Skip to main content

Posts

Showing posts with the label cara tegur sikap buruk isteri

INI CARA PALING SWEET KALAU NAK TEGUR SIKAP ISTERI

Assalamualaikum...



Korang pernah tak tanya suami korang " Awak rasa saya ni orang yang macam mana?"

Soalan tu ramai lelaki tak suka jawab sebab dia nak berterus terang tapi tak boleh sebab dia tahu silap cakap nanti bergaduh..Tau2 je la orang perempuan ni , kalau suami kata "nasik lembik sikit hari ni.." dia punya sentap tu sampai henyot pipi .Punya buruk nya.

Kalau isteri tanya soalan macam tu jangan lah bagi jawapan yang buruk-buruk saja..Satu je soalan dia..kau pulak senaraikan habis buruk dia.macam la esok kau tak jumpa isteri kau dah..

Pelan-pelan boleh tak??Bagi 3 sikap isteri yang baik tapi selit kan satu yang tak best.Contohnya..

"awak ni bertanggungjawab , pandai didik anak, saya paling suka tengok awak ajar anak mengaji..Cuma bila awak garang sangat saya rasa nak menyorok bawah katill"


Mudah tak??Jangan serius sangat masa bercakap dengan dia..Selit2 sikit lawak supaya dia tak la rasa stress..Ni tidak..Biasa yang terjadi...

"awak ni orang n…