Skip to main content

Posts

Showing posts with the label gambar

10 TEMPAT PALING POPULAR SELURUH DUNIA UNTUK SESI FOTOGRAFI DITAHUN 2016

Assalamualaikum...

Bila tiba hujung-hujung tahun macam ni memang ramai yang merancang untuk mendirikan rumahtangga.Trend sekarang ni sebelum majlis tu akan diadakan dulu sesi bergambar untuk bakal pengantin atau orang sebut Pre Wedding..Memang banyak tempat-tempat  yang cantik kat dalam malaysia ni .Tapi kalau nak kan kelainan dari segi suasana tu mungkin boleh berkira-kira  untuk ambil gambar pengantin di luar negara,Mesti gambar pengantin korang meletop la..

Hari ni sempena hujung tahun yang akan dipenuhi dengan majlis-majlis perkahwinan ni , saya nak kongsikan dengan pembaca semua 10 tempat menarik diseluruh dunia yng boleh korang pilih untuk dijadikan tempat untuk sesi fotografi semperna perkahwinan atau boleh juga kalau nak pergi untuk ambil gambar selepas perkahwinan, berbulan madu dan sebagainya..

#1 Cappadocia, Turkey


#2 Seljalandsfoss, Iceland



#3 Turtle Bay Beach At Caneel Bay, Virgin Islands, USA



#4 Lombok , Indonesia


#5 Yosemite National Park, California, USA



#6 Monserrate Palac…

GAMBAR DETIK-DETIK TERAKHIR SEEKOR ANJING INI SANGAT MENYENTUH HATI...

Assalamualaikum..

Sedih dan sebak pulak rasanya bila saya tengok gambar-gambar seekor anjing yang hayatnya terpaksa diakhiri akibat penderitaan yang dialami oleh anjing tersebut .Hannah mempunyai penyakit sawan  yang dideritainya sejak bertahun lama.Walaupun berbagai ubatan dan rawatan diberikan keadaan Hannah bertambah teruk dan sering mengalami sawan hingga diberikan ubat untuk pinggul siku dan buah pinggan nya.Namun keadaan nya bertambah teruk hingga kerap  kali terjatuh ketika menuruni tangga. Dengan keadaan Hannah itu menyebabkan pemiliknya tidak sanggup untuk melihat penderitaan hannah berterusan dan mengambil keputusan untuk menamatkan riwayat anjing malang ini..

Untuk hari terakhir Hannah diberikan layanan yang baik sebagai kenangan untuk pemiliknya yang sangat menyayangi Hannah...Gambar-gambar yang menyentuh hati ini bukan saja menceritakan tentang hari terakhir hannah malah tergambar juga perasaan sebenar pemiliknya..




















Sedihnya... :( 
Berakhir sudah penderitaan Hannah...

sek…

BLOGGER SAJA YANG TAHU KEADAAN DISEBALIK GAMBAR YANG CANTIK DIBLOG-BLOG MASAKAN

Assalamualaikum...




Korang mesti selalu tengok gambar2 yang  cantik di blog-blog masakan dan tertanya-tanya bagaimana gambar tersebut diambil . Tahu tak bagaimana   keadaan sebenar disebalik  gambar tu??hahhaha..saya akui la bila nak ambik gambar makanan misal nya jenuh jugak nak menyusun benda2 dalam pinggan tu..Bila orang tengok gambar hidangan tu orang tak tahu pun sebenarnya masa gambar tu diambil anak tengah bergaduh berebut remote tv, pinggan kotor masih belum cuci , dan dapur pun belum siap kemas. Jom kita tengok gambar2 disebalik kejadian gambar yang cantik yang selalu korang tengok di blog-blog masakan dan instagram milik blogger-blogger masakan ni..









Kadang2 nak ambil gambar mee kari dah snap baru perasan telur nya terbalik atau tak nampak daging dan sebagainya..Lepas tu kena snap lagi, dan lagi..snap 10 kali tapi yang post kat Ig dan blog hanya satu gambar saja..Sampai suami tanya banyak nya ambil gambar..gambar sama je pulak tu..hehehe..

sekian..

GAMBAR INI BUKTI KITA PERLU YAKIN JIKA MAHU BERJAYA

Assalamualaikum..

Pernah rasa rendah diri?Rendah diri sebab gemuk?
awak rasa bila gemuk awak tak boleh buat apa pun??
Awak terlalu rendah dan awak rasa awak tak boleh bersaing dengan yang tinggi??
Jangan macam tu..meh saya belanja gambar untuk naik kan semangat awak ye...














Nampak??tak payah sedih2 ye..
bangun dan kuatkan semangat ..berjaya atau tidak itu belakang cerita..
sekurang2 nya kita berusaha untuk bersaing..
dan orang lain pun tahu yang kita tak takut bersaing dengan mereka..


heheh..

sekian..

INI SEBAB KENAPA KITA MESTI SELFIE

Assalamualaikum...


Selagi smartphone ada kamera depan selagi tu kita akan terus selfie..betul tak wahai kaki2 selfie??hahah..buat apa beli smartphone kamera depan belakang kalau tak nak selfie..kan?

Untuk kaki2 selfie ini sebab kenapa kita harus terus selfie...

1)kita dapat mengawal gambar kita.Kadang2 gambar yang diambil oleh orang lain selalu mengecewakan kita.Belum sedia dia dah ambil gambar kita.Hasil nya, mata terpejam, mata kena flash, nampak gemuk... :(

2)Dapat menutup kekurangan kita.Misalnya kita tahu bagaimana untuk menyembunyikan bahagian pipi kita yang chubby atau senyuman yang bagaimana lebih nampak menarik.




3)gambar selfie juga membuat kita lebih dekat dengan orang yang jauh.Ada bezanya gambar selfie dengan gambar kita yang di ambil oleh orang lain .Tentu rakan kita akan lebih teruja jika mendapat gambar yang diambil oleh kita sendiri.

4)Selfie menunjuk kan yang kita percaya dengan diri kita sendiri.Kita akan lebih menghargai diri sendiri dan  dari selfie kita tahu kita…

BERTUAH NYA ORANG YANG PERNAH DIGANGGU HANTU

Assalamualaikum..

Ingat tak entry seram pagi tadi yang saya publish tu..
amboih2..ada yang kata tak seram pun...
eleh..ye ke tak seram..
entah2 cakap gitu sebab malu nak mengaku seram..kan??heheh
takut orang kata dia penakut la tu...



Kadang2 saya rasa orang2 yang berjaya
merakan gambar2 hantu ni adalah anatara mereka yang bertuah la.
hahahha...bukan senang hantu nak bergambar sekali.
lagipun bukan  sebanrangan kamera boleh guna..betul tak??
kadang2 guna kamera cikai2 je pun dah boleh rakam gambar  hantu...

Sama juga macam orang yang mengalami kejadian2
nampak hantu atau diganggu hantu.
mereka ni dikatakan orang-orang yang bertuah diberikan
pengalaman macam ni..
Merasa la juga pengalaman seram sampai nak terkencing tu..
hehe

Tapi ada juga yang bernasib malang..
kena kacau dengan hantu sampai kena demam panas..
ada yang sampai terkejut dan kena serangan jantung.



sekian..