Showing posts with label bestfriends.. Show all posts
Showing posts with label bestfriends.. Show all posts

Wednesday, 28 December 2016

SAYA BUKAN KAWAN YANG BAIK

Assalamualaikum...



Kalau ditanya apa ciri-ciri kawan yang baik kita boleh  bagi 100 ciri-ciri kawan yang baik tu.Memang ada macam-macam sebab untuk kita labelkan kawan kita tu kawan yang baik.Masa tengah  baik , semuanya baik la..Tapi kalau masa bergaduh terus hilang semua puji pujian pada kawan tu..sebab silap sikit je..Terus cop "musuh" kat kawan kita..heheh..






Saya mengaku saya bukan kawan yang baik.Sebab salah satu ciri-ciri kawan yang baik ialah mudah memaafkan..kau buat la seratus kali salah pun dia akan maaf kan kau.jangan la risau.Dia kawan yang baik.Tapi saya tak..saya bukan macam tu..kalau nak saya jadi kawan yang baik tu , dia pun kena juga jadi kawan yang baik.Bukan yang baik tu di satu pihak je..Kedua-dua pihak kena jadi baik..Itu lah prinsip saya.



Paling saya tak mau kawan yang suka mengambil kesempatan , tak kenang budi dan merendah-rendah kan saya. Tak kira la dalam hubungan kawan, cinta, adik beradik , saudara mara, saudara mertua , saudara jauh dan dekat, kawan serumah, kawan sepejabat dan kawan blogger sebagainya , sikap suka mengambil kesempatan , tak kenang budi dan pandang rendah ni yang saya paling tak boleh tolak ansur.Kau boleh minta maaf tapi lepas tu sila la menghilang dari pandangan saya.Saya tak sudi pun nak berbaik macam dulu dan kau akan nampak betapa saya boleh berubah terus seolah-olah kau nampak orang lain.hahah..



semalam suami saya terbaca mesej yang dikirim oleh seorang blogger .Dalam mesej tu blogger tersebut  minta maaf sebab taksub dengan sekian-sekian hal, minta maaf sebab hal tu terjadi sampai memutuskan silaturrahim..Dan suami saya tanya kenapa saya tak balas, kesian dia..




Tapi suami saya tak tahu kalau dia baca whatsapp yang dihantar oleh blogger tu pada saya masa dia menghina saya tu, dah tentu suami saya akan lebih kesian kan saya..hahaha..sebab itu saya ambil keputusan tak perlu lagi berbaik dengan blogger ini.Mungkin selama ni saya ok dengan dia dan dia jadikan itu sebagai tiket untuk berani berkata yang buruk-buruk terus pada saya,.nampak?saya bukan kawan yang baik..kan??

Untuk diri korang pulak macam mana?Apa ciri-ciri kawan yang baik tu pada korang?

sekian...