Skip to main content

Posts

Showing posts with the label bola sepak

MOHAMED SALAH AKUI SUDAH SEDIA UNTUK PERTEMUAN MENENTANG RUSIA

Penyerang utama pasukan Egypt , Mohamed Salah dilihat melakukan latihan bersama pasukan nya bagi persedian menentang Rusia dalam kempen Piala Dunia. Mohamed Salah mengalami kecederaan bahu yang serius seblum ini dikatakan  memerlukan rehat yang panjang dan ramai yang menjangka kan beliau tidak akan diturunkan sepanjang  Piala Dunia 2018.
Egypt memerlukan khidmat Salah bagi perlawanan menentang Rusia bagi kumpulan A yang bakal diadakan pada 20 Jun ini. 
Dalam satu kenyataan nya beliau mengakui sudah bersedia untuk beraksi menantang Rusia. "saya sudah bersedia untuk perlawanan esok.100% saya kuat " Ujar Penyerang berusia 26 tahun ini .








Hector Cuper menjelaskan sebelum ini tidak menurunkan Salah dalam perlawanan menentang Uruguay sebelum ini kerana tidak mahu mengambil risiko memandangkan Salah belum pulih sepenuhnya.

"Salah adalah pemain yang sangat penting bagi kami. Ianya tidak boleh disangkal sesiapa pun. Tetapi Anda perlu ada pasukan yang bagus,

Mungkin jika Salah  a…

BEZA MENONTON BOLASEPAK DIRUMAH DAN DISTADIUM

Assalamualaikum...



Suka ke stadium tengok perlawanan bola sepak??
mesti ramai yang suka..
kalau tak pi stadium tengok kat tv pun ok jugak.
Dijamin selamat ..kan??.

Tonton bolasepak dalam tv dan di  stadium banyak bezanya..
ada orang yang kata tengok
kat tv takde rasa..
kena tengok kat stadium baru boleh layan..

Untung tengok kat stadium bila game dah habis
korang boleh tengok dekat2 pemain kegemaran korang
sampai la lengang tengah padang tu.
Kalau tengok kat tv , nampak kecik je Liridon.
nak berbalas senyuman pun tak dapat.


Lagi geram bila tengok guna astro..
angin sikit dah hilang siaran.
Gigit jari je la...


Tengok kat tv korang tak boleh jerit melampau2 kalau gol dijaringkan...
boleh jerit tapi agak2 la..
tapi kat stadium nak jerit sampai
terkeluar anak tekak pun tak dak sapa marah..
kat rumah try la jerit kuat2 sampai level 7.
Tak pasal2 kena carut dengan jiran tetangga.
silap2 ambulans pun mai bawak korang pi hospitak bahagia..heheheh

Tengok bolasepak kat stadium jugak
korang bol…

SENARAI NAMA PEMAIN BOLASEPAK KEDAH MUSIM 2016

Assalamualaikum...



Liga Super 2016 membuka tirai dengan Kedah gagal memungut sebarang mata namun pada aksi perlawanan kedua kemenangan menjadi milik pasukan Kedah.Menjadikan pasukan Kedah sebagai salah satu saingan yang agak kuat dalam kancah Liga Super kali ini.

Dibarisi beberapa pemain muda yang hebat Kedah dijangka akan memberi saingan hebat pada pasukan lain .Berikut adalah senarai pemain bola sepak kedah bagi musim 2016.



Goalkeepers
1 Abdul Hadi HamidGK
21 Mohd Syazwan Abdullah
30 Farhan Abu BakarGK


Defenders
2Mohd Sabree Mat Abu
3Mohd Syawal Nordin
4Bang Seung Hwan
5Osman Yusoff
6Shafizan Hashim
11Mohamad Raphi Azizan Mariappen
13Khairul Helmi Johari
15Mohd Rizal Johari
24Mohd Alif Fadhil Ismail
25Azmeer Yusoff
28Mohd Asri Mardzuki


Midfielders
18Abdul Halim Shaari
7Baddrol Bakhtiar
16Amirul Hisyam Awang Kechik
17Syazwan Tajudin
19Farhan Roslan
22Syazwan Zainon
23Hanif Mat Dzahir
8Liridon Krasniqi
10Sandro Mendonca
12Amar Rohidan
14Ahmad Fakri Shaarani
23Mohd Hanif Matdzahir

27 …

JADUAL PERLAWANAN LIGA SUPER PASUKAN PERAK 2015

Assalamualaikum...

Ini pasukan kesayangan saya..
jadi kena la simpan jadual baik-baik..
Jadual perlawanan  Liga Super pasukan perak 2015.


Saya harap barisan pemain Pasukan Perak dapat kembalikan semula
kepercayaan penyokong2 perak yang dah lama nak
tengok Piala Super berada di perak.

sekian..


SENARAI NAMA PEMAIN PDRM UNTUK MUSIM 2015.

Assalamualaikum..




SENARAI PENUH PEMAIN PDRM UNTUK MUSIM 2015.

Jurulatih : 
Azman Adnan

 Penjaga Gol

1. Badrulzaman Abd Halim
2. Saiful Amar Sudar
3. Wilfred Anak Jabun
Pertahanan
4. Muslim Ahmad
5. Afif Amiruddin
6. V.Thirumurugan
7. Fadhil Hashim
8. Faizal Abu Bakar
9. Arman Fareez Mohd Ali
10. Onoriode Kughegbe (Nigeria)
11. Mohd Eskandar Ismail
12. Mohd Fekry Tajuddin


Midfield

13. Ahmad Ezrie Shafizie Sazali
14. Azrul Azman
15. Shahril Izwan Abdullah
16. Ashidi Dil Ashar Yusof
17. Alafi Mahmud
18. Shahruain Abu Samah
19. Isma Alif Mohd Salim
20. Nurul Azwan Roya
21. Lot Abu Hassan
22. Fauzi Majid
23. Mohamadou Sumareh (Gambia)

Penyerang

24. Ali Ashfaq (Maldives)
25. Dramane Traore (Mali)
26. Ahmad Nizam Rodzi

sekian...

sumber:bolasepakmalaysia