Skip to main content

Posts

Showing posts with the label biskut chip chocolate rangup

RESEPI BISKUT CHIP CHOCOLATE YANG PALING SEDAP , MUDAH DAN RANGUP

Tahun ni beraya rasa puas hati sebab banyak juga saya sediakan hidangan untuk raya. tahun-tahun lepas saya cuma buat kek dan brownies tapi tahun ni saya buatkan biskut raya juga. Pertama kali buat biskut Chip Chocolate .



Ramai yang dah cuba buat biskut Chip Chocolate ni tapi ada yang kembang setaman.Sebelum bakar cantik je tapi bila dah bakar bukan main seronok dia mengembang. Biasanya biskut ni akan mengembang sebab kita pukul butter tu.
Adalah lebih baik kalau tak payah di pukul butter atau majerin tu sampai mengembang.saya buat langsung tak pukul pun. saya campur je semua dalam bekas dan uli dengan tangan. Last sekali baru masuk kan coklat chip.
Biskut jadi cantik , rangup dan memang sedap. Biskut ni korang patut cuba sebab rasanya memang sedap, mudah nak dibuat sebab tak guna bahan yang banyak. Campur-campur je dah boleh bakar.
Nak lebih lengkap lagi cara-cara menyediakan biskut Chip Chocolate Cookies ni .Jom kita tengok resepinya.Untuk adunan ni korang akan dapat dalam 200 biji …