAN...

Tu dia...memang tak sempat sungguh hari ni nak buka blog , nak update sosial media.. Tak sempat!tak sempat!!

Esok pulak dah cuti sekolah. Anak-anak memang sentiasa nak ibu bagi perhatian kat diaorang je.Kalau anak-anak masih kecil lain ceritanya pulak..kan??Dah besar cerita lain  dah..hahaha..




Alhamdulillah..Anak-anak masih lagi rasa tak boleh berenggang dengan ibu diaorang ni.Risau juga bila fikirkan ada anak-anak yang semakin menginjak remaja dah tak boleh duduk semeja dengan mak ayah.

Bila mak ayah ajak makan sekali pun dah tak mahu.Biasa dengar kes-kes macam tu..kan?Bila anak dah menginjak umur nya anak-anak nak jalan sama-sama dengan mak ayah pun dah tak mau.

Harap-harap anak-anak kita semua tak macam tu lah..

Saya ni dah ada anak dara sorang.. Baru umur 11 tahun.. Mungkin belum sampai lagi fasa suka memerap dalam bilik sendirian tu..Akan datang tak tahu lah..InsyaAlllah..saya akan cuba la untuk buat dia rasa lebih seronok bila  bersama ibu dan ayah.

Pernah dulu saya bertanya pa…