Showing posts with label filem. Show all posts
Showing posts with label filem. Show all posts

Wednesday, 26 July 2017

INI PUNCA KENAPA SEKARANG RAMAI PELAKON KAYU

Assalamualaikum..



Saya ni bukan pandai pun bab lakonan  tapi saya seorang penonton yang bijak.hahah...Saya pun tahu memilih mana satu drama dan filem yang mempunyai acting yang bagus .Tak ramai orang yang menonton drama atau filem dengan melihat kualiti lakonan .Kebanyakan nya lebih memilih untuk melihat jalan cerita dan pelakon cantik dan kacak.

Itu juga lah menjadi sebab kenapa ramai pelakon sekarang ramai yang tiada talent.Yang orang dok kata pelakon kayu  tu ini lah puncanya. Penerbit drama dan filem lebih mengutamakan paras rupa berbanding mutu lakonan.Sudahnya semua drama penuh dengan pelakon yang cantik-cantik dan kacak semata-mata mahu "menjamu" mata penonton.Padahal kualiti lakonan sepatutnya lebih diutamakan.

Semalam terbaca post yang ditulis Han Zalini yang menceritakan pengalaman di layan sebuah produksi drama ketika menghadiri satu ujibakat untuk drama  .Apa yang mengecewakan ialah produksi drama tersebut lebih memilih paras rupa berbanding melihat kualiti dan bakat lakonan .Saya tertanya-tanya adakah kalau pelakon tak kacak dan cantik , drama dan filem tak kan ada penonton.



Makna kata sekarang ni kalau nak berlakon datang je untuk casting tapi tak payah tunjuk bakat tu sangat..Tayang muka je..Toleh kiri , toleh kanan, berlagak macho kemudian boleh dah berlakon drama jam 10 malam atau pun drama  7 petang.

Ada yang kata bakat boleh digilap..Yang cantik dan kacak ni walaupun tak de bakat berlakon tapi InsyaAllah , berlakon 5,6 drama lagi  boleh dah nampak bakat tu.Tapi apa yang kita kesalkan ialah yang bertul-betul berbakat mereka tak mau ketengah kan..Jangan kan nak jadi hero, nak jadi adik kepada hero tu pun belum tentu lagi.

Tengok je lah pelakon berbakat yang dah ada nama sekarang pun sikit punya susah nak dapat berlakon drama tv. Kalau nak tengok mereka berlakon , tunggu je la mereka buat filem sendiri. kalau untuk drama pun penerbit yang betul-betul nak berkarya je yang nak pilih mereka.Tapi penerbit yang lebih nak kan keuntungan dalam akauan bank sendiri ni akan terus memilih yang "berperwatakan menarik " saja..

Entah apa la makna "berpewatakan menarik " yang penerbit2 drama tv ni maksud kan?Bukan kah pandai menjiwai watak, ada bakat lakonan  dan sebagainya pun boleh dikategorikan sebagai "berperwatakan menarik"...


sekian..


Wednesday, 8 February 2017

HINA UMAT ISLAM: FILEM BARU SHAHRUKH KHAN DI BOIKOT

Assalamualaikum,..


Saya antara peminat filem-filem lakonan Shahrukh Khan.kalau dalam filem tu dia jadi jahat pun saya tengok.Ada ramai lagi peminat-peminat Shahrukh Khan yang sentiasa ternanti-nanti filem lakonan nya.Terbaru filem RAEES yang sedang hangat dengan kempen promosinya diseluruh dunia .

Filem RAEES mengisah kan seorang pengusaha membuat minuman keras yang juga seorang penyeludup dikenali sebagai Raees Bhai.Kejahatan yang dilakukan oleh Raees Bhai sukar di kesan pihak polis kerana kekejaman nya.Berlaku beberapa konflik apabila seorang pegawai polis mendedahkan kejahatan Raees Bhai.

Apa yang mengecewakan Shahrukh Khan dan team RAEES adalah filem ini tidak diluluskan untuk tayangan di Pakistan kerana terdapat unsur-unsur menghina orang islam dalam filem berunsurkan gengster tersebut.


Kerajaan pakistan menegaskan filem tersebut tidak melambangkan sisi seorang muslim yang baik kerana watak utama nya yang beragama islam tapi melakukan banyak kejahatan.

Pakistan adalah antara negara  yang memberi pulangan terbesar kepada industri perfileman di india dan keadaan ini sudah pasti memberi kesan buruk pada RAEES.

Tak pe la..yang pasti nya kalau masuk Malaysia filem ni laku keras sebab orang Malaysia ramai Minat Shahrukh Khan..kan??hehehe

sekian..


Tuesday, 26 July 2016

BAYANGKAN KALAU SHAHRUKH KHAN BUKAN HERO FILEM DILWALE DULHANIA LE JAYENGE..

Assalamualaikum..



Kalau betul peminat filem hindustan mesti dah pernah tonton filem Dilwale Dulhania Le Jayenge (DDLJ).
maknanya kalau belum tengok tu nampaknya awak bukan peminat filem hindustan.la....
DDLJ adalah antara filem paling popular di dunia tau.
Sebab tu la masih ada panggung wayang yang masih menayangkan filem ni di India.
hebat kan??

Lakonan Kajol dan Shahrukh Khan dalam filem ni adalah antara lakonan paling berjaya
sepanjang karier mereka berdua dan sehingga sekarang dua lagenda ni
masih lagi menjadi rebutan ramai penerbit filem.



Berbalik pada filem DDLJ ni, sebenarnya watak yang dipegang oleh Shahrukh Khan
tu nyaris2 je dilakonkan oleh pelakon lain.
Ini disebabkan pada awalnya Shahrukh Khan menolak untuk
berlakon di dalam filem tersebut.

Kemudian Aditya Copra selaku pengarah filem ni terpaksa mencari pelakon lain
dan pelakon yang juga popular ketika itu , Saif Ali Khan menjadi pilihan Aditya.
Mujur la Saif Ali Khan juga menolak untuk berlakon dalam filem ni.
Sekali lagi Aditya merayu dan memujuk Shahrukh Khan untuk
menerima pelawaan nya dan Akhirnya Shahrukh Khan bersetuju..



Gitu la kesah nya..
Makcik2 dan akak2 mungkin tahu dah kisah sebalik tabir ni..
Ni saya cerita kat adik2 je..hahahah..

Bayangklan lah kalau Saif Ali Khan yang jadi hero untuk filem DDLJ ..
mesti tak pecah panggung la..heheh
saya memang tak minat Saif Ali Khan tu..
sebab suara nya..ermmm..sangat!

hahahah

sekian...

Wednesday, 16 March 2016

WAJAH TERKINI MICHAEL "THE PRINCESS DIARY "

Assalamualaikum..



Siapa masih ingat dengan filem "The Princess Diary "
Mia yang cantik tapi selamba berkawan baik dengan Lily yang sentiasa menyokong .
tak lupa juga dengan Michael ..lelaki biasa yang biasa2 je
tapi menaruh perasaan pada Mia.
Apa khabar michael sekarang ye??
entah macam mana rupa michael sekarang ni??
nak tahu wajah terkini Michael atau pun nama sebenarnya Robert Schwartzman?




Berubah banyak dah wajah dia..
Dulu cute je sekarang nampak aummmmm...
hahahaha..


sekian..

Saturday, 14 November 2015

MALAM MINGGU MESTI TONTON ASTRO 202 VELITHIRAI

Assalamualaikum...


Biasanya malam minggu macam ni saya jarang tengok Siaran lain selain dari Astro 202.Siaran filem2 tamil.hehheh..malam ni filem seram .jadi layan je.....

Saya sejak sekolah dulu memang suka la tengok filem tamil..Hero2 nya bukan kacak pun tapi jalan cerita tu best.Memang menggambar kan cara masyarakat diaorang yang sebenar.

kalau filem dia tentang hal2 politik tu , berani je diaorang buat cerita menteri cekik duit haram , polis makan rasuah..kalau kat negara kita buat filem macam tu memang tak keluar wayang la filem kau.hahah..

Filem diaorang pulak kebanyakan nya da diselitkan unsur2 jenaka ..kebanyakan filem diaorang memang macam tu.walaupun cerita tu sedih ya amat, tak de la 3 jam tonton tu sedih je mood kita.ada la sesekali kita diajak bergelak ketawa.



Pelakon 2 dia bukan saya kenal pun walaupun selalu tonton filem tamil.tapi ada banyak Filem tamil yang melekat dalam fikiran saya sampai sekarang walaupun dah bertahun.Contoh nya macam Filem Muthu, lakonan Rajinikhant.Filem ni banyak aksi lucu.sampai sekarang tak jemu tonton.lagu pun best...



Satu lagi filem yang saya suka ialah filem seram Chandramukhi.Filem seram ni saya suka sebab yang pegang watak wanita dirasuk hantu tu orang nya cantik.tapi bila kena rasuk muka nya seram walaupun cantik..tapi tak tahu nama sebenar pelakon nya nya apa..hahhaha..
dan satu lagi filem yang sampai lagu2 nya pun saya minat ialah filem Minnale.



Filem minnale ni tentang seorang lelaki yang menyamar jadi orang lain untuk pikat seorang gadis.tak disangka identiti sebenar orang yang dia gunakan untuk menyamar tu ialah musuh dia sejak dia belajar di kolej lagi.Lagu2 dalam filem ni memang best.Ada orang tak layan lagu tamil.tapi saya layan je..Zaman sekolah dulu jiran saya orang india.Jadi lagu2 tamil ni macam lali dah kat telinga.hahha..
tapi yang banyak bunyi gendang tu sakit jugak telinga sesekali dengar.hahah

Satu lagi paling best tengtang filem tamil ialah aksi lawan2 tu..Hindustan pun kalah dengan bab2 ni.
jadi best pulak bila tengok hero dia lawan dengan muka selamba macam baru bangun tidur..Nama pun hero..kan??heheh..



sekian..