Skip to main content

Posts

Showing posts with the label KUIH YANG MENGGUNAKAN ROTI

SARAPAN YANG BOLEH DISEDIAKAN MENGGUNAKAN ROTI

Assalamualaikum...



Kalau masa cuti sekolah sebelum ni masak untuk sarapan pagi pun lewat.Tapi bila anak-anak dah start sekolah  pagi-pagi lagi dah kena memasak .

Tapi anak-anak saya kalau sarapan pagi cukup dengan roti canai atau roti.Tak la susah sangat nak menyediakan nya.

Oleh sebab anak-anak saya sangat cerewet bab makan ni , banyak juga hidangan yang saya sediakan adalah yang menggunakan roti.



Sebab roti ni memang diaorang makan,.Jadi apa-apa hal pun roti kena ada..kemudian baru kita fikir nak jadikan roti ni sebagai apa.

Saya kongsikan jenis makanan dan masakan yang boleh korang buat dengan menggunakan roti yang mesti anak-anak korang akan suka.Tak la diaorang boring je hari-hari makan roti sapu kaya.


-Puding roti
Banyak versi puding roti ni.Ada yang bakar dan ada yang kukus..Saya buat buat puding biasanya  kosong je..ada juga yang tambah prune, tambah jagung , hirisan starawberri atau badan..macam-macam benda lagi boleh letak.Kalau pelbagaikan resepi puding roti ni memang tak …