Skip to main content

Posts

Showing posts with the label cara guna auto gear

CARA PENGGUNAAN GEAR AUTOMATIK YANG BETUL

Assalamualaikum..
CARA PENGGUNAAN GEAR AUTOMATIK YANG BETUL


Memandangkan sekarang ni saya sedang belajar memandu saya banyak la menggoogle dan membaca tentang kereta ni.Itu lah yang saya sibuk kan sangat minggu ni sampai kan jarang2 dapat 'bersosial ' macam selalu.Pagi pergi belajar memandu , ada masa lapang saya tengok youtube  dan semalam saya ternampak satu post tentang Cara penggunaan Gear Automatik Dengan Betul.Artikel ni saya baca di twitter.Saya pun tak pasti siapa pemilik asal post ni tapi bagi saya ianya banyak membantu menambah sedikit ilmu saya tentang gear automatik ni.Jangan tau bawak kereta je tapi menjahanam kereta pun pandai jugak..hahahh
Sebelum ni saya pernah belajar bawak kereta gear manual.Ianya agak susah dan saya tak berapa cekap. Tapi bila dah belajar bawak kereta gear Auto rasa lebih mudah dan senang . Tapi dalam senang2 tu pun ramai juga yang melakukan kesilapan ketika mengendalikan Auto Gear ni hingga ianya boleh merosak kan gearbox kereta tersebut .…