Skip to main content

Posts

Showing posts with the label kawan baik

SAYA BUKAN KAWAN YANG BAIK

Assalamualaikum...



Kalau ditanya apa ciri-ciri kawan yang baik kita boleh  bagi 100 ciri-ciri kawan yang baik tu.Memang ada macam-macam sebab untuk kita labelkan kawan kita tu kawan yang baik.Masa tengah  baik , semuanya baik la..Tapi kalau masa bergaduh terus hilang semua puji pujian pada kawan tu..sebab silap sikit je..Terus cop "musuh" kat kawan kita..heheh..






Saya mengaku saya bukan kawan yang baik.Sebab salah satu ciri-ciri kawan yang baik ialah mudah memaafkan..kau buat la seratus kali salah pun dia akan maaf kan kau.jangan la risau.Dia kawan yang baik.Tapi saya tak..saya bukan macam tu..kalau nak saya jadi kawan yang baik tu , dia pun kena juga jadi kawan yang baik.Bukan yang baik tu di satu pihak je..Kedua-dua pihak kena jadi baik..Itu lah prinsip saya.



Paling saya tak mau kawan yang suka mengambil kesempatan , tak kenang budi dan merendah-rendah kan saya. Tak kira la dalam hubungan kawan, cinta, adik beradik , saudara mara, saudara mertua , saudara jauh dan dekat, k…