Showing posts with label cara dato alif syukri didik anak. Show all posts
Showing posts with label cara dato alif syukri didik anak. Show all posts

Thursday, 19 November 2015

NAK AJAR ANAK HIDUP SUSAH MAK AYAH JANGAN NAK BERMEWAH-MEWAH

Assalamualaikum...



Mesti ramai yang dah baca pasal cara dato Alif syukri mengajar anak-anak dia
supaya tidak bermewah-mewah walaupun mereka adalah dari keluarga jutawan.
Ramai yang kagum dengan cara Dato Alif.
Siapa yang follow IG dato Alif sejak dulu tahu la
cara hidup Dato Alif sekeluarga memang sangat sederhana.
Diaorang mkan pun bentang tikar kat dapur.Tak makan pun kat meja
makan diaorang yang besar dan gah tu..

Bila keluar je cerita tu beberapa hari ni saya perasan
masing2 semua nak mengaku tak bagi kemewahan pada anak2.
saya pun kadang2 nak gelak juga bila baca komen2 orang yang saya kenal
dan tahu gaya hidup diaorang macam mana,
Tiba2 diaorang mengaku diorang pun tak mewahkan anak2 dengan
gadjet, barang2 mahal dan sebagainya.
hehehe.

Semalam keluar cerita  tentang seorang artis wanita
yang juga mengaku dia tak mewahkan anak-anak dia.
Padahal semua orang tahu betapa gahnya majlis2 harijadi anak2 ,
majlis aqiqah dan sebagainya.
Bukan tu saja , tempat makan , pakaian dan sebagainya juga
menjadi pertikaian ramai .

macam tu la pendapat orang kaya.
makan ayam dan daging setiap hari pun masih susah..
sebab yang ada cuma lauk tu..
mewah bagi mereka bila ada ketam, udang, ikan yang diorder di restoran mewah..
beza dengan yang betul2 susah ni.
nak makan pun berkais2..
nak beli dging sekilo pun pikir habis2..
hahah..

bab gadjet pulak..
bagi orang kaya..beli yang biasa2 je ..sebab nak anak merasa susah..
padahal yang betul2 susah ni..
nak pegang gadjet pun tak dapat..heheh

Lagi satu kalau nak anak betul2 merasa susah,
mak ayah pun tunjuk la gaya hidup yang sederhana..
nak suruh anak belajar susah tapi mak ayah
kemain mewah gaya hidup..
macam ketam ajar anak berjlan je..
betul tak??

Saya suka rumah nampak mewah walaupun
barang2 dalam nya harga murah..hehe..
kalau awak pun sama macam saya awak kena 
baca ni.jangan terlepas tau..Hari ni!!!(klik)

sekian...