Skip to main content

Posts

Showing posts with the label cerita lawak

KISAH BENAR : BALASAN KERANA BERKASAR DENGAN IBU

Assalamualaikum..

Jom baca kisah benar balasan seorang anak yang derhaka sebab berkasar dengan ibu dia yang suruh dia solat.Cerita benar ni di kongsi oleh Akmal Hizzat di akaun twitter dia.




Aku nak share sikit kisah yg bertajuk "Bahaya Derhaka Kepada Ibu". Benda ni terjadi kat aku sendiri masa aku umur 21 tahun. Ya, zaman jahiliah lagi masa tu. Ingatan aku tentang kisah ni masih fresh lagi, mungkin takkan lupa sampai bebila.


Masa tu aku tak sengaja tertinggikan suara kat mak aku, padahal mak aku suruh sembahyang je pun. Bodoh bukan?


Hari tu hari ahad, dalam pukul 5:30 ptg. Aku tengah syok gila tidur atas sofa dari pukul 3 petang sebab letih join program larian kat kawasan umah aku pagi tu. 5 pagi kot aku bangun.


So, masa tgah syok gila tidur kat sofa dgn suasana yg sejuk dan nyaman, tetiba aku terdengar satu suara memanggil2 aku dari jauh.


Haa aku ni mmg jenis kalau tidur lena mana pun mesti akan tersedar kalau dengar orang seru-seru nama aku, lebih-lebih lagi mak aku la ka…

PENING KEPALA CIKGU KALAU DAPAT ANAK MURID MACAM NI.

Assalamualaikum...




Di satu sekolah, ketika waktu pelajaran sejarah:

cikgu: Sudin, Cikgu perhatikan kami dari tadi asyik mengantuk je.. Bangun dan jawab soalan cikgu ni... Jelas kan siapa Thomas Alva Edison??

Sudin : tak tahu cikgu..

Cikgu: James Watt awak tahu?

Sudin : Lagi la saya tak kenal...

Cikgu : Alexender Graham Bell?

Sudin : pun saya tak kenal la cikgu...

Cikgu : semua awak tak tahu?teruk betul la awak ni Sudin..

Sudin: Ok..sekarang saya pulak nak tanya cikgu.Cikgu kenal Pak Brahim??

Cikgu: siapa tu??

Sudin : Abang Mat janggut cikgu kenal ke??

Cikgu: mana lah saya kenal..

Sudin : Latifah janda bang Ali..cikgu kenal??

Cikgu: siapa mereka semua tu..mana la saya kenal..

Sudin: Ha..tahu pun.saya cuma nak bagitau cikgu,bukan semua orang yang cikgu kenal tu,saya pun kenal.Orang yang saya kenal, bukan cikgu kenal semuanya..Kita kan manusia.Ada kawan-kawan sendiri

Cikgu: ??????


****** hahahahahah..pening kelapa dapat anak murid macam ni..
sekian..

KENAPA ISTERI SAHAJA YANG KENA BUAT BANYAK KERJA RUMAH?

Assalamualaikum...



Ini lah sebab nya kenapa orang perempuan selalu rasa
dia lah yang paling banyak buat kerja..
tapi memang betul pun..kan??
lelaki ni kita suruh baru dia bergerak..
nak tau kenapa??

sebab kita ada lah queen..
dan lelaki ada lah king!

tak percaya baca nih..



kan..??jadi orang perempuan..
sila terima hakikat..

sekian..

SENARAI NOVEL PALING MELETOP 2015

Assalamualaikum..



Suka baca novel??
ini ha..nak kongsikan pada semua kaki2 novel.
senarai novel2 yang dijangka akan hit dan meletop2
di pasran untuk tahun 2015 ni..
jom tengok kot2 ada yang berkenan di hati...


Hhahahha...
naik semput saya ketawa bila baca tajuk2 novel ni..



jangan marah ye pada yang rasa tertipu tu..
Kita gurau2 je malam ni..
jangan marah a... :)


sekian...

JANGAN MENYESAL KALAU DAPAT SUAMI MISKIN

Assalamualaikum...

Saya baca cerita lawak ni..
baca pulak dengan suami..
Senyum meleret je dia....hahahah..



Memiliki Suami Miskin
Seorang isteri marah pada suaminya untuk kesekian kalinya.

Isteri: "Mengapa kamu tidak memberitahu saya terlebih dahulu yang kamu miskin hah!"

Suami: "Saya sudah beritahu kamu, kamu hanya mengangguk dan tidak mahu memahami.."

Isteri: "Apa yang kamu katakan?"

Suami: "Saya beritahu kamu, cuma kamulah satu-satunya milikku di dunia ini.."

Isteri: "???!!!"


Hahahaha..lawak kan...
Ayat lelaki masa time bersumpah setia dulu..
kalau ada kekasih awak pernah
cakap macam ni jangan sesekali awak menyesal bila dah kawen nanti ok...

sekian..

PEMBANTU RUMAH ORANG KAYA

Assalamualaikum...

jom baca cerita lucu..
*************

Ketika mengunjungi rumah seorang kawan yang kaya,saya didatangi
pembantu rumahnya yang berasal dari indonesia..
dan …..

Pembantu: Mau minum apa .. jus buah, soda, teh, coklat, cappuccino, frapuccino, atau kopi?
Saya: Teh saja,terimakasih

Pembantu: Tehnya teh ceylon, teh india, teh herbal, teh alang-alang, teh alang-alang madu, atau teh hijau?
Saya: Teh Ceylon

Pembantu: The ceylonnya pake es atau hangat?
Saya: ais je la..

Pembantu: esnya mau es batu, diserut kasar, diserut salju atau dihancurkan acak?
Saya: ais batu biasa saja..

Pembantu: es batunya mau yg bentuk kubus, pipih, bulat, atau love
Saya: yang bentuk love boleh??

Pembantu: baik, Anda mau tehnya hitam atau putih?
Saya: putih

Pembantu: Dengan susu, atau krim segar?
Saya: susu

Pembantu: Susu kambing, atau susu lembu
Saya: susu lembu ..

Pembantu: lembu new zealand atau lembu Afrika?
Saya: kalau macam tu susu putih je la..

Pembantu: Mau pakai pemanisnya dengan gula atau madu?
Saya: Dengan gula

Pemban…

SURAT DARI SEORANG GADIS UNTUK AYAHNYA

Assalamualaikum...

Untuk ayah yang tersayang,
Saya menulis surat ini dengan perasaan sedih dan sangat menyesal.
Ketika ayah membaca surat ini, saya sudah pergi jauh dari rumah ini.
bersama dengan kekasih saya, dia lelaki yang baik,
ayah pasti akan menyukai nya walaupun badan nya bertatoo,
dan rambutnya yang panjang dan berwarna seperti pelangi.

Dia sudah cukup matang walaupun dia belum berusia..
(umur 42 belum tua..kan??).
Dia sangat baik terhadap saya, lebih2 lagi dia ayah dari
anak yang saya kandung sekarang ni..
Dia sendiri yang meminta untuk kami sama2
membesarkan anak ini..

Kami akan tinggal dimana2 saja, dia ada perniagaan
extacy yang sangatbesar,
dia juga telah meyakinkan saya bahwa marijuana itu tidak tidak la terlalu teruk.
Kami akan tinggal bersama sampai mati memisahkan kami.

satu hari nanti pati ada ubat untuk menyembuhkan penyakit AIDs.
jadi dia pasti akan sembuh.ayah jangan risau ye..

saya juga tahu dia sering keluar dengan wnita lain
tapi itu bukan masalah bagi saya kerana saya percaya…

JANGAN MAKAN BENDA YANG TAJAM-TAJAM

Assalamualaikum...

selamat pagi..
satu hari isteri berbual2 dengan suaminya...

Isteri:Abang...kalau saya mengandung nak buat apa ye??

Suami:bagus la..jaga makan,jangan makan benda2 yang tajam..

Isteri:Apa benda yang tajam2 tu??

Suami:pisau,gunting,jarum..bla bla bla..


ekekkekek...
lawak tak???
tak????
huh!!!


sekian,...

HANTU TAK WUJUD .

Assalamualaikum...

Cakkk!!dah mandi ka??
sejuk oi pagi ni..ekekkek..

Biasanya kalau hari sabtu ni apa
aktiviti korang??
tidur?kerja??

alamak..kalau kena kerja memang boring..kan??
tapi ada jugak yang kerja
separuh hari je..jam 12 dah boleh balik.
jadi sebelum korang boring2
jom kita baca cerita lucu ni ye??
********

Hantu Wujud ke Ayah ???

Sorang anak dan bapanya berpindah ke rumah baru..
selepas beberapa bulan mendiaminya...
...
Anaknya bertanya kepada bapanya...

Anak : Ayah percaya ke dengan hantu ???

Bapa : Tak...memang tak wujud hantu kat dunia ni...

Anak : Tapi orang gaji kita cakap yang hantu itu wujud...

Bapa : Bila masa kita ada org gaji ni ?? Jom packing barang kita ni,kita pindah...
**************

ekekekek...
tadi dia kata hantu tu tak wujud..
last2 dia jugak yang takut..

sekian..

SIAPA LAGI NAK PUJI KALAU BUKAN....

Assalamualaikum...


heheh..
siapa lagi nak puji kan??

sekian..

hahahahhaha....

Assalamualaikum...

selamat malam semua..
tak tido lagi ke??
jom baca cerita lawak yang aku copy paste
dari facebook ni..
semoga terhibur...:)

Seorang mamat yg mmg gemuk masuk ke sebuah fitness center dgn niat utk menguruskan badan. Seorang lelaki di kaunter bertanya kepada mamat tadi, "Kami menawarkan 2 program di sini... RM50 utk versi 'Biasa' dan RM100 utk versi 'Cepat'.
"Saya ingat nak ambil yg biasa punya sebab saya baru
je nak try kuruskan badan", kata mamat tadi. "OK. Encik sila masuk ke bilik NO. 5 di penjuru bilik sana", jawap lelaki penjaga kaunter.

Mamat tadi pun masuk laa ke bilik yg di suruh lalu menutup pintunya. Selang 2 minit kemudian, datang laa seorang perempuan yg mmg lawa, cantik, body best, mantap dan segalanya. Dia kemudian menanggalkan kesemua pakaian sehinggakan mamat tadi dah xsenang duduk dan berpeluh2. Perempuan tadi berkata, "Kalau tuan dapat kejar saya, tuan bole buat aaaaapa saja dgn saya... hik hik hik" d…

senyum-senyum lagi...

"Seorang pemuda yang menunggang motosikal dalam perjalanan pulang ke rumahnya singgah di sebuah rumah kerana hujan turun dengan lebatnya pada malam itu. Itulah sahaja satu-satunya rumah yang terdapat di tepi jalanraya yang sunyi itu.Rumah tersebut dimiliki oleh seorang janda muda yang tinggal bersendirian. Janda tersebut mempelawa pemuda itu bermalam di rumahnya. Pemuda itu pun ditempatkan di sebuah bilik yang mempunyai katil yang besar.. Selang beberapa minit, pintu biliknya diketuk dan janda tersebut masuk.

"Mahukah saudara ditemani?" soal janda tersebut dengan nada yang manja.

"Kalau ada yang sudi, apa salahnya!" balas pemuda itu dengan hati yang melonjak-lonjak.

"Baguslah," kata janda itu pula. "Di luar sana ada seorang lagi pemuda yang hendak tumpang bermalam di sini. Jadi, dia bolehlah tidur bersama saudara...""

jom senyum-senyum..

seorang nenek datang menziarahi rumah cucu perempuannya yang baru
berkahwin. Setelah membunyikan loceng, si nenek terkejut kerana mendapati
cucu perempuannya yang membuka pintu dgn tanpa seurat benang pun di badannya. Belum sempat si nenek bertanya, si cucu berkata,

"Saya sedang menunggu suami saya pulang dari berkerja nie nek!"..

"Yg kau telanjang tu nape!!!???" marah si nenek.
"Ini la BAJU CINTA saya" balas si cucu perempuannya.
"BAJU CINTA ??" si nenek kehairanan.
"Ya, suami saya menyukainya, saya juga begitu senang MEMAKAInya.
Saya harap nenek dapat balik dulu sebelum suami saya pulang kerana tentu
suami saya nanti akan berasa malu melihat saya memakai BAJU CINTA ini di
hadapan nenek." pinta si cucu perempuannya.

Si nenek faham kehendak cucunya. Dalam fikirannya mungkin itu cara terbaru
si isteri melayan sang suami. Di dalam perjalanan pulang si nenek mendapat
idea. Fikirnya dengan mengikut cara cucu perempuannya, sudah tentu dia dapat
mengeratk…

senyum-senyum....!

selamat petang semua.. mengantuk tak??aku rasa macam nak tercabut bijik mata aku ni.. sape yang ngantuk tu ape kata meh kita baca satu cerita yang boleh buat kita hilang mengantuk untuk seketika..


PART I
Cikgu Berahim sedang mengendali kelasnya dalam aktiviti sukan di padang sekolah. Seperti biasa, Cikgu Berahim akan menyuruh murid²nya melakukan regangan otot. Tiba di satu bahagian, dimana murid² baring dan mengangkat kaki lalu menggerakkannya seperti sedang mengayuh basikal. Cikgu Berahim asyik memerhati seorang muridnya yang pada mulanya menggerakkan kakinya tiba² memberhentikan kakinya. Lalu Cikgu Berahim menyergah muridnya yang bernama Man Dol.

"Woiiii Man, apa sebab kau berhenti ni hah".
"Oh Cikgu Berahim, basikal saya tengah turun bukit Cikgu, sebab tu saya berhenti.Takkan nak kayuh jugak.


PART II
Waktu sekolah telah tamat.sebelum keluar kelas, Cikgu Berahim telah bertanya kpd murid²nya.
Cikgu : Siapa nak masuk/pergi syurga? Semua murid mengangkat tangan kecuali Man Dol l…

salah fahaman....!

Si Rahmat baru saja kawin dengan Siti.
Tapi pada malam pertama mereka
tidak terus berhubungan intim, kerana mereka letih tolong kemas dapur/kemah dll. Pada malam harinya mereka makan burger MacDonald bersama di dalam bilik.
Emak Rahmat pasang telinga dari balik pintu dan mendengar suara...

Siti : "Bang, dah dipicit picit tak keluar-keluar." (Sambil memicit sos MacDonald.)Rahmat : "Memanglah dah lubangnya kecik!"Siti : "Dahtu nak buat macam mana? Saya potong jelah hujungnya!"Emak Rahmat terus panik, terus buka pintu bilik dan berteriak,
"Jangan!!! Jangan gunting anu anak aku!".
Rahmat & Siti : **#@##^%&??!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

meh baca..!

tadi aku bergoogle2 la kejap.. sekali ade la terbace satu post ni kan.. macam best je.. kelakar pun ada.. orang lain mungkin dah pernah baca kan? meh aku kongsikan bersama...

nama2 pilihan untuk orang jepun..

1. Yang pemarah- KEJI CACIMAKI

2. Yang tak suka brg mahal- SATO SUKAMURA

3. Yang bisu- KITA TADASUARA

4. Yang suka makan tosei- NANACHI HITOSE

5. Yg suka lagu blues- APO NADIKATO

6.Yang suka belajar- ASIKO ULANGKAJI

7. Yang kerap bikin ribut- WAKASI HURUHARA

8. Yang masih bujang- MATIMATI TAMOKASI

9 .Yang asyik berbini - ASIKO GILOBETINOKO

hahahha....
kelakar kan??

!~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~!