Skip to main content

Posts

Showing posts with the label bukti bee pollen bagus untuk kecantikan

RAHSIA KECANTIKAN VICTORIA BECKHAM

Assalamualaikum...
Korang tengok Victoria beckham ni cantik tak?? muka dia bagi aku cantik la untuk wanita yang berusia 40 tahun.. tak de kedut atau jeragat.. maknanya dia memang jaga sungguh muka dia..kan??

nak tau dia pakai apa kat muka dia... Bee pollen..ni aku baru tau pasal Bee Pollen ni.. Pollen merupakan debunga jantan yang dikumpul oleh lebah-lebah pekerja. Lebah-lebah ini akan menambah nektar atau madu daripada pundi madu mereka ke atas pollen yang akan menukarkannya dari bentuk serbuk yang teramat halus kepada butiran yang mampat atau granul. ianya nampak seperti sarang lebah kerana ada lubang-lubang tempat lebah betina meninggalkan telur. Bee pollen ini mengandungi asam amino, vitamin B, folic acid, enzim dan co-enzim alami. Harganya memang mahal dibandingkan madu biasa.
Madu ini cukup berkesan untuk  mengatasi masalah kulit seperti jerawat, eksim, psoriasis, dan melembabkan kulit sehingga kelihatan  lebih tegang dan awet muda. Selain itu, bee pollen juga baik untuk pencer…