Showing posts with label indonesia. Show all posts
Showing posts with label indonesia. Show all posts

Thursday, 1 June 2017

INI SEBAB MENGAPA LELAKI INI BERI NAMA ANAKNYA PAJERO SPORT

Assalamualaikum...



Semalam tular kisah seorang bayi yang diberi nama Pajero Sport.Ramai yang berasakan nama tersebut lucu dan tak kurang juga yang merasakan ianya nama yang tidak sesuai diberikan pada bayi tersebut.Tapi kalau dah ayahnya sendiri yang mahu macam tu apa lah yang netizen boleh buat selain mengkrtitik.



M Muis Iskandar ,39 dan isterinya Noviyanti ,34 dari wilayah Pamulang , Kota tangerang Selatan, Indonesia tidak pernah menyangka nama yang diberi pada anak nya bakal menular dan menjadi perbincangan hangat di media sosial dan beberapa kali dihubungi wartawan untuk menulis tentang nama anak keempat nya yang diambil sempena nama sebuah Model kereta Mittsubishi



Menurut Muis dia memberi nama anaknya yang berusia 1 minggu itu dengan nama  Pajero Sport kerana dia begitu tergila-gilakan kereta SUV itu.Menyedari yang dia tidak mungkin dapat membeli kereta tersebut kerana harga yang mahal, dia lantas memberi nama Pajero Sport pada anak nya.

Katanya lagi jika dia dijalan sambil menunggang motosikal dan bertembung dengan Pajero Sport , dia akan mengikut kenderaan tersebut sambil mengamati setiap bahagian pada kereta SUV itu.Kereta SUV tersebut bagi nya sangat mantap dan benar-benar memikat hatinya.


Noviyanti sendiri tidak pernah menghaklang niat suaminya untuk memberi nama Pajero Sport pada anak mereka.Sewaktu kandungan nya memasuki usia 8 bulan Muiz menyatakan ingin memberi nama Pajero Sport pada ank mereka .Noviyanti  malah menyokong cadangan suaminya itu walaupun dia sendiri tidak tahu bagaimana rupa sebenar Pajero Sport seperti yang dinyatakan suaminya .

Pasangan ini berharap bayi mereka nanti membesar  sehebat dan sekuat kereta SUV kegemaran mereka itu.

sumber: Merdeka.com

sekian...

Tuesday, 30 May 2017

BAND METAL INI DIANGGOTAI 3 GADIS CANTIK YANG BERHIJAB

Assalamualaikum...



Saya ada tonton  video persembahan satu kumpulan Metal di Youtube.Tapi kumpulan Metal yang satu ni berbeza dari kumpulan Metal yang lain.istimewanya ahli band Metal ni terdiri daripada 3 orang gadis cantik yang berhijab.

Kumpulan yang dikenali sebagai VOB (voice of baceprot)  ini berasal dari satu daerah dikenali sebagai Garut yang terletak di Indonesia.Mereka terdiri daripada Firdda Kurnia(gitar) ,Widi Rahmawati (bass) dan Euis Siti (drum).Mereka sangat terkenal kerana selalu membawakan lagu-lagu berentak Hip Metal Funky.

Band ini ditubuhkan pada tanggal 14 February 2014.Sejak dari itu mereka kerap membuat persembahan diserata tempat hingga lah nama mereka cukup dikenali peminat-peminat Metal di Indonesia hinggakan baru-baru ini nama mereka menjadi tumpuan beberapa media asing.

Tapi macam biasalah bila ramai yang menyokong tak kurang juga ada yang merasakan tindakan 3 gadis ini seolah-oleh menjatuhkan maruah wanita berhijab. Alasan nya wanita berhijab sepatutnya lebih sopan dan menjaga tata tertib.Tapi bagi saya yang dah menonton banyak  video-video mereka belum lagi nampak aksi mereka yang melampau dan tidak menjaga tata tertib.


Mungkin kerana itu lah ramai yang tetap menyokong dan mengharapkan  band VOB ini terus berjaya dan mengharumkan nama Indonesia memandangkan nama VOB (Voice Of Baceprot) juga sudah menjadi perhatian media asing.

Nak tengok persembahaan mereka jangan lupa tonton di Youtube :VoB (Voice of Baceprot) - Age Oriented

Sumber gambar :Rochman Rohim


sekian..

Saturday, 26 December 2015

LELAKI INI CETUS KONTROVERSI DENGAN SELAWAT NABI MENGGUNAKAN IRAMA LAGU GEREJA

Assalamualaikum...



Saya ada tonton satu video Selawat Nabi di youtube.
Selawat nabi yang dialun kan oleh salah seorang lelaki yang dikenali
sebagai Cak Nun.saya pun tak berapa kenal lelaki ni.
Dok klik2 tetiba je sampai kat video tu.

Apa yang menariknya
selawat nabi yang dialunkan oelh lelaki bernama Cak Nun
ini bukan lah seperti selawat Nabi yang biasa kita lun kan.
Tapi ianya menggunakan nada yang sama
dengan salah satu lagu gereja berjudul malam Kudus,.
lagu gereja yang sering dinyanyikan
oleh peganut kristian semasa menjelang krismas.

dalam video tersebut para jemaah yang lain juga
turut mengalunkan selawat nabi tersebut beramai-ramai.
Ketika habis sebaris selawat dia kemudian nya berhenti dan bertanya
sama ada ada antara mereka yang tidak bersetuju dengan
selawat yang dialunkan .Lalu dia meneruskan selawat nabi
selepas tidak ada yang mengangkat tangan sebagai tanda semua bersetuju.

Apa yang saya ketahui Cak Nun memang
dikatakan kerap melakukan perkara2 yang lain dari orang lain.
Apa yang dilakukan Cak Nun ini  mengundang banyak komen2
positif namun tak kurang juga
yang tidak bersetuju dengan apa yang dilakukan oleh Cak Nun.
Ada yang melabelkan dia sebagai gila dan ada jugak yang kata
dia merosak kan aqidah umat islam lain.

Pendapat pembaca macam mana pulak??

sekian...

Wednesday, 18 December 2013

PELAKON SINETRON,ASMIRANDAH RANCANG TUKAR AGAMA

Assalamualaikum...


Kalau korang peminat sinetron indonesia mesti kenal dengan pelakon Asmirandah..dia berkahwin dengan  Jonas Rivanno yang asalnya seorang Kristian dan memeluk islam.kemudian mereka bercadang untuk membatalkan perkahwinan kerana Jonas kembali ke agama asalnya.


Berita mengejutkan  artis cantik ini kabarnya,juga telah merancang keluar dari islam.


Anton, ayah Asmirandah mengakui belum tahu menahu tentang berita anak nya menukar agama .ayahnya juga enggan mengulas mengenai isu tersebut. "Andah belum sempat berbicara mengenai pindah agama. Saya belum dengar langsung dari dia,"


Sehingga waktu ini Asmirandah masih belum memberi apa2 penjelasan.Ayahnya  juga seolah2 terpukul dengan berita tersebut "Nanya saja sama dia. Kami sudah cukup kecewa," tambah Anton dengan kecewa.

sekian..

Monday, 11 November 2013

GAMBAR-GAMBAR UPACARA NGEREBONG DI BALI INDONESIA

Assalamualaikum...

Gambar-gambar menunjukkan ritual berusia lebih 100 tahun  yang masih diamalkan oleh penganut hindu  di Kuil Petilan Pengerebongan di Bali, Indonesia.



Ngeri: Penganut hindu di kuil Petilan Pengerebongan di Bali, Indonesia, menikam  leher tanpa mengalirkan darah dalam satu majlis tradisional. Mereka mengatakan bahawa mereka dilindungi untuk memasuki keadaan berkhayal


Upacara ini dikenali 
sebagai Ngerebong dan berlaku setiap 210 hari sepanjang setahun dalam kalendar Bali. Penganut hindu menikam diri mereka dengan  keris untuk bersatu dengan alam dan Tuhan



Upacara ini bukan sahaja membawa penduduk kampung lebih dekat kepada Tuhan mereka, ia juga membantu memberikan mereka rasa hidup bermasyarakat

pengikut hindu  Denpasar, Bali, mencuci muka dengan air panas selepas  dirasuk dan khayal


Disebelah malam pula perayaan diteruskan dengan mereka yang 
kuat agama dipakaikan dengan pakian tradisional

Orang ramai menyembah roh yang dipakaikan topeng 



Wanita muda ini dirasuk dan khayal. kelihatan seolah-olah mereka menari. Amalan ini bermula pada abad ke 19
sekian..

Saturday, 28 September 2013

DILARANG BERHUBUNGAN INTIM PANTANG LARANG UNTUK PEGANG WATAK NYI RORO KIDUL



Pelakon  Fifie Buntaran (33) perlu berpantang dalam rangka pengambaran  filem Pantai Selatan, yang kisahnya berkait dengan "penguasa" pantai itu, Nyi Roro Kidul. Fifie Buntaran yang sudah bersuami tidak boleh berhubungan intim sepanjang tempoh pengambaran filem itu kerana dia memegang peranan sebagai  Nyi Roro Kidul.

Fifie Buntaran mendapat kata nasihat dari pakar spritual yang terlibat dalam pembikinan filem ini yang menyarankan supaya dia menghentikan sementara hubungan intim memandangkan peranan nya yang memerlukan dia dalam keadaan bersih.

"Kata guru spiritualnya, jangan berhubungan badan dulu, biar enggak 'kotor'," kata Fifie Buntaran dalam temuramah di Ramayana Restaurant, Solo, Jawa Tengah, Kamis (26/9/2013).

Fifie memilih mengikuti apa yang disampaikan oleh pakar spiritual tersebut kerana jika dia tidak mengikut pantang larang tersebut dia mungkin akan ditelan ombak.

"Lebih baik mereda, gurunya bilang selesai shooting terserah. Milih sekarang melakukan apa ketelan ombak, gitu kan," katanya sambil ketawa.

Suaminya juga  bersetuju kerana faham itu adalah sebahagian dari pembikinan filem tersebut. "Diprotes sih tidak, dia mengerti peran saya kok," ucapnya.

sumber:kompas

**depa percaya benda2 gini kan??

Friday, 27 September 2013

AYAH CABUL ANAK DEPAN IBU

Assalamualaikum...


Satu kisah benar yang berlaku di Pekanbaru,Indonesia. Seorang bapa tidak membimbing anak gadis nya atau melindungi nya malah dialah  yang merosak kan masa depan anak gadisnya dengan mencabul anak nya sendiri, padahal anak gadisnya adalah anak kandungnya yang sepatutnya dijaga dengan baik.

BP (38), warga Kecamatan Sail yang sanggup mencabuli P (13) anak kandungnya sendiri. P yang juga pelajar di Sekolah Menengah Pertama (SMP) ini tidak menyangka bahawa Ayahnya sanggup mencabul kehormatan nya malah perkara itu dilakukan ketika ibunya ada dis sisi.

Jumaat 6/9/2013 seperti biasa, gadis yang baru meningkat dewasa ini tidur dengan Ibunya di bilik. Tiba-tiba ayahnya masuk ke dalam bilik dan memaksa P melakukan hubungan intim.Ibunya (AT,31) terbangun dan terkejut melihat suaminya melakukan perkara tersebut pada anak mereka.

AT berasa marah dan terus  melaporkan perkara tersebut dibalai polis.sambil menangis dia berkata "Aku tidak tahu bahwa ternyata suamiku melakukan hal ini pada putri kami. Aku tidak bisa membayangkan betapa hancur hati anakku karena hal ini. Ya Tuhan, cobaan ini sangat berat,"kata AT dengan menangis. P kini lebih banyak diam dan tidak mau bercakap dan berjumpa siapa pun kerana masih trauma.

**tu la..sapa suruh hang tido dengan anak.kan sepatutnya hang tido dengan laki hang..korang tau tak..memang ada ramai ibu bapa yang tak tidur sekatil bila anak dan besar.

sekian..

Monday, 19 August 2013

JASAD WANITA INI MASIH UTUH WALAUPUN SUDAH DIKEBUMIKAN 19 TAHUN

Assalamualaikum..

Jenazah seorang wanita di Tuban, Jawa Timur masih utuh dan mengeluarkan bau harum ketika digali untuk dipindahkan, walaupun sudah dikebumikan selama belasan tahun. kubur tersebut digali bersama 16 kubur lainnya dalam usaha untuk memperbesarkan masjid

jasad siti Masrinah


Jasad yang utuh tersebut adalah jasad Siti Masrinah, warga Desa Penambang, Kecamatan Semanding, Kabupaten Tuban. Siti Masrinah yang dilahirkan pada 1913 itu meninggal dunia pada 1994 dan dikebumikan di tanah perkuburan Desa Bejagung.

 Menurut  keluarganya, semasa hidup almarhumah merupakan wanita yang sabar dan rajin beribadah. Dia juga menyayangi anak yatim dan tidak keberatan memperuntukkan sebahagian hartanya untuk membantu anak yatim dan jiran tetanga di kampungnya.

Ketua Takmir Masjid, Ahmad Sholikin, mengatakan, 17kubur terpaksa dipindahkan dalam rangka perluasan Masjid Bejagung Lor.

“Di hari pertama itulah, ada satu jasad wanita yang sudah meninggal 19 tahun tapi masih utuh dan mengeluarkan bau harum,” ujar Ahmad. Selesai digali dan disembahyangkan kembali, jasad yang kuburnya digali kembali dikebumikan di tanah perkuburan yang sama, yang berjarak sekitar 100 meter dari lokasi  sebelumnya.

sumber:memobee

Tuesday, 23 April 2013

KANAK-KANAK INI MEREDAH BAHAYA DEMI ILMU

Assalamualaikum,....

Sedihnya tengok budak2 ni ..
demi nak dapatkan ilmu mereka beranikan diri menyeberang jambatan yang macam ni..


Jambatan ni musnah ketika 
gempa bumi tahun 2008.



tempat ni nama Pariaman..Pantai barat  indonesia.
nama je aman..tapi tak selamat..
cemana tu??


Kalau tengok jarak nya tak la luas mana kan..
jadi tak sepatutnya jambatan tu dibiarkan macam tu..
orang dah tak pakai dah jambatan kayu tu..
semua pakai konkrit je sekarang..
kerajaan lepas tangan la nih..
atau pun ketua penempatan tak cuba pun mohon bantuan..kan??



apa pun semoga mereka semua dilindungi Tuhan
dari apa2 kejadian buruk..

sekian...

Wednesday, 19 December 2012

ANDIKA KANGEN BAND LARIKAN ANAK GADIS BAWAH UMUR

Assalamualaikum...

Selamat petang semua..
selalu sangat dah kita dengar lelaki indonesia melarikan
gadis malaysia..dibawa kesana
dan mereka berkahwin...
ala2 citer dongeng romantik la konon nye..muahahah..

tak tahu la memang depa jenis suka
bwak lari anak dara orang kot..
baca cerita yang aku copy dari viva nih..


VIVAlife - Mantan vokalis Kangen Band, Andika, kembali tersangkut kasus gawat. Pada 15 Desember lalu, dia ditangkap petugas Satuan Reserse dan Kriminal Polresta Bandar Lampung karena dilaporkan melarikan gadis di bawah umur.

Laki-laki yang pernah tersandung kasus kekerasan dalam rumah tangga dan narkoba itu dilaporkan orangtua seorang gadis di bawah umur, CC. Andika dilaporkan telah membawa kabur anak mereka selama sekitar lima hari.
Belum lagi perkara beres, kali ini muncul kabar bahwa tak lama lagi Andika akan segera bebas.

Menurut Ferry Juan, kuasa hukum Andika, saat dikontak wartawan VIVAlife pada Rabu, 19 Desember 2012, kliennya telah setuju untuk menikahi CC. "Walaupun baru kenal sebentar, Andika pasti mau bertanggung jawab. Mau tidak mau itu harus dijalani. Itu risiko perbuatan, risiko laki-laki," ujar Ferry.

Secepatnya, Ferry melanjutkan, Andika yang telah berumur 28 tahun akan mengawini gadis yang baru berusia 16 tahun itu. Dengan demikian, sang vokalis akan segera bebas dari persoalan hukum yang kini membelitnya. Sebab, kata Ferry, Andika dijerat dengan delik aduan.
"Jadi, kalau Andika mau memenuhi syarat itu, dia harus dibebaskan setelah memenuhi tuntutan keluarga untuk menikahi CC," Ferry menambahkan.
Hanya saja, Ferry belum bisa memastikan tanggal pernikahan Andika dengan CC. Yang jelas, dia memastikan bahwa waktunya tidak akan lama lagi. "Nanti saya kabari kalau dapat info. Sekarang saya sedang di Kalimantan," katanya. (kd)
banyak betul la kes dia buat..
selalunya kalau orang ada nama dan dikenali ramai jni
memang akan jaga nama baik dia..ni tidak..
banyak pulak onar nya.

sekian...


Thursday, 26 January 2012

MINYAK PENGASIH UNTUK DIJUAL

Assalamualikum...

selamat tengahari semua...
tadi baca kat blog rara cerita pasal rumah opah dia kena rompak..
habis laptop dan barang2 berharga yang hilang..
dan itu kerja warga asing..

depa ni memang pantang ada peluang tau..
mula nak ambik kesempatan..
semlam suami balik kerja dia cerita la..

tengahari masa nak keluar makan ada sorang lelaki
indonesia datang kat pondok pengawal keselamatan..
Dia tawarkan pada pakcik jaga tu minyak pengasih.
minyak tu dia letak dalam botol kecik je..


katanya sebotol dia jual rm300.
kalau tak de duit boleh bagi telefon bimbit.
pakcik tu tak percaya kat dia tapi dia bersungguh2
yakin kan pakcik tu yang itu minyak pengasih.

lagipun menurut pakcik tu mana boleh minyak
pengasih dijual sebarangan macam tu saja.
nampak seperti lelaki indonesia tu tak mau berganjak pergi
pakcik tu suruh dia pergi kat bus stop depan pondok pengawal keselamatan tu .
kebetulan waktu tu ada 3 orang perempuan kat situ..

pakcik tu kata..
"kalau hang boleh bawak salah sorang perempuan tu mai kat sini,aku beli minyak hang ni.."

terus dia sengih2 macam kerang busuk.
pakcik tu siap pesan lagi..
kalau nampak muka dia kat sini lagi nak pukul ramai.heheheh

depa ingat lelaki kat malaysia ni semua macam lelaki indonesia gamaknya..
nak mana2 perempuan boleh calit2 dan bawak lari je...


sekian...

Sunday, 13 November 2011

SEA GAMES::RAKYAT INDONESIA MENYOKONG NEGARA LAIN DEMI WANG??

Assalamualaikum..

Selamat malam semua...
tadi aku ada baca luahan rasa
seorang rakyat indonesia sewaktu
menonton sea games petang tadi..
katanya penyokong indonesia
lebih suka bersorak dan menonton dirumah..
di gedung perlawanan tu
lebih ramai yang menyokong team pelawat..

Rupanya yang menyokong team pelawat
ty adalah rakyat indonesia sendiri.
mereka dibayar untuk menyokong team pelawat.
sebagai satu cara untuk memeriahkan majlis..

suara sokongan untuk team pelawat telah menenggelam
kan suara penyokong tuan rumah.
sedangkan mereka berada ditempat mereka
sendiri.
dia kecewa sebab rakyat
indonesia boleh dibeli dengan wang.

****************

wang betul2 membuatkan seseorang itu berkuasa..kan?
tapi bagi aku lah.. tak sepatutnya kan
pihak2 tertentu tu menggunakan
wang untuk membeli sesuatu yang tak sepatutnya...

kalau tak de tukang sorak pun apa salahnya..
ini kan masanya indonesia menjadi tuan rumah
jadi tak hairan la kalau suara penyokong mereka ramai..
perlu ke kita bayar untuk menghalang semua tu??
tak sepatutnya berlaku!

Sekian..