Showing posts with label cara-cara meluruskan rambut tanpa ke salon . cara untuk melurusan rambut. Show all posts
Showing posts with label cara-cara meluruskan rambut tanpa ke salon . cara untuk melurusan rambut. Show all posts

Thursday, 9 March 2017

CARA UNTUK MELURUSKAN RAMBUT

CARA-CARA  MELURUSKAN RAMBUT TANPA KE SALON

Assalamualaikum....




Rambut korang lurus atau kerinting??
Ada orang suka rambut kerinting.
tapi ramai juga yang memlih untuk berambut lurus..
Salah satu sebabnya kalau rambut lurus ni boleh lah kita pelbagaikan gaya rambut kita.
Kalau rambut kerinting nampak comel dan bergaya..
Tapi susahnya berambut keriting ni ianya kena bijak digayakan..
Betul tak??Sebab tu lah lebih ramai yang memilih untuk berambut lurus..


bagi korang yang berambut kerinting atau ada anak-anak yang berambut kerinting ,
boleh je kalau nak rambut lurus tanpa ke salon.
Cuma ambik masa sikit la..Tpai jimat la duit..
Hari ni saya  nak kongsikan dengan korang
cara2 untuk meluruskan rambut tanpa ke salon
dengan menggunakan daun seleri.
korang boleh gunakan cara untuk meluruskan rambut ni untuk adik2
atau anak korang.
kot2 la tak mau rambut dia kerinting..kan??
nak buat untuk diri sendiri pun boleh jugak..



Cara-cara untuk meluruskan rambut 

1. Ambil satu ikat daun saderi, bersihkan dan  tumbuk sampai hancur
atau kalau nak lebih mudah kisarkan ..(daun , akar dan batang nya)..kemudian tapis..ambil air nya saja..

2. kalau korang tumbuk je , masuk kan 1/2 cawan air dan perah daun saderi.ambil airnya..

3. simpan air saderi tersebut dalam bekas tertutup



4. Keesokan harinya, gunakan air perahan saderi untuk
disapukan keatas kepala.jangan lupa sambil ratakan air diatas rambut gunakan jari untuk memicit kulit kepala,.

5.selepas dibiarkan air perahan selama 2-3 minit,
bilas rambut dengan air bersih.

6.lakukan selama 10 hari dan korang akan nampak
perubahan pada rambut korang..

Selamat mencuba...

sekian..