Showing posts with label jenayah. Show all posts
Showing posts with label jenayah. Show all posts

Friday, 3 May 2019

PEADOFILIA : ANGGOTA TENTERA CULIK DAN ROGOL MURID SEKOLAH RENDAH

Hi semua..

Seram rasa bila setiap kali terbaca berita tentang Paedofilia. Anak-anak kecil kita tak selamat bila paedofilia ada dikalangan kita. Bukan mudah nak kenal pasti mereka ni. Susah nak kenalpasti dengan mata kasar.



Sebab tu berhati-hati lah dengan orang sekeliling yang melayan anak kita dengan baik. Kalau boleh biarlah anak-anak tu ada depan mata kita setiap kali mereka bersama orang lain. Jangan terlalu mudah mempercayai orang.  Jangan berikan keizinan kalau orang tu nak bawa anak kita kemana-mana.

Ada satu kes Paedofilia yang saya nak kongsikan pada korang. Kes ni sedang hangat diperkatakan di Indonesia. Paedofil yang berjaya ditangkap oleh pihak berkuasa Indonesia ini sebenarnya adalah salah seorang Anggota Tentara Indonesia.

Lebih menakutkan apabila dia juga didakwa menggunakan ilmu hitam.



Adrianus Pattian merupakan anggota tentera Indonesia (TNI) yang berasal dari Ambon, Maluku.  Adrianus kini telah dipecat dari jabatannya. Pemecatan dilakukan sejurus dia dikesan melakukan paedofil.

Adrianus, melakukan jenayah dengan menculik dan memperkosa beberapa orang murid-murid sekolah rendah (SD) di Kendari, Sulawesi Tenggara







Sejak 29 April, surat pemecatannya terus dikeluarkan oleh Korem 143 Halu Oleo. Pemecatan dilakukan dengan tidak hormat atau PTDH (Pemberhentian Tidak Dengan Hormat).

Pada 27 April sewaktu dia melakukan perbuatan terkutuknya itu, dia masih berstatus anggota TNI
berpangkat Prajurit dua (Prada) sebelum dipecat. Dia mula menganggotai TNI pada tahun 2011 dan bertugas di Yonif 725 Woroagi.

Adrianus mula menjadi buronan apabila kerja jahatnya di kesan pihak polis. Dia bersembunyi di bilik-bilik sewa selama seminggu. Namun dia dapat dikesan dengan maklumat orang awam.



1-5-2019- Berpuluh-puluh anggota polis dan TNI kemudiannya mengepung bangunan tempat dimana dia bersembunyi. Orang awam mendakwa sempat melihat Adrianus dikawasan tersebut sejak subuh.

Tidak lama kemudian kedengaran suara orang berteriak dari belakang bilik kediaman itu.  Polis menemui Adrianus bersembunyi di bawah kolong rumah salah seorang penduduk di Lorong 55  Kelurahan Wawowanggu Kecamatan Kadia, Kota Kendari.

Ketika ditemui Adrianus Pattian dalam keadaan meniarap di tanah dan menutup kepalanya. Adrianus sempat berusaha menyembunyikan kepalanya dengan baju t-shirt.



Dengan penahan Adrianus Pattian  akan terungkaplah kejahatan dan jenayah seksual kanak-kanak yang pasti akan memeranjatkan seluruh masyarat dunia. Pasti ianya akan didedahkan oleh media dalam sedikit masa lagi.

Setakat ini polis masih mengumpul bukti jenayah-jenayah seksual yang dilakukan oleh Adrianus Pattian.



Adrianus Pattian kini berada di Rumah Tahanan Militer (RTM) di Jalan Garuda, Makassar, Sulawesi Selatan.


Tuesday, 12 July 2016

NEYSA NUR AZLYA HILANG DAN DITEMUI MATI DENGAN KESAN MENYAYAT HATI

Assalamualaikum...


Zaman sekarang ni sesiapa pun kita tak boleh percaya.Walaupun orang tu kawan baik keluarga kita sekalipun kena juga ada rasa berhati2 dan was-was.Tapi masih ramai yang tak berhati2 dan mudah percayakan orang sampai orang nak bawak anak kecil kita pun kita boleh serahkan tanpa ada rasa curiga.

Perkara sama berlaku pada kanak-kanak comel yang dikenali sebagai Neysa Nur Azlya berusia 5 tahun.. Kanak-kanak ini hilang dan ditemui mati dengan kesan terbakar selepas dia dikatakan di bawa keluar oleh seorang kenalan ibu bapa nya.


Hari khamis 7 julai 2016 keluarga ini didatangi kenalan mereka yang dikenali sebagai Zurzani pada jam 11 pagi.Dia meminta izin ingin membawa Neysa keluar berjalan2 dan keluarga nya membenarkan tanpa ada rasa curiga..

Zurzani juga meminta izin meminjam motorsikal mereka untuk membawa Neysa keluar.Namun keluarga nya mulai risau apa bila Zurzani masih tidak menghantar anak mereka pulang Tapi motorsikal yang dipinjam sudah ada di luar rumah.Seluruh keluarga dan penduduk setempat mula mencari danberita kehilangan Neysa tersebar di media sosial.

10 Julai 2016 menjadi kecoh apa bila mayat Neysa ditemui 1km dari rumah nya dengan keadaan yang menyayat hati.

Ketika ditemui mayat Neusa di tutup dengan daun kelapa dan mempunyai kesan terbakar pada tangan kanan dan bahagian badan sebelah kanan tapi  masih berpakaian lengkap.

Keluarga melarang bedah siasat dilakukan dan sehingga sekarang gerakan mengesan Zurzani sedang giat dijalan kan.

Sedih kan??Budak sekecil ni apa lah yang dia lakukan sampai sanggup di bunuh dengan kejam.Harap2 pelakunya segra di tangkap dan dikenakan hukuman yang berat.

sekian..

Friday, 13 May 2016

INI DIA 8 PEROGOL CILIK -USIA LINGKUNGAN 9-14 TAHUN

Assalamualaikum...



Dunia..dunia..
Hari ni terbaca tentang 8 perogol cilik yang ditahan polis .
kejadian bukan berlaku di negara kita tapi di negara seberang.
Namun perkara ni sangat membimbang kan kita.
Macam mana kanak-kanak ini boleh bertindak sebegini..?
Bagaimanakah didikan yang mereka terima..?
Apa yang mendorong mereka bertindak sehingga diluar kawalan?
bukan kah sepatutnya diusia begini mereka
hanya memilirkan tentang sekolah, tentang ibu ayah dan perkara2 yang
sesuai dengan usia mereka...?






Kanak-kanak ini ditahan di sekolah masing-masing.
memandangkan kesemuanya masih belajar .
Ada dikalangan mereka adalah kanak-kanak yang berusia 9-12 tahun.
Mereka dikatakan merogol seorang pelajar usia 13 tahun secara bergilir-gilir.
Lebih mengejut kan ketika melakukan perkara terkutuk tersebut
mereka  menggunaakn sejenis pil atau uabatan yang dikawal.

sekian....

Sumber: merdeka.com

Tuesday, 3 May 2016

MENGAKU KERETA KENA PECAH RUPANYA LELAKI INI ADA MUSLIHAT

Assalamualaikum...

Orang Malaysia memang ramai yang baik hati.Kalau nampak orang susah memang ramai la yang tolong .Disebabkan itu ramai juga manusia yang mengambil kesempatan atas kebaikan dan sifat belas orang Malaysia ni.

Macam yang berlaku di Pulau Pinang ni, ada yang mengakui beberapa kali terserempak dengan lelaki ini yang dikatakan mengalami kesusahan.Kemudian sesiapa yang mendengar kisahnya akan bersimpati dan menghulurkan wang kepadanya.





Pada semua yang berada disekitar Pulau pinang, jika terserempak dengan lekaki ni, ajak la dia kekedai makan berhampiran.Pelawa dia minum dan tegur la baik2 apa yang patut..heheh...Bahaya dia buat macam ni sebab takut nanti bila saat dia betul2 perlukan pertolongan orang dah tak nak tolong lagi..

Pengajaran juga untuk kita semua...


sekian..