Skip to main content

Posts

Showing posts with the label PENGANIAYAAN TERHADAP HAIWAN

INI SEBAB KENAPA KITA TAK BOLEH NAIK GAJAH BILA MELANCONG KE THAILAND

Saya ni walaupun seorang yang penakut dengan haiwan tapi saya sebenarnya pecinta haiwan jugak.Rasa sakit hati bila nampak ada orang aniaya haiwan. Tak sanggup nak tengok.

Tapi ramai yang tak sedar cara kita sendiri menggalak kan penganiyaan terhadap haiwan . Contohnya Gajah. Ramai orang kalau pergi ke Thailand mesti nak naik gajah. Tapi tahu tak bagaimana gajah tersebut di perlakukan untuk sesetengah pihak  mengaut keuntungan ?

Gajah yang di tangkap bukan sahaja di siksa malah ada gajah-gajah kecil di pisahkan secara paksa dari ibu mereka  atau di sebut sebagai "phajaan" . Kesian nya..

Kalau tak percaya cuba tengok gambar-gambar ni.. Apa perasaan korang selepas melihat gambar2 ini.?






Ini adalah keadaan di mana gajah-gajah sedang di latih supaya menurut perintah . Gajah-gajah ni bukan saja di latih setiap hari malah di perlakukan dengan kejam sekali.

Di ikat, di pukul sampai ada yang luka-luka.

Tapi bila kita pergi ke Thailand kita tengok gajah-gajah ni macam jinak sangat sam…

PISAU 6 INCI TEMBUS KEPALA KUCING

Assalamualaikum...
kesian betul tengok kucing ni.. Siapa la kejam sangat pi baling pisau kat kepala dia. memang niat nak membunuh ke?? hati hitam sangt tu sampai sanggup buat macam ni..

Kejadin ni berlaku di Crimea Peninsula. Kucing ni dijumpai di dalam semak. Menurut doktor pisau dapur sepanjang 6 inci  melekat dikepalanya dan menembusi bahagian  tengkorak sedalam 2 inci .
Pisau tersebut berjaya dikeluarkan dan kucing tu masih dalam pemerhatian doktor kerana dikuatiri berlaku jangkitan kuman. Laporan polis juga sudah di buat.
Alahai..kesian sangt.. saya nak pesan la kat awak2 yang suka aniaya kucing nih.. kadang2 kucing tu datang  geledah lauk  yang kita tinggal atas meja macam tu je.. Dah memang itu caranya dia dapat kan makanan.. sama macam kita la.. nak makan kena kerja..dapat duit pi beli.. itu cara kita.. cara kucing,lipan katak, burung , apa yang ada depan mata dia makan je..

kang kalau dia kata.."nak sikit ikan tu.." korang jugak yang lari tak cukup tanah..kan?? Kita…