Showing posts with label Ikea. Show all posts
Showing posts with label Ikea. Show all posts

Sunday, 22 November 2015

APA LAH YANG BEST SANGAT KAT IKEA TU??

Assalamualaikum..



Kenapa kena beli barang di IKEA?
Ramai yang tertanya2 kenapa IKEA?
kenapa tak beli je kat kedai2 biasa tu?

kalau nak tahu sangat kenapa ramai yang suka beli
barang2 di IKEA kena la baca kat sini..
mesti awak pun akan setuju..

Memang la kita yang dok jauh2 ni tak teringin pun nak pi..
Dah tentu jauh..tak terasa pun nak pergi..kan??

"alah..rumah saya depan IKEA tu je..
pun tak de rasa nak pergi.."

sebab kau tak de tujuan untuk pergi..
kalau ada tujuan nya dah tentu kau pergi..kan??

Selera orang lain2..
kalau rumah saya dekat dengan IKEA saya pun pergi..
tu pun kalau ada benda nak beli..
kalau tak de kita kita dok rumah jela..

Tak payah nak mengutuk2
orang yang berpusu2 ke IKEA yang baru buka tu ye..
Nama pun hari pembukaan..mesti lah ramai yang datang..
Dah memang tempat tu dibuka untuk orang datang.
Kita yang tak nak pergi, dok je diam2..
mana tahu entah2 minggu depan kita pulak yang nak kesana.

Baca kat sini...Lepas baca baru tahu kenapa ramai '
suka membeli kat Ikea..
Ada tu tak beli pun..saja jalan2 cuci mata..pun seronok tau..
Lepas baca ni mana lah tahu tiba2 terdetik kat hati nak 
pergi IKEA jugak.
Bukan tempat tak elok pun..
tak salah pun kalau kita pergi..


sekian..