Skip to main content

Posts

Showing posts with the label Panik sebab covid19

ELAK KAN TERLALU BANYAK MEMBACA TENTANG COVID-19 JIKA ANDA CEPAT PANIK

Hi semua.. saya sangat faham dengan kerisauan orang ramai tentang penyebaran virus covid 19 yang kita sendiri tak tahu bilakah pengakhiran nya.



Sehingga ke hari ini, 19 March 2020 sudah 900 kes dicatatkan.. Walaupun setiap hari jumlah pesakit yang sembuh melebihi 10 orang tapi tetap rasa risau sebab jumlah kes meningkat lebih tinggi dari yang sembuh.




Ditambah pulak dengan sikap orang ramai yang memandang ringan nasihat Perdana Menteri agar tetap kekal di dalam rumah dan jangan berkumpul di tempat yang ada ramai orang.

Saya nak berpesan juga pada mereka yang mudah panik agar kurangkan membaca posting-posting tentang covid19 ni.



Korang boleh baca cuma kurang kan. Sehari ckup lah untuk tahu statistik terkini. Kalau berita2 dan gambar2 pesakit tu tak payah la tengok.

Ada juga komen2 rakan kita yang membuatkan kita sendiri panik dan risau. Jadi kurangkan melayari sosial media.




Mungkin korang boleh dapatkan info terkini melalui berita tv dan radio.

Faham-faham je la kalau posting² di sosia…