Skip to main content

Posts

Showing posts with the label anak

LAPORAN PENTAKSIRAN PERTENGAHAN TAHUN MIKHAIL UNTUK TAHUN 2019

Hi Semua..

Kalau update blog ni maknanya ada la benda nak cerita. Kalau tak de benda diam sendu je la blog ni.kan???

Macam biasa ceritanya pasal anak. Minggu lepas sempat ke sekolah Mikhail sebab ada pelaporan pentaksiran. Sedia tahu tahap 1 tak de peperiksaan tapi diaorang ada pentaksiran ni..  Nak cerita pun bukan paham sangat pun. Hahaha..



Walaupun tak paham bukan bermakna kita tak payah ambik tahu. Kena juga tahu prestasi anak-anak kita kat sekolah walaupun tak di tumpukan pada akedemik semata-mata. Bagi yang tak tahu apa benda Pentaksiran Bilik darjah (PBD) boleh la klik untuk lebih faham.






Bab akedemik saya tak risau sangat pada Mikhail ni. Berbeza dengan kakak nya yang bab akedemik memang kurang menarik bagi dia. Dia belajar macam terpaksa. Harap-harap makin besar kakak boleh berubah.

Masa UPSR ni ibu ayah masih rasa "tak pe..Dunia kanak-kanak dia masih banyak nak diteroka" tapi nanti dah naik sekolah menengah tolong lah berubah wahai kakak.. Tumpu pada PT3. Hahah.\\

PEADOFILIA : ANGGOTA TENTERA CULIK DAN ROGOL MURID SEKOLAH RENDAH

Hi semua..

Seram rasa bila setiap kali terbaca berita tentang Paedofilia. Anak-anak kecil kita tak selamat bila paedofilia ada dikalangan kita. Bukan mudah nak kenal pasti mereka ni. Susah nak kenalpasti dengan mata kasar.



Sebab tu berhati-hati lah dengan orang sekeliling yang melayan anak kita dengan baik. Kalau boleh biarlah anak-anak tu ada depan mata kita setiap kali mereka bersama orang lain. Jangan terlalu mudah mempercayai orang.  Jangan berikan keizinan kalau orang tu nak bawa anak kita kemana-mana.

Ada satu kes Paedofilia yang saya nak kongsikan pada korang. Kes ni sedang hangat diperkatakan di Indonesia. Paedofil yang berjaya ditangkap oleh pihak berkuasa Indonesia ini sebenarnya adalah salah seorang Anggota Tentara Indonesia.

Lebih menakutkan apabila dia juga didakwa menggunakan ilmu hitam.



Adrianus Pattian merupakan anggota tentera Indonesia (TNI) yang berasal dari Ambon, Maluku.  Adrianus kini telah dipecat dari jabatannya. Pemecatan dilakukan sejurus dia dikesan melakuk…

NAK TONTON AVENGERS ENDGAME TOLONG JANGAN BAWA ANAK KECIL KE PANGGUNG WAYANG

Hi Semua..



Sekarang ni boleh dikatakan musim Avengers la sebab tengah tayang filem tu kat wayang sekarang ni. Maka berdoyon-doyon lah peminat-peminat Avengers ke panggung wayang.

Dan kalau korang perasan musim Avengers la akan muncul isu-isu mak bapak bawak anak masuk panggung wayang lepas tu anak bising, menangis , kacau orang .. Giteeewwww..

Oleh sebab ni blog saya jadi korang terpaksa lah baca pendapat saya ni walaupun saya tahu akan ada mak ayah yang tak kan bersetuju dengan pendapat saya.



Lagi-lagi kalau mak ayah yang memang peminat Avengers. Dia mesti la nak tengok jugak filem ni.Tapi pendapat saya la, tak rugi pun kalau kita tak tengok filem tu demi keselesaan anak kita.

Tak de budak yang akan boleh duduk diam saja selama 3 jam untuk tonton filem orang dewasa. Avengers bukan filem untuk tontonan kanak-kanak ok. Kalau kau nak bagi anak tengok Avengers boleh bagi dia tengok Avengers versi animasi.

Tapi versi filem ni tak sesuai untuk kanak-kanak apalagi anak kecil. Dia mesti aka…

ANAK TAK NAK MASUK SEKOLAH SEBAB NAK TENGOK LORI BOMBA..APA YANG DILAKUKAN SI AYAH BUAT NETIZEN TERHARU

Macam-macam karenah anak-anak yang kita terpaksa hadap lagi-lagi bagi anak yang dah mula ke sekolah. Setiap pagi nak menghadapi mood mereka yang tak menentu bukan nya perkara mudah.



Kalau tak pandai kawal , kita sendiri pun boleh naik angin juga. Tapi kita perlu ingat anak-anak kecil ini hanya inginkan perhatian kita.Tak salah jika kita memberi apa yang mereka mahu asalkan ianya tidak melampau batas.

Seperti yang berlaku pada anak kecil ini, tindakan nya yang tidak mahu masuk sekolah gara-gara ingin melihat lori bomba yang lalu dihadapan sekolah membuatkan siayah sanggup membaca ank kecil ini ke balai bomba bagi merasai pengalaman menaiki lori bomba.









jelas tergambar kegembiraan pada wajah sianak apabila dapat merasai pengalaman menaiki lori bomba.

Saudara Zulhelmi atau dikenali sebagi Amy Madusa yang juga merupakan seorang jurugambar berkongsi beberapa gambar yang diambil ketika bersama anknya di Balai Bomba Pandan Indah.




Tindakan nya itu juga mendapat pujian ramai dan and yang mengg…

DR SHEIKH MUSZAPHAR TAK KISAH KALAU USTAZAH CUBIT ANAK

Hye semua...

Setiap ibu bapa pasti nak kan yang terbaik untuk anak-anak nya. Dunia dan akhirat biarlah seimbang dan cemerlang. Begitu juga dengan Angkasawan Negara Dato Dr Sheikh Muszaphar yang mempunyai 4 cahaya mata bersama Dr Halina hasil perkahwinan mereka selama 9 tahun.



Melalui instagram  beliau banyak berkongsi aktiviti seharian nya bersama anak-anak. Berbagai perkara dikongsikan memberikan inspirasi kepada ibu bapa lain dalam mendidik anak-anak.

Dato Dr Sheikh Muszaphar juga mendedahkan beliau tidak kisah jika ustazah yang mengajar anak-anak nya mencubit untuk memberi pengajaran.






Video yang dimuat naik oleh Dato Dr Sheikh Muszaphar menunjuk kan anak nya mengadu dimarahi ketika kelas mengaji.

Namun bagi Dato Dr Sheikh Muszaphar dia tidak kisah jika Ustazah tersebut mencubit dan memarahi anak nya Malah dia berteri kasih kerana sabar mendidik anak-anak nya .



Video - Tasha mengadu selepas kelas mengaji
I picked up Tasha from her Mengaji Class yesterday as usual but she was in a gru…