Skip to main content

Posts

Showing posts with the label berita

BEKAS PERDANA MENTERI MALAYSIA, DS NAJIB RAZAK DI TAHAN SURUHANJAYA PENCEGAHAN RASUAH MALAYSIA (SPRM)

KUALA LUMPUR: Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Mengesahkan perkara itu, Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Mohd Shukri Abdull berkata, beberapa pegawai suruhanjaya tersebut telah hadir ke rumah Najib di Langgak Duta di sini petang ini sebelum membawa bekas Presiden UMNO itu.

Menurutnya, beberapa pegawai dan Najib kini dalam perjalanan ke Ibu Pejabat SPRM di Putrajaya.

Ditanya sama ada Najib hanya dibawa ke pejabat SPRM atau terus ditahan, Mohd Shukri berkata, terus ditahan.

"Kita akan terus tahan dan mereka (pegawai SPRM dan Najib dalam perjalanan)," katanya ketika dhubungi Astro AWANI di sini pada Selasa.

Sementara Pasukan Petugas Pasukan Petugas Khas (Task Force) 1MDB turut mengesahkan telah membuat tangkapan terhadap  Najib Tun Razak pada pukul 2.35 petang berkaitan SRC International Sdn Bhd.

Najib akan dituduh pada 4 Julai 2018 (esok) pada pukul 8.30 pagi di Mahkamah Kuala Lumpur.



Ketua Persuruhjaya…

NEYSA NUR AZLYA HILANG DAN DITEMUI MATI DENGAN KESAN MENYAYAT HATI

Assalamualaikum...


Zaman sekarang ni sesiapa pun kita tak boleh percaya.Walaupun orang tu kawan baik keluarga kita sekalipun kena juga ada rasa berhati2 dan was-was.Tapi masih ramai yang tak berhati2 dan mudah percayakan orang sampai orang nak bawak anak kecil kita pun kita boleh serahkan tanpa ada rasa curiga.

Perkara sama berlaku pada kanak-kanak comel yang dikenali sebagai Neysa Nur Azlya berusia 5 tahun.. Kanak-kanak ini hilang dan ditemui mati dengan kesan terbakar selepas dia dikatakan di bawa keluar oleh seorang kenalan ibu bapa nya.


Hari khamis 7 julai 2016 keluarga ini didatangi kenalan mereka yang dikenali sebagai Zurzani pada jam 11 pagi.Dia meminta izin ingin membawa Neysa keluar berjalan2 dan keluarga nya membenarkan tanpa ada rasa curiga..

Zurzani juga meminta izin meminjam motorsikal mereka untuk membawa Neysa keluar.Namun keluarga nya mulai risau apa bila Zurzani masih tidak menghantar anak mereka pulang Tapi motorsikal yang dipinjam sudah ada di luar rumah.Seluruh ke…

KISAH SEBENAR WANITA YANG MENDAKWA DIRINYA DICERAI DAN MENDERITA KANSER

Assalamualaikum...

Zaman sekarang ni duit macam dah jadi raja dalam kehidupan kita.
segala2 nya kita sanggup buat
asalkan dapat duit walaupun cara kita tu
adalah dilarang dan ada yang sampai sanggup mempergunakan
orang yang sepatutnya kita lindungi dan sayangi..



Semalam saya terbaca tentang seorang ibu yang mendakwa
dirinya diceraikan suami dan terpaksa menyara anak nya
dengan bantuan bulanan dari lembaga zakat selangor hanya rm250.
menambah kan lagi deritanya dia mendakwa dia mengidap kanser payudara.



Memang kalau kita baca cerita macam ni
dah tentu kita akan kat kejam nya suami dia..
tak bertanggungjawab dan sebagainya..kan??

Tapi tak disangka-sangka rupanya wanita tersebut menipu malah
anak nya juga di katakan dipaksa
meminta sedekah.
Ada juga yang mengatakan sebenarnya bantuan
yang diterima setiap bulan adalah sebanyak rm500
dan suaminya dulu bukan lah lari meninggalkan nya dan anak2
tapi sebenarnya di halau oleh wanita ini.



Paling mengejutkan dia sebenarnya tidak
mempunyai penya…

MARAHKAN SUAMI,ANAK 3 TAHUN KEBULURAN

Assalamualaikum...

Ingat tak lagi cerita pasal adik Firdaus yang dibiarkan kelaparan tu?
Ni satu lagi kes ibu biar anak kebuluran.
tapi berlaku di Mexico..

Mak dia sihat gemuk bertimbun..
tapi anak tinggal kulit dengan tulang saja..
kejam..




Seorang ibu Guinerve Valentin (26) dari mexico tergamak
membiarkan anak nya yang berusia 3 tahun
kelaparan dan dia juga mengakui tidak berasa kasihan
melihat keadaan anak nya itu.

Dia juga menjelaskan keadaan tersebut
disebabkan sikap suaminya yang tidak
mahu menceraikan nya dan tidak memberi wang belanja
untuk nya dan anak2.

Guinerve Valentin mempunya 2 lagi anak
namun mereka dalam keadaan baik.
hanya anak ketiga nya sahaja
yang dibiarkan kelaparan.

Tak de hati perut betul la..
orang macam ni tak layak ada anak..

sekian..

ANGKARA CURANG SUAMI GAM KEMALUAN ISTERI

Assalamualaikum...



Seorang lelaki sanggup membalas dendam kepada
isterinya dengan cara yang sangat kejam dan
tidak berperikemanusian.

Marah dengan perlakuan curang isterinya
yang menjalin hubungan sulit dengan bapa saudara sendiri,
si suami naik marah lalu mengugut ingin memotong
tangan tangan isterinya.
Berasakan perkara itu mustahil untuk dilakukan
dia pun memaksa isteri nya baring dann membuka kaki.
Lantas dia dia bertindak melekatkan kemaluan isterinya dengan gam.

Si isteri meronta  dan merayu minta dilepaskan namun
tidak diendah kan suami malah si isteri
dibiarkan begitu saja manakala si suami melarikan diri.

Si isteri berusaha mencuci gam tersebut namun
berasa risau jika tercedera.
Dia jugak takut melaporkan kejadian tersebut kepada pihak polis
kerana risau suami nya akan kembali dan membalas dendam sekali lagi
Sehingga sekarang suami nya masih gagal di kesan.

hehehe..tu la..berani2 nya dia curang..
tapi sisuami tak patut la buat macam tu..
bagi penampor sekali dah la..
hahah..m…

INI 5 NEGARA YANG RAKYATNYA PALING RAMAI CURANG

Assalamualaikum...

Dulu saya selalu fikir  orang Korea paling  ramai curang..
Sebab bila tengok drama keluarga Korea yang saya tonton
setiap malam tu mesti ada selit babak suami curang atau isteri curang.
Rupanya Korea bukan negara pertama yang rakyat nya paling ramai curang
nak tahu negara mana ??



5- perancis -43%

4- jerman- 45%

3-Itali- 45%

2-Denmark- 46%

1-Thailand - 56%


hahhhaaha..siapa sangka rupanya rakyat negara jiran kita tu
rupanya paling ramai yang  curang.
padan la kita pun ada terima tempias2 nya sikit,
hahhahha..maklum la..adik-beradik katanya..:p

Industri pelacuran di thailand sedikit sebanyak
menyumbang kepada kes kecurangan yang tinggi di Thailand.
malah Patpong iaitu sebuah kawasan yang sangat aktif dengan
aktiviti pelacuran menjadi tempat yang paling kerap di kunjungi pelancong
tempatan dan luar.


Sebuah survei yang dilakukan oleh Syarikat Kondom Durex
mendapati 56% rakyat Thailand yang terlibat dalam survey pernah curang.

sekian...

WANITA INI DIPUKUL SUAMINYA HANYA SELEPAS BEBERAPA JAM BERGELAR ISTERI

Assalamualaikum...

Alahai..selalunya kalau pengantin baru ni
memang suami layan macam tuan puteri je dalam rumah..
saya dulu masa baru kawen,mintak je apa pun..
tak hari ni esok mesti dapat..
betapa sayang nya abang Lan kat saya nih..
hahahahha...sekarang???sekarang pun dapat tapi lambat sikit la..
6 bulan,setahun..eheheheheh...
Sepuluh tahun kawen pun nak tinggi suara memang tak la..



Nasib kita berbeza..kan??
Seperti wanita ini, Amy Dawson,29 tahun
dia mengalami pengalaman pahit apabila malam pertama nya
dilalui dengan kejadian dipukul oleh suami nya
yang dinikahinya baru beberapa jam.

kejadian bermula apa bila Amy meminta suaminya,Govin Golightly,
untuk membantunya membuka zip gaun pengantin nya..
namun tiba2 sahaja dia di tolak dan ditendang
malah di pukul berkali2 dengan kuat.
Kejadian tersebut berlaku di hotel tempat mereka menginap
dan berlangsung nya majlis pernikahan mereka.


Amy berusaha untuk melarikan diri namun berjaya di halang oleh Govin,
Sehingga sudah puas memukul ister…

KAWAN-KAWAN SAYA YANG KERJA SEBAGAI PENJAWAT AWAM TAK MACAM NI..

SELANGOR - Beberapa penjawat awam ditangkap minum pagi dan membeli belah di waktu berkerja di bangunan Sultan Salahudin Abdul Aziz Shah (SSAAS) pada 13 Februari yang lalu.
Lawton mengejut (spot check) yang dilakukan oleh Dato’ Haji Mohammed Khusrin Haji Munawi dan Unit Integriti SUK Selangor di bangunan SSAAS itu mendapati masih ramai kakitangan awam melakukan kesalahan itu di waktu berkerja.
“Unit Intergriti SUK Selangor akan memantau aktiviti ini dan tindakan tatatertib boleh diambil,” jelas kenyataan yang dimuat naik di laman Facebook beliau.
Berdasarkan gambar yang dimuat naik, pemantauan mengejut itu berjaya ‘menangkap’ 4 orang pegawai audit 5S yang sedang bersarapan pagi di Kafe Dewan Jubli Perak. -c&p-



Ish..ish..kenapa sampai macam tu ye??

Tak patut la buat benda2 ni pada waktu kerja...
macam mengambil kesempatan pulak..
Saya tahu ramai lagi penjawat awam yang jujur dalam bekerja..
Tak adil bagi mereka jika ada segelintir nya bersikap macam yang diberitakan ni.
betul tak??

Dis…

MARAHKAN ISTERI LELAKI PUKUL BAYI 2 BULAN HINGGA MATI

Assalamualaikum....


Saya ni kalau cerita sedih2 yang melibatkan anak2 kecil ni mesti
rasa menusuk2 ke hati ..sakit sangat kalau membayangkan nya..
Sebab tu saya tak suka tengok video2 bayi kena dera la,
budak eksiden la,budak kecil kena bom la...
sedih tau..

Hari ni dah la suram je..tiba2 baca pulak cerita sedih ni..
bertambah suram saya rasa...
Ni ha..kes bayi jadi mangsa bila si ibu dan ayah bergaduh..


Berlaku di Ohio..seorang lelaki , Anthony Benjamin Grove ,
tergamak memukul anak nya sendiri
sehingga mati gara-gara marah kepada isterinya.
Isterinya juga turut dipukul dengan menggunakan cawan seramik
dan disimbah dengan secawan kopi panas..
Kejadian berlaku pada selasa lalu,10/2/2015 .
bayi malang tersebut meninggal dunia di hospital.

Bayi tersebut yang berusia 2 bulan  mengalami luka di
beberapa  bahagian badan dan kepala.
kematian nya dikatakan berpunca dari hentakan kuat di kepala.
bapa bayi tersebut telah ditahan pihak berkuasa Ohio..

lelaki ni meroyan ke apa?
selalunya ibu2 ba…

AMAH KEJAM LARI TINGGALKAN BAYI KEMBAR DI RUMAH

Assalamualaikum...



Ayumi Hamasaki ni kawan sekolah saya dulu...
dia ada anak kembar baru usia 3 bulan..
suami dia dah meninggal masa dia mengandung kan kembar tu..

Semalam masa saya baca status dia di facebook rasa sedih sangat
sebab ada jugak yang sangggup berlaku kejam pada anak2 kecil ni..

pembantu rumah dia (gambar ) dah lari tinggal kan bayi kembar dia kat rumah macam tu je..dia tinggalkan rumah dan naik teksi.mujur la pakcik teksi tu sembang panjang dengan dia dan terkeluar cerita dia tinggalkan baby kembar tu kat rumah.terus pakcik teksi tu mintak no tel kawan saya ni dan bagi tau kat kawan saya yang anak kembar dia tak de siapa jaga kat rumah sebab pembantu rumah ni dah lari..

mujur la pakcik teksi tu bertindak bijak...kan?? semoga Allah limpahkan rezeki untuk pakcik teksi tu..

Siapa2 yang nak ambik pembantu rumah jangan la terambil perempuan dalam gambar ni..dia tak jujur..
Tak de hati perut betul la..Sabar ye Nadia..

Sekian...

MAUT SEBAIK SAHAJA DILAMAR KEKASIH

Assalamualaikum...

Pernah dengar tak orang tua2 kata jangan seronok sanagt..
Nanti ada je benda tak elok yang buat kita akan menangis akan berlaku..



Perkara yang sama  terjadi kepada seorang wanita di Bulgaria
dikenali sebagai  Dimitrina Dimotrova, 29 tahun..
Nyawa nya berakhir sebaik sahaja dia dilamar kekasih nya..

Alahai..kesian sangat.tak sempat nak menikah..;p

kejadian berlaku di sebuah tebing dikawasan peranginan, Ibaza,Cala tarida.
Memilih tempat tersebut sebagai kawasan yang seusi untuk lamaran yang romantik,,
si kekasih melamar Dimitrina di tepi tebing tersebut..

Mungkin gagal mengawal emosi ,
Dimitrina kemudian nya melompat kegembiraan.
Malangnya dia tergelincir dan jatuh ke bawah tebing.
Ketika pasukan penyelamat datang,
dia masih lagi bernyawa,
namun beberap minit kemudia dia meninggal dunia.

Selain kecederaan parah ,
Dimitrina juga sebenarnya mempunyai masalah jantung
dan ianya boleh memberi kesan tidak baik
jika dia gagal mengawal perasaan nya..


sekian..

POCONG GANGGU PENDUDUK KAMPUNG TERSUSUN , TELUK INTAN,PERAK

Assalamualaikum...

Penduduk Kampung Tersusun Balun Bidai di Teluk Intan, Perak tidak lagi berani keluar rumah pada waktu malam selepas pertempatan tersebut dikejutkan dengan insiden pocong bergolek. China Press melaporkan, beberapa penduduk kampung mendakwa telah terserempak dengan pocong yang bergolek atau melompat-lompat pada larut malam.

Seorang penduduk berumur 22 tahun memberitahu akhbar itu, dia terserempak dengan pocong ketika mahu ke tandas di belakang kedai pada pukul 2.30 pagi pada suatu hari.

"Pocong itu turut mengeluarkan kepala dan matanya yang kemerahan, ia memang menakutkan.
"Pada masa itu terdapat beberapa pelanggan dalam kedai, saya segera menutup kedai dan meninggalkan kedai bersama dengan mereka," katanya.

Seorang lagi penduduk berumur 25 tahun memberitahu bahawa dirinya terserempak dengan pocong ketika menunggang motosikal secara berseorangan pada kira-kira pukul 9 malam.

"Pocong tersebut melompat ke arah saya dan saya pula memecut meninggalkan …

LELAKI INI MENGUBAH MAYAT KANAK-KANAK MENJADI PATUNG

Assalamualaikum...



rasa terkejut dan geram jugak bila saya baca satu cerita tentang seorang lelaki gila.Namanya Anatoly Maskvin berusia 47 tahun di tahan di kediaman nya kerana menggali 29 kubur kanak-kanak dan menjadikan mereka patung.

Lelaki gila ini melakukan nya sejak tahun 2011 dan telah menggali 29 kubur kanak-kanak untuk di awet menjadi seperti mumia dan kemudian mengubah mereka menjadi patung dengan mengenakan solekan dan pakaian .Malah lekai ini tinggal bersama mereka di dalam kediaman nya.


Anatoly sebenarnya adalah seorang lelaki genius malah dia boleh menggunakan 13 bahasa.Namun kebijaksaanaan nya digunakn untuk cara yang salah dan berubah menjadi satu kejahtan.Anatoly percaya apa yang dilakukan nya boleh menghidupkan kembali kanak-kanak tersebut.



Salah seorang mangsa kegilaan Anatoly adalah Olga yang meninggal ketika berusia 10 tahun akibat di bunuh. Keluarga Olga berasa sangat sedih dengan apa yang berlalu malah ianya melukakan perasaan mereka.

sekian..

BERATUS PASANGAN SANGGUP TUNGGU SEAWAL JAM 4 PAGI HANYA UNTUK BERKAHWIN PADA 20 MEI

Assalamualaikum..

Tarikh yang cantik sering menjadi  pilihan ramai orang untuk melangsungkan perkahwinan. di China tarikh 20 mei 2014 menjadi pilihan beratus pasangan yang ingin melangsungkan perkahwinan mereka.

Dianggap sebagai tarikh yang baik dan tepat untuk  melangsungkan perkahwinan mereka sanggup menunggu seawal jam 4 pagi  dipajabat pendaftaran.seramai 1185 pasangan mendaftar melaui online manakala beratus lagi pasangan sanggup berbaris menanti giliran untuk mendaftar.


Apa istimewanya tarikh 20 mei 2014??


20 Mei jika di china disebut sebagai  "Wǔ er Ling" yang kedengaran seperti "Aku mencintaimu". Tidak hairanlah  jika pasangan yang ingin berkahwin menganggap tarikh 20 Mei adalah tarikh paling tepat untuk melangsungkan perahwinan.




 Walaupun beratus diawal pagi namun mereka berasa cukup bahagi dan senyuman mereka tidak lekang dari bibir.selesai saja mendapat buku merah  mereka akan bergambar di ruang khas yang disediakan untuk bergambar..



semoga ikatan cinta …

GAMBAR: TIKAM KEPALA DENGAN GUNTING UNTUK KURANGKAN BEBAN KELUARGA

Assalamualaikum...




Ini la yang orang kata dah susah bertambah susah.. Wanita ini tekad membunuh diri dengam menikam kepalanya dengan gunting . Dia yang mengidap penyakit kanser  bertindak demikian kerana merasa keadaan nya itu menjadi  beban kepada keluarga nya..

Wanita terbabit disahkan  mengidap kanser paru-paru setahun yang lalu. Semakin hari dia menjadi murung dan  akhirnya dia bertindak dengan  mencapai gunting  dan menikam kepala nya sendiri.


Pantang maut sebelum ajal.. tusukan gunting tersebut tidak mengena bahagian otak. pakar bedah berjaya mencabut gunting tersebut. malangnya keluarga tersebut berdepan dengan  bayaran bil hospital yang tinggi sebanyak 300 00 yuan 
....
Sekian..
Sumber:dailymail.

TISU HATI LEMBU MERAWAT BAYI JANTUNG BERLUBANG

Assalamulaikum...
Seorang  bayi lelaki,Ruben Weber -Jackson , dari Beverley , Yorkshire  dilahirkan dengan dua lubang dijantung yang boleh mengancam nyawa 
Namun dengan  menggunakan tisu dari hati lembu dia boleh bernafas seperti biasa dan baru sahaja menyambut ulang tahun kelahiran yang pertama.

Ketika Ruben dilahirkan tahun lepas , ibu bapa nya fikir dia adalah  bayi yang dilahirkan sihat sempurna. Ibunya Petra , 29, berkata: "segala-galanya kelihatan sempurna, Tetapi, terdapat beberapa tanda-tanda kecil , dan saya tidak menganggap ianya masalah yang serius. ' Saya masih ingat dia seorang bayi yang mudah tidur ,tidur dengan lama dan sangat tenang. Dia juga mempunyai mata yang bengkak dan ada satu gambar yang kami ambil di mana bibirnya kelihatan sedikit ungu. " Selepas dua minggu  baru dia sedar pernafasan anakNya yang tidak stabil dan keadaan tersebut menjadi semakin teruk. .

Imbasan hospital menunjukkan Ruben mempunyai dua lubang di jantung .


 semasa pembedahan kedu…

LELAKI CUBA LETUPKAN TEMAN WANITA YANG SEDANG HAMIL

Assalamualaikum..



Xu Fan  sedang mengandung hasil dari hubungan cinta dengan kekasihnya Li Moulian sejak 6 bulan lalu .Pada awalnya mereka memutuskan untuk tinggal bersama dan akan membesarkan anak itu.Namun perasaan untuk  menjadi ayah mula menghilang dan menjadi tekanan bagi Li Moulian. lelaki ini tekad membunuh kekasihnya dan bayi yang dikandung.


ketika Xu Fan sedang tidur, Li Moulian menyerangnya dan memasuk kan wanita tersebut kedalam keretanya. Xu Fan memberontak, namun Li Moulian mengikatnya bersama tong gas di dalam kereta dan memandu sambil mengatakan akan membunuh Xu Fan.

Apa yang lebih mengerikan adalah tabung gas itu dibakar ketika kereta sedang bergerak. keadaan tersebut menyebabkan beberapa kenderaan jugak terkena tempias api dari tong gas didalam kereta yang sedang bergerak itu.

Mujur lah kereta tersebut tidak meletup dan pihak polis berjaya memberhentikan kereta mereka. Polis menyelamatkan Xu Fan dan memadan api  didalam kereta. Namun Xu Fan mengalami luka terbakar. Li…

KEPALA KANAK-KANAK 3 TAHUN DITEMUI DI RUMAH 2 LELAKI KANIBAL

Assalamualaikum...



Seorang lelaki yang sebelum ini pernah dipenajarakan,ditahan polis berikutan penemuan kepala seorang kanak-kanak  di rumahnya.
Penemuan ngeri kepala kanak-kanak berusia tiga tahun itu telah dibuat di rumah Mohammad Arif , 35, dan adiknya Mohammad Farman , 30.
Pasangan adik beradik tersebut berasal dari bandar kecil Darya Khan di kawasan pedalaman di negara Pakistan , sebelum ini dijatuhkan hukuman dua tahun penjara kerana kanibalisme dan hanya dibebaskan tahun lepas kerana menggali lebih 100 kubur dan memakan mayat .

Adiknya Mohammad Farman masih diburu oleh pihak polis.
Ketua Polis Daerah, Ameer Abdullah, berkata pegawai pilis menyiasat rumah tersebut  selepas penduduk mengadu bau yang kurang enak dari rumah 2 beradik tersebut.


' Penduduk memaklumkan kepada polis selepas bau busuk berpunca dari rumah kedua-dua adik-beradik ,' katanya.
' Kami menyerbu sebuah rumah pada pagi Isnin dan mendapati kepala seorang kanak-kanak, ' kata seorang ketua polis da…