Showing posts with label bancuh nestum ais sedap. Show all posts
Showing posts with label bancuh nestum ais sedap. Show all posts

Friday, 8 March 2019

AIR NESTUM AIS KEGEMARAN SUAMI UNTUK SARAPAN PAGI

Hye semua..

Pagi ni kita sarapan mee goreng dan telur separuh. Goreng sebiji telur lepas tu bahagi dua dengan suami.Ala romantiknya lahai..



Tak de romantik2 nya.. Ni jimat namanya./Hahahah.. Rasa macam besar sangat telur goreng tu.jadi kena kongsi dua la.




Bersama dengan air nestum ais. pagi2 dah minum ais..kan.. Awal pagi dan pecah peluh jadi buat ais la baru nyaman dan segar.

Siapa suka minum air nestum macam ni?



Masa baru-baru kawen suami bagitau yang dia suka sangat minum air nestum. Saya macam pelik sebab biasanya lelaki suka teh tarik kopi o tapi dia suka air nestum.

Heheh..Ala nampak comel sangat tau!

Tapi kopi dan teh tarik pun dia minum jugak. Cuma tak special macam nestum ais la..

Kalau di kampung suami saya , ada kedai yang jual air nestum macam ni. Tapi di Pulau Pinang tak de jumpa lagi yang jual.

Suami saya kata masa mula-mula datang ke Pulau Pinang dia order nestum ais, taukey kedai tu ketawa je dengar.hahah.




Sejak tu kalau nak minum nestum dia buat sendiri je.

Saya pun dari tak pernah-pernah bancuh nestum sekarang dah makin suka minum nestum. Cemana tak sihat gini??hahaha..

Kalau ikut citarasa suami saya , dia memang suka letak ais dalam nestum.Kalau bancuh panas2 tu ada masa-masanya saja dia minum.

2 sudu susu pekat, 2 sudu nestum, 2 cawan air. kemudian letak ais. Dah siap.

minum!!!! :)