Skip to main content

Posts

Showing posts with the label fesyen

" I'M CHINESE BUT I LIKE TO BERHIJAB" INI SEBAB MENGAPA GADIS CINA INI SUKA BERHIJAB

Hi semua..

Masa zaman saya bersekolah dulu ada rakan non muslim yang tutur sama memakai baju kurung ke sekolah. Berbanding rakan-rakan mereka yang lain,mereka memilih untuk mengenakan baju kurung sebagai pakaian seragam. Nampak ayu dan sopan.

Pemikiran masyarakat sekarang sudah semakin terbuka, Bukan sahaja berbaju kurung malah ada non muslim yang mengenakan hijab dan menutup aurat dengan sempurna tak ubah seperti yang dituntut dalam agama islam.


Gadis yang dikenali sebagai Jia Qing mengakui sangat selesa mengenakan hijab setiap hari, Menurutnya , mempunyai ramai rakan yang berbangsa melayu membuatkan dia tertarik untuk mengenakan hijab seperti rakan-rakan nya yang lain.




Jia Qing juga mengakui apabila dia menutup aurat perasaan nya lebih tenang,


"I dah berkawan dengan orang malay lama kot , bila i tengok kawan-kawan I bertudung nampak ayu jaa semua , i tertarik dengan malay sebab bila tutup aurat i rasa tenang jaa😊.

Jia Qing juga sempat berkongsi gambar ketika pertama kali menc…

7 PENAMPILAN CANTIK DAN ANGGUN SHERRY AL HADAD SEPANJANG BIG STAGE MUSIM KE DUA

Hi semua..

Nama Sherry Al Hadad adalah nama besar dalam industri hiburan yang berjaya mengetengahkan bakat melebihi penampilan. Namun ramai yang lebih mengenali Sherry  kerana bakat dan penampilan nya seiring menjadi inspirasi dan dikagumi ramai.



Walaupun sering menjadi bahan jenaka namun Sherry tetap melangkah dengan senyuman dan sikap meredah dirinya amat disenangi ramai. Tidak hairan lah wanita anggun ini mempunyai ramai peminat yang sentiasa menyokong kerjayanya dan sering memberi kata-kata semangat setiap kali ada pihak yang cuba menjadikan nya sebagai satu bahan jenaka.






Sejak mengendalikan rancangan realiti Tv Big Stage, Sherry semakin dikagumi ramai dan sehingga siaran Big Stage musim kedua , gandingan Sherry dan Alif Satar dikatakan sebagai pasangan pengacara paling serasi.

Satu lagi yang menjadikan kemunculan Sherry dinanti-nantikan oleh penonton ialah kerana penampilan nya menggayakan berbagai busana. Ianya sangat elegent dan menyerlahkan kecantikan seorang Sherry Al Hadad.



BRIDESMAID DENGAN KOSTUM T-REX CURI TUMPUAN DI MAJLIS PERKAHWINAN

Anda dijemput ke majlis perkahwinan dan anda diberitahu  untuk memakai apa saja jenis pakaian yang anda suka. Jadi apa yang anda akan pakai ke majlis perkahwinan tersebut?

Cristina Meador, wanita yang menjadi viral di sosial media apabila dia memilih untuk mengenakan kostum dinosaur di sebuah majlis perkahwinan. Lebih mengejut kan dia adalah bridesmaid dalam majlis tersebut.



Setahun yang lalu Cristina menerima mesej dari kakak nya, Deanna, yang meminta agar dia menjadi bridesmaid di majlis perkahwinan yang akan berlangsung di Nebraska

Cristina terus bersetuju dan yang menjadi masalah baginya ialah dia tidak tahu pakaian yang bagaimanakah harus dipakai dimajlis itu nanti.

Tidak mahu adiknya terlalu memikirkan tentang pakaian yang akan dipakai di majlis tersebut, Deanna menjelaskan yang Cristina bebas untuk memakai apa saja pakaian yang disukai.


Dari memilih dress yang menawan dan manis di pakai Cristina sebaliknya memikirkan untuk mengenakan sesuatu yang lain dari kebiasaan. Dia memi…

KASUT SEKOLAH YANG BAGUS DAN TAHAN LAMA TAK PAYAH BELI 3,4 KALI

Hi..

Dah siap ke persiapan untuk anak-anak masuk sekolah tahun 2019 nanti? Saya ada dua orang anak. Yang si kakak tu tak banyak barang nak beli sebab semuanya dia dah ada. Cuma belikan baju sekolah sehelai dan kasut sekolah.Yang lain masih boleh di pakai.



Cuma adiknya saja yang beli banyak barang sebab nak masuk darjah 1. Tak la banyak sangat pun. Uniform 2 helai, beg sekolah, dan kasut sahaja. Alat tulis pun tak payah beli sebab memang ada banyak kat rumah ni.

Kebanyakan alat tulis , si kakak dan adik dapat masa aktiviti dan program kat sekolah dan tadika diaorang dulu.Memang simpan untuk kegunaan bila perlu. Jadi tak payah beli dah.

Baru-baru ni saya baca di facebook ramai yang merungut dengan harga kasut sekolah yang sangat mahal. kebanyakan nya berharga rm30 ke atas untuk sepasang kasut sekolah.




Saya ni pun bukan lah orang senang. Tapi bagi saya sejak dulu lagi macam tu lah harga kasut sekolah. Tak de beza pun. Lain la kalau korang memang nak kasut yang memang dari jenama mahal-…

GAYA TUDUNG NURUL IZZAH SENTIASA JADI PERHATIAN NETIZEN

GAYA TUDUNG NURUL IZZAH SENTIASA JADI PERHATIAN NETIZEN Ramai jugak yang suka dengan  gaya tudung Nurul Izzah tu tapi saya belum tergerak hati nak cuba gaya tudung macam tu.. Tudung gaya tu sesuai dengan Nurul Izzah je kot,

Tapi kadang-kadang saya tengok Nurul Izzah paikai tudung gaya tu nampak selekeh jugak.hahhaha..Kalau dibentuk kan tudung tu cantik-cantik  nampak la kemas dan menarik.Tapi bila datang senget benget tu terus rasa tak mampu la nak tiru,hahaha.
Dah ramai yang cuba gaya tudung Nurul Izzah ni.Ada yang jadi tapi ada juga yang nampak macam tak jadi je.. Kalau bentuk muka bulat memang tak nampak la gaya Nurul Izzah tu.Kemudian ada juga yang pakai tudung gaya nurul Izzah ni tapi bahagian dagu tak tutup.
Cara betul dia , kita kena pakai tutup bahagian dagu tu.Kalau tidak memang tak nampak sama..Nampak biasa2 je..
Kadang-kdang orang kata "ni gaya tudung Nurul Izzah," tapi saya nampak macam tak sama je..lagipun Nurul Izzah pakai tudung bawal yang biasa tu je tau..Dia…