Skip to main content

Posts

Showing posts with the label TC Boy

TC BOY MEMUDAHKAN ANDA MEMASAK MAKANAN KEGEMARAN .

Assalamualaikum...



Saya ni walaupun suri rumah saja tapi saya usaha juga untuk memasak dengan ringkas, cepat tapi sedap..maklum la..banyak kerja oi nak buat..Bila  memasak ni sebagai ganjaran  juga la untuk anak2 dan suami serta diri sendiri..sebab tu bila masak , kena masak sedap2...masak cincai2 tak sedap , macam bergaduh laki bini nak buat apa..kan??siksa tekak sendiri je..ahahahh..Sebab tu la saya pilih TC Boy.Semua masakan kegemaran jadi sedap,.



Salah satu yang jadi kegemaran kami anak beranak dah tentu la laksa .Meh nak tunjuk ni laksa yang dimasak menggunakan sardin TC Boy.Makan bertambah2.Rasa nya macam guna ikan segar..Tak de hanyir sardin.Tak payah dah nak buang2 tulang.buang masa je,.Guna sardin TC Boy je.Untuk resepi klik sini 



Yang kedua nya menjadi kegemaran anak2 ialah Pizza Tuna TC boy .Topping nya guna Solid Tuna in Extra Virgin Oil.Tuna yangpadat di dalam tin kaya dengan rasa minyak zaitun.Sesuai untuk dijadikan topping pizza..Nak resepi tengokkat sini.

Paling mudah…

PIZZA TUNA TC BOY MEMANG SEDAP

Assalamualaikum...
 Jatuh cinta rasanya dengan produk-produk TC Boy ni ..memudah kan saya sebab tak payah pening kepala nak masak apa sebab anak2 saya ni cerewet bab makan.tapi kalau hidang je apa2 hidangan yang menggunakan produk  TC Boy , anak saya makan tanpa banyak alasan.

Semalam berkesempatan membuat Pizza menggunakan Solid Tuna  in Extra Virgin Oil..saya gunakan nya sebagai watak utama dalam pizza saya ni. Tak menyesal la kalau cuba..sedap!!

 Nampak isi tuna yang memang padat ni..?Nampak macam hancur..kan?Tapi sebenarnya tak..ianya dalam ketulan kecil .Rasa segar tuna tu dan minyak zaitun membuatkan Tuna lebih berperisa.Ada juice2 sikit..tak de la rasa macam masam2 ke apa..


Memang sesuai sangat dijadikan topping pizza.Masa letak atas pizza tu jangan diabaikan minyak zaitun tu ye..renjis2 1,2 sudu atas pizza.Bila dah masak Pizza tak kering..Lepas tu atas dia garing2 je.



Bagi yang suka Cheese banyak boleh la letak banyak2..Macam anak2 saya mereka kurang suka benda masam masin ma…

SEDAPNYA LAKSA ASAM TC BOY

Assalamualaikum...


Anak saya Maisara ,  kalau saya masak laksa memang suka sangat la dia..Tak payah dah makan kat luar tu..Tapi saya ni malas sikit nak masak laksa sebab malas nak buang tulang ikan tu.lambat..kan?Baru2 ni TC Boy ada hantar pada saya beberapa produk TC Boy . Disertakan juga beberapa resepi yang boleh saya cuba dengan menggunakan produk TC Boy.Salah satunya ialak laksa asam.Apa lagi tak sabar2 la anak saya suruh saya masak laksa asam yang memang jadi kegemaran dia.Kali ni dengan senang hati saya buat sebab tak payah nak buang tulang ikan.Ada resepi lain juga yang saya buat menggunakan Produk TC Boy ni.nanti saya kongsikan lagi beberapa resepi menarik .


Nampak sedap kan??Nak buat pun mudah saja.Tapi saya tak ikut resepi yang mereka bagi.Ini resepi dari saya sendiri.Siapa yang suka makan laksa tapi malas nak buang tulang ikan tu boleh la cuba sebab rasanya tak kalah dengan laksa yang menggunakan ikan segar.

Bahan-bahan

1 tin kecil sardin TC Boy(dihancurkan, guna garfu je.…