Showing posts with label bola sepak. Show all posts
Showing posts with label bola sepak. Show all posts

Tuesday, 19 June 2018

MOHAMED SALAH AKUI SUDAH SEDIA UNTUK PERTEMUAN MENENTANG RUSIA

Penyerang utama pasukan Egypt , Mohamed Salah dilihat melakukan latihan bersama pasukan nya bagi persedian menentang Rusia dalam kempen Piala Dunia. Mohamed Salah mengalami kecederaan bahu yang serius seblum ini dikatakan  memerlukan rehat yang panjang dan ramai yang menjangka kan beliau tidak akan diturunkan sepanjang  Piala Dunia 2018.

Egypt memerlukan khidmat Salah bagi perlawanan menentang Rusia bagi kumpulan A yang bakal diadakan pada 20 Jun ini. 

Dalam satu kenyataan nya beliau mengakui sudah bersedia untuk beraksi menantang Rusia. "saya sudah bersedia untuk perlawanan esok.100% saya kuat " Ujar Penyerang berusia 26 tahun ini .









Hector Cuper menjelaskan sebelum ini tidak menurunkan Salah dalam perlawanan menentang Uruguay sebelum ini kerana tidak mahu mengambil risiko memandangkan Salah belum pulih sepenuhnya.

"Salah adalah pemain yang sangat penting bagi kami. Ianya tidak boleh disangkal sesiapa pun. Tetapi Anda perlu ada pasukan yang bagus,

Mungkin jika Salah  ada di hari ini untuk menentang  Uruguay, keputusan nya mungkin  akan berbeza. " ujar Hector dalam sidang media.

Salah kini adalah harapan rakyat  Mesir yang ingin negara mereka berjaya di Piala Dunia 2018. Pemain lIga eropah ini juga berjanji akan memberikan yang terbaik dan semampunya.

"Mereka adalah orang-orang saya. Mereka tidak  menjadi beban untuk saya. Mereka ada di belakang saya. Mendukung saya. Saat saya melangkah menuju lapangan, kami tetap bersama," kata Salah.

Gambar : Nicklas Hanoatubun


#wc2018 #rusia2018 #salah #egypt

Wednesday, 17 May 2017

BEZA MENONTON BOLASEPAK DIRUMAH DAN DISTADIUM

Assalamualaikum...



Suka ke stadium tengok perlawanan bola sepak??
mesti ramai yang suka..
kalau tak pi stadium tengok kat tv pun ok jugak.
Dijamin selamat ..kan??.

Tonton bolasepak dalam tv dan di  stadium banyak bezanya..
ada orang yang kata tengok
kat tv takde rasa..
kena tengok kat stadium baru boleh layan..

Untung tengok kat stadium bila game dah habis
korang boleh tengok dekat2 pemain kegemaran korang
sampai la lengang tengah padang tu.
Kalau tengok kat tv , nampak kecik je Liridon.
nak berbalas senyuman pun tak dapat.


Lagi geram bila tengok guna astro..
angin sikit dah hilang siaran.
Gigit jari je la...


Tengok kat tv korang tak boleh jerit melampau2 kalau gol dijaringkan...
boleh jerit tapi agak2 la..
tapi kat stadium nak jerit sampai
terkeluar anak tekak pun tak dak sapa marah..
kat rumah try la jerit kuat2 sampai level 7.
Tak pasal2 kena carut dengan jiran tetangga.
silap2 ambulans pun mai bawak korang pi hospitak bahagia..heheheh

Tengok bolasepak kat stadium jugak
korang boleh mencarut2..
kat stadium mencarut dan maki hamun
jadi halal..hahahha..
korang mancarut la sampai berkudis mulut.
selagi penyokong pasukan lawan tak dengar carutan korang selagi tu la
ianya tak salah..
tapi cuba la korang terjerit2 mencarut , maki hamun kat umah..
tak pasal2 kena lempang dengan mak korang..hehheh..
nak mencarut sangat ye?

Kat stadium, korang sendiri yang jadi pengulas.
tapi kalau tengok kat umah.pengulas dah ada..
korang tinggal layan je pengulas tu cakap
sambil makan kuaci..Sambil basuh pinggan pun boleh layan bola.



Selain tu kalau tonton bolasepak kat stadium korang boleh
melepaskan kemarahan dengan membakar kerusi stadium..
bakar banner penyokong lawan..atau banner sendiri. (kes tak mau dah jadi penyokong) )
atau merosak apa saja harta stadium..
Paling teruk pun persatuan bolasepak je yang kena bayar gantirugi..
tapi kat umah kalau korang marah sebab kalah
boleh ke korang buat gitu..?
bakar sofa,pecahkan cermin kereta ayah korang,
pecahkan pasu bunge mak korang..ada berani??
mau makan penyepak!!hahahah..



Paling best kalau kat stadium korang boleh jugak melepaskan
kemarahan kepada pemain bolasepak dengan melontarkan botol dan
batu bata ke arah pemain..
tapi kat umah tak boleh buat gitu.
try la buat kalau tak bijak.
marah kat Amri yahya,ambilk botol kicap dalam peti ais
baling kat skrin tv..
Lepas tu tekup muka dengan bantal ..menangis tak de tv.

Walau apa pun,menonton bolasepak
di stadium memang sangat menyeronok kan berbanding dirumah..
jadi pada semua  yang tak minat bolasepak
kalau nak rasa minat sila2 la ke stadium bila ada perlawanan..
mungkin dari situ la minat pada bolasepak akan muncul...
Rezeki la kalau jodoh pun muncul.

Kalau ada anak kecik tak payah la bawak pi stadium..
situ bahaya tau...!!!

sekian...

Wednesday, 17 February 2016

SENARAI NAMA PEMAIN BOLASEPAK KEDAH MUSIM 2016

Assalamualaikum...



Liga Super 2016 membuka tirai dengan Kedah gagal memungut sebarang mata namun pada aksi perlawanan kedua kemenangan menjadi milik pasukan Kedah.Menjadikan pasukan Kedah sebagai salah satu saingan yang agak kuat dalam kancah Liga Super kali ini.

Dibarisi beberapa pemain muda yang hebat Kedah dijangka akan memberi saingan hebat pada pasukan lain .Berikut adalah senarai pemain bola sepak kedah bagi musim 2016.



Goalkeepers
1 Abdul Hadi Hamid GK
21 Mohd Syazwan Abdullah
30 Farhan Abu Bakar GK


Defenders
2 Mohd Sabree Mat Abu
3 Mohd Syawal Nordin
4 Bang Seung Hwan
5 Osman Yusoff
6 Shafizan Hashim
11 Mohamad Raphi Azizan Mariappen
13 Khairul Helmi Johari
15 Mohd Rizal Johari
24 Mohd Alif Fadhil Ismail
25 Azmeer Yusoff
28 Mohd Asri Mardzuki


Midfielders
18 Abdul Halim Shaari
7 Baddrol Bakhtiar
16 Amirul Hisyam Awang Kechik
17 Syazwan Tajudin
19 Farhan Roslan
22 Syazwan Zainon
23 Hanif Mat Dzahir
8 Liridon Krasniqi
10 Sandro Mendonca
12 Amar Rohidan
14 Ahmad Fakri Shaarani
23 Mohd Hanif Matdzahir

27 Ariff Farhan Mohd Isa
29 Syazuan Hazani

Forwards

26 Mohd Shazuan Mohd Ashraf Mathews
9 Carlos Kahe
20 syafiq Ahmad

Friday, 30 January 2015

JADUAL PERLAWANAN LIGA SUPER PASUKAN PERAK 2015

Assalamualaikum...

Ini pasukan kesayangan saya..
jadi kena la simpan jadual baik-baik..
Jadual perlawanan  Liga Super pasukan perak 2015.


Saya harap barisan pemain Pasukan Perak dapat kembalikan semula
kepercayaan penyokong2 perak yang dah lama nak
tengok Piala Super berada di perak.

sekian..


Sunday, 14 December 2014

SENARAI NAMA PEMAIN PDRM UNTUK MUSIM 2015.

Assalamualaikum..




SENARAI PENUH PEMAIN PDRM UNTUK MUSIM 2015.

Jurulatih : 
Azman Adnan

 Penjaga Gol

1. Badrulzaman Abd Halim
2. Saiful Amar Sudar
3. Wilfred Anak Jabun
Pertahanan
4. Muslim Ahmad
5. Afif Amiruddin
6. V.Thirumurugan
7. Fadhil Hashim
8. Faizal Abu Bakar
9. Arman Fareez Mohd Ali
10. Onoriode Kughegbe (Nigeria)
11. Mohd Eskandar Ismail
12. Mohd Fekry Tajuddin


Midfield

13. Ahmad Ezrie Shafizie Sazali
14. Azrul Azman
15. Shahril Izwan Abdullah
16. Ashidi Dil Ashar Yusof
17. Alafi Mahmud
18. Shahruain Abu Samah
19. Isma Alif Mohd Salim
20. Nurul Azwan Roya
21. Lot Abu Hassan
22. Fauzi Majid
23. Mohamadou Sumareh (Gambia)

Penyerang

24. Ali Ashfaq (Maldives)
25. Dramane Traore (Mali)
26. Ahmad Nizam Rodzi

sekian...

sumber:bolasepakmalaysia