Skip to main content

Posts

Showing posts with the label berita

BEKAS PERDANA MENTERI MALAYSIA, DS NAJIB RAZAK DI TAHAN SURUHANJAYA PENCEGAHAN RASUAH MALAYSIA (SPRM)

KUALA LUMPUR: Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Mengesahkan perkara itu, Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Mohd Shukri Abdull berkata, beberapa pegawai suruhanjaya tersebut telah hadir ke rumah Najib di Langgak Duta di sini petang ini sebelum membawa bekas Presiden UMNO itu.

Menurutnya, beberapa pegawai dan Najib kini dalam perjalanan ke Ibu Pejabat SPRM di Putrajaya.

Ditanya sama ada Najib hanya dibawa ke pejabat SPRM atau terus ditahan, Mohd Shukri berkata, terus ditahan.

"Kita akan terus tahan dan mereka (pegawai SPRM dan Najib dalam perjalanan)," katanya ketika dhubungi Astro AWANI di sini pada Selasa.

Sementara Pasukan Petugas Pasukan Petugas Khas (Task Force) 1MDB turut mengesahkan telah membuat tangkapan terhadap  Najib Tun Razak pada pukul 2.35 petang berkaitan SRC International Sdn Bhd.

Najib akan dituduh pada 4 Julai 2018 (esok) pada pukul 8.30 pagi di Mahkamah Kuala Lumpur.



Ketua Persuruhjaya…

NEYSA NUR AZLYA HILANG DAN DITEMUI MATI DENGAN KESAN MENYAYAT HATI

Assalamualaikum...


Zaman sekarang ni sesiapa pun kita tak boleh percaya.Walaupun orang tu kawan baik keluarga kita sekalipun kena juga ada rasa berhati2 dan was-was.Tapi masih ramai yang tak berhati2 dan mudah percayakan orang sampai orang nak bawak anak kecil kita pun kita boleh serahkan tanpa ada rasa curiga.

Perkara sama berlaku pada kanak-kanak comel yang dikenali sebagai Neysa Nur Azlya berusia 5 tahun.. Kanak-kanak ini hilang dan ditemui mati dengan kesan terbakar selepas dia dikatakan di bawa keluar oleh seorang kenalan ibu bapa nya.


Hari khamis 7 julai 2016 keluarga ini didatangi kenalan mereka yang dikenali sebagai Zurzani pada jam 11 pagi.Dia meminta izin ingin membawa Neysa keluar berjalan2 dan keluarga nya membenarkan tanpa ada rasa curiga..

Zurzani juga meminta izin meminjam motorsikal mereka untuk membawa Neysa keluar.Namun keluarga nya mulai risau apa bila Zurzani masih tidak menghantar anak mereka pulang Tapi motorsikal yang dipinjam sudah ada di luar rumah.Seluruh ke…

KISAH SEBENAR WANITA YANG MENDAKWA DIRINYA DICERAI DAN MENDERITA KANSER

Assalamualaikum...

Zaman sekarang ni duit macam dah jadi raja dalam kehidupan kita.
segala2 nya kita sanggup buat
asalkan dapat duit walaupun cara kita tu
adalah dilarang dan ada yang sampai sanggup mempergunakan
orang yang sepatutnya kita lindungi dan sayangi..



Semalam saya terbaca tentang seorang ibu yang mendakwa
dirinya diceraikan suami dan terpaksa menyara anak nya
dengan bantuan bulanan dari lembaga zakat selangor hanya rm250.
menambah kan lagi deritanya dia mendakwa dia mengidap kanser payudara.



Memang kalau kita baca cerita macam ni
dah tentu kita akan kat kejam nya suami dia..
tak bertanggungjawab dan sebagainya..kan??

Tapi tak disangka-sangka rupanya wanita tersebut menipu malah
anak nya juga di katakan dipaksa
meminta sedekah.
Ada juga yang mengatakan sebenarnya bantuan
yang diterima setiap bulan adalah sebanyak rm500
dan suaminya dulu bukan lah lari meninggalkan nya dan anak2
tapi sebenarnya di halau oleh wanita ini.



Paling mengejutkan dia sebenarnya tidak
mempunyai penya…

MARAHKAN SUAMI,ANAK 3 TAHUN KEBULURAN

Assalamualaikum...

Ingat tak lagi cerita pasal adik Firdaus yang dibiarkan kelaparan tu?
Ni satu lagi kes ibu biar anak kebuluran.
tapi berlaku di Mexico..

Mak dia sihat gemuk bertimbun..
tapi anak tinggal kulit dengan tulang saja..
kejam..




Seorang ibu Guinerve Valentin (26) dari mexico tergamak
membiarkan anak nya yang berusia 3 tahun
kelaparan dan dia juga mengakui tidak berasa kasihan
melihat keadaan anak nya itu.

Dia juga menjelaskan keadaan tersebut
disebabkan sikap suaminya yang tidak
mahu menceraikan nya dan tidak memberi wang belanja
untuk nya dan anak2.

Guinerve Valentin mempunya 2 lagi anak
namun mereka dalam keadaan baik.
hanya anak ketiga nya sahaja
yang dibiarkan kelaparan.

Tak de hati perut betul la..
orang macam ni tak layak ada anak..

sekian..

ANGKARA CURANG SUAMI GAM KEMALUAN ISTERI

Assalamualaikum...



Seorang lelaki sanggup membalas dendam kepada
isterinya dengan cara yang sangat kejam dan
tidak berperikemanusian.

Marah dengan perlakuan curang isterinya
yang menjalin hubungan sulit dengan bapa saudara sendiri,
si suami naik marah lalu mengugut ingin memotong
tangan tangan isterinya.
Berasakan perkara itu mustahil untuk dilakukan
dia pun memaksa isteri nya baring dann membuka kaki.
Lantas dia dia bertindak melekatkan kemaluan isterinya dengan gam.

Si isteri meronta  dan merayu minta dilepaskan namun
tidak diendah kan suami malah si isteri
dibiarkan begitu saja manakala si suami melarikan diri.

Si isteri berusaha mencuci gam tersebut namun
berasa risau jika tercedera.
Dia jugak takut melaporkan kejadian tersebut kepada pihak polis
kerana risau suami nya akan kembali dan membalas dendam sekali lagi
Sehingga sekarang suami nya masih gagal di kesan.

hehehe..tu la..berani2 nya dia curang..
tapi sisuami tak patut la buat macam tu..
bagi penampor sekali dah la..
hahah..m…